Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Valvoja: pelarusmaisteri
Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Luin koneviestistä tällaisesta aineesta, joka norjistaa vanhat kumitiivisteet.
Olisikohan tästä aineesta korjaan öjyvuoto vaihdelaatosta kytkinkoppaan, traktori on 826 belarus, tunteja 3500?
http://www.eskonsivut.org/wpimages/wp161d37bd_05.jpg
Olisikohan tästä aineesta korjaan öjyvuoto vaihdelaatosta kytkinkoppaan, traktori on 826 belarus, tunteja 3500?
http://www.eskonsivut.org/wpimages/wp161d37bd_05.jpg
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Testiainetta kokeiltiin super majorin laatikkoon, joka tahtoi vuotaa öljyä kytkinkoppaan. Vuoto loppui.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
En jaksa millään uskoa että jokin lisäaine sais vuotavan stefan korjattua. Toki kokeileminen kannattaa, eikait tuossa menetäkään kuin aineen hinnan.
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Jaa sama ketju molemmilla palstoilla. Jos tosiaan toimii, niin vois het kokeilla. Ei tuo tosin talvella vuoda.
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
En usko minäkään, että jos o-rengas on kulunut 0.5 milliä suuremmaksi sisähalkaisijaltaan niin tuo aine vaikuttaisi. Omaan Belarukseen kun vaihdoin kytkinakselin o-renkaan niin se oli kulunut 0.5 mm 2000 h:ssa ja uusi ja vanha olivat käsin tunnustellessa yhtä kovat.
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Liekkö "korjauskemikaali" oikea nimi aineelle. Sehän ei varsinaisesti korjaa mitään, vaan antaa hieman jatkoaikaa. Käsittääkseni tuo toimii niin että turvottaa joitakin kumilaatuja jolloin vuoto saattaa loppua. Koneviestin tapauksessa loppui. Jos jokin tasotiiviste vuotaa tai siellä on halkeama josta öljyä tulee ulos, silloin se ei toimi. Voi olla hyväkin juttu, tiedä näistä. Onhan se varmasti hienoa että apua saa nopeasti kun lykkää purkillisen kohteeseen. Jotenkin olen aika kriittinen kaikenmoisiin vuodontukkimistökötteihin. Pitäneekö paikkaan sanonta; Jos jokin on liian hyvää ollaksee totta, se ei todennäköisesti sitä ole. Jos jollakin on omakohtaista kokemusta, negatiivista tai positiivista niin innokkaana odotellaan .
-
- Site Admin
- Viestit: 134
- Liittynyt: 19 Heinä 2007, 20:31
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Yhdistin nämä kaksi viestiketjua tänne remonttivinkkien puolelle...
terveisin ylläpitäjä
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Mikäli nyt en ihan väärin muista, niin tuo sisältää jotain lisäainetta, mikä tavallaan hakeutuu näihin vuotokohtiin ja jässähtää sitten stefan huuleen, ikäänkuin korjatakseen sen. Uskokaa mihin uskotte, mutta Superista tosiaan herkesi loota vuotamasta, tuli aika iloisesti välillä. Suositellaan nimenomaan vanhoille lootille, uudemmille voi tehdä tuhoa.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Onko tuota muilla kui pekka Nätkin puodissa myynnissä=MTZ= kirjoitti:Mikäli nyt en ihan väärin muista, niin tuo sisältää jotain lisäainetta, mikä tavallaan hakeutuu näihin vuotokohtiin ja jässähtää sitten stefan huuleen, ikäänkuin korjatakseen sen. Uskokaa mihin uskotte, mutta Superista tosiaan herkesi loota vuotamasta, tuli aika iloisesti välillä. Suositellaan nimenomaan vanhoille lootille, uudemmille voi tehdä tuhoa.
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Ainakin Biltemalla on samoin toimivaa ainetta ohjaustehostimelle ja automaattivaihteistolle (niiden öljyvuodoille). Tuo ohjaustehostinlitku ainakin minulla toimi. Renaultin tehostimen pumppu tippasi vähän akselitiivisteestä, parin viikon päästä aineen laitosta vuoto loppui kokonaan. Uuttahan nuo aineet ei tiivisteestä tee, mutta vähäiset tihkumiset tuntuvat lopettavan. Pari vuotta on nyt tuo litku ollut tehostimessa, ei vuoda yhtään, eikä ole vaikuttanut tehostimen toimintaan mitenkään.
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Kyllä tuota olisi tarkoitus itsekkin kokeilla. Vois pistää mersun peräänkin
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
tilasin ainetta kun taavetin 1690 yhden tiivisteen vaihtamiseksi pitäisi purkaa puoli perää ja vielä teettää tiiviste.
tänään tuli postiin, mutta kannattaa laittaa vasta lämpöisemmillä keleillä että toimisi hyvin(myyjä kertoi.)
jos tosiaan toimii niin onneksi on ollut riittävän hidas rempan aloituksessa,ja sitten voi laittaa myös belkkuun.
tänään tuli postiin, mutta kannattaa laittaa vasta lämpöisemmillä keleillä että toimisi hyvin(myyjä kertoi.)
jos tosiaan toimii niin onneksi on ollut riittävän hidas rempan aloituksessa,ja sitten voi laittaa myös belkkuun.
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Purkki hommattu ja paikka löytynee hydrauliikkaöljysäiliöstä...
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Joo, mun pitää varmaan laittaa kaikkiin mahollisiin paikkoihin joissa on öljyä Tiedä vaikka pelastukselle tulee tipaton tammikuu.
Re: Vanhojen kumitiivisteiden korjauskemikaali
Mistä hommasit?Markus kirjoitti:Purkki hommattu ja paikka löytynee hydrauliikkaöljysäiliöstä...