Hydr.pumppu

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

Mistähän näkisin,minkä merkkinen pumppu tuossa 1025.3:ssa on? :?: :?: Greenen mukaan tuohon on kolmea eri vaihtoehtoa olemassa. Yritin tiirata,mutten huomannut minkäänlaista merkintää mistään... :?
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

Vilske kirjoitti:Eiköhän se ole tämä malli.
http://tau-rus.com/nasos_NSH32
Varmuuden välttämiseksi, :wink: eihän tuo 32 tarkoita tuottoa :?: Kun näyttäis olevan olemassa myös НШ50...Ja mitähän Greenen myyjä mahtoi tarkoittaa kolmella eri vaihtoehdolla? :shock:

Muoks...löysin pumpun tyypin sen päästä. Se oli NSH 32 A3,ihan kuin ,Vilske, sanoit :D Kiitän :!: JOs kohta rupeais Renki nousemaan livakammin.
Pitkäänkö noissa yleensä pumput kestää...riippu tietty huollosta ja käytöstä,mutta karkeasti?
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja katoi »

Minulla vielä alkuperäinen vm. 1976, joten lujia ovat. Käytetty oikeaa hydrauliöljyä koko ajan eikä mitään yleisöljyjä. Olisko tuossa syy kun kestää. Tiedä häntä.
Hyvin nousee 4 m tukit juontokouralla ja etukuormaajassa kauha täynnä maata. Ainut mitä hydrauliikkaan korjattu on nostolaitteen sylinterin tiivistesarja ja pari haulia uusittu ja tiivisteet siihen lohkon vipujen juureen. Olen erittäin tyytyväinen belkun hydrauliikkaan. Nostovarsien laskeminen loppui kun uusi ne haulit siihen penkin alla olevaan venttiilisysteemiin.
pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

katoi kirjoitti:Minulla vielä alkuperäinen vm. 1976, joten lujia ovat. Käytetty oikeaa hydrauliöljyä koko ajan eikä mitään yleisöljyjä. Olisko tuossa syy kun kestää. Tiedä häntä.
Hyvin nousee 4 m tukit juontokouralla ja etukuormaajassa kauha täynnä maata. Ainut mitä hydrauliikkaan korjattu on nostolaitteen sylinterin tiivistesarja ja pari haulia uusittu ja tiivisteet siihen lohkon vipujen juureen. Olen erittäin tyytyväinen belkun hydrauliikkaan. Nostovarsien laskeminen loppui kun uusi ne haulit siihen penkin alla olevaan venttiilisysteemiin.
No hups :oops: miekin löin Monitrat tuohon sisuksiin. Yks huoltomies neuvo vielä että pitäis laittaa ihan normi 10-30 moottoriöljyä...
Tuolla olen lähinnä takakuormaajalla sontaa ajanut ja paaleja takakuormain-paalipihti-yhdistelmällä. Tuo pelkkä takakuormainkaan ei nouse ilman kierroksia.
Joo ja vetovarret tippuu tuossakin niin että pitää ajaessakin korjata vähänväliä,lieköhän hauleja vaihdeltava.. :?:
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja katoi »

m_kane
Viestit: 230
Liittynyt: 29 Maalis 2012, 10:22

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja m_kane »

katoi kirjoitti:Nostovarsien laskeminen loppui kun uusi ne haulit siihen penkin alla olevaan venttiilisysteemiin.
Onko tuo miten hankala toimenpide? Onko etummaisessa lohkossa samanlaiset?
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja Vilske »

pihlavan kirjoitti:No hups miekin löin Monitrat tuohon sisuksiin. Yks huoltomies neuvo vielä että pitäis laittaa ihan normi 10-30 moottoriöljyä...
Tuolla olen lähinnä takakuormaajalla sontaa ajanut ja paaleja takakuormain-paalipihti-yhdistelmällä. Tuo pelkkä takakuormainkaan ei nouse ilman kierroksia.
Joo ja vetovarret tippuu tuossakin niin että pitää ajaessakin korjata vähänväliä,lieköhän hauleja vaihdeltava..
Itse oon kanssa palaamassa 10-30w moottori-/yleisöljyn käyttöön hydrauliikassa, myös tehdas suosittelee tätä viskositeettia.
Jatkuvassa työskentelyssä hydrauliöljyt 32 ja 46 minustakin liian ohkasia.

Sarjassa tyhmät kysymykset :roll:
Mikset laita takakuormainta eteen etunostolaitteisiin kiinni?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

Vilske kirjoitti:
pihlavan kirjoitti:No hups miekin löin Monitrat tuohon sisuksiin. Yks huoltomies neuvo vielä että pitäis laittaa ihan normi 10-30 moottoriöljyä...
Tuolla olen lähinnä takakuormaajalla sontaa ajanut ja paaleja takakuormain-paalipihti-yhdistelmällä. Tuo pelkkä takakuormainkaan ei nouse ilman kierroksia.
Joo ja vetovarret tippuu tuossakin niin että pitää ajaessakin korjata vähänväliä,lieköhän hauleja vaihdeltava..

Sarjassa tyhmät kysymykset :roll:
Mikset laita takakuormainta eteen etunostolaitteisiin kiinni?
Kysymys ei suinkaan ole tyhmä,vaan täysin aiheellinen :) Tarkoitus onkin laittaa Renki eteen se jäi vain tuonne taakse kun ei neliveto välillä toiminut ja piti olla painoa takana...laiskuutta,siis :oops: . Miulla on kyllä paalipiikit edessä nyt, niin saan kaksi pyöröpaalia kerralla vietyä elukoille.
Tuo renki on muuten aika näpäkkä peli nyt kun siinä on triman sovitteet eli saa etukuormaimen työvälineet kiinni. Yllättävän kova nostotehokin.. :)
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
m_kane
Viestit: 230
Liittynyt: 29 Maalis 2012, 10:22

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja m_kane »

katoi kirjoitti:Nostovarsien laskeminen loppui kun uusi ne haulit siihen penkin alla olevaan venttiilisysteemiin.
Pääseekö noihin käsiksi siitä hytin luukusta? Ettei tartte purkaa enempää tai ruveta hyttiä nostamaan?
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja Hasse »

32 tarkoittaa kuutiotuumaa eli jotain pikkasen alle 70 litraa. Tämä isompi pumppu mulla alkuperäisenä. Paine on alkuperäisesti 200 kg Mittaa ensiksi paine vaikka kippiliittimesta. Jos on laiminlyötö huolto niin on todennäköistä että pumpun sisällä olevat painekompensaatinen välyksen poistosysteemi on jumissa. Siihen auttaa vaan pumppu osiksi ja putsaus. Sitten uudet kumiosat. Ei maksa paljoa. Mutta työtä riittää. Täytyy vääntää erikoisavaimen että saa pumpun pois.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Hasse kirjoitti:32 tarkoittaa kuutiotuumaa eli jotain pikkasen alle 70 litraa.
Ettei vain olisi näissä NSH pumpuissa kumminkin kuutiosenttiä / kierros, elikkä sama luku litroina 1000 kierroksella.
Minski traktor paras traktor!
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Torsti kirjoitti:
Hasse kirjoitti:32 tarkoittaa kuutiotuumaa eli jotain pikkasen alle 70 litraa.
Ettei vain olisi näissä NSH pumpuissa kumminkin kuutiosenttiä / kierros, elikkä sama luku litroina 1000 kierroksella.
Kannatetaan :wink:
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Hydr.pumppu

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Ymmärsitte .mitä tarkoitin. Ei aina muista ihan tarkasti..mutta sinnepäin. :
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vastaa Viestiin