Olipas siellä tavaraa , tänään mennykkin koko päivä niitä katellessa920GL kirjoitti:Konelan vanhoja filmejä
Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Tässä MTZ:n historiavideot:
http://www.youtube.com/watch?v=YGRGgvXq_vY (lyhyt englannin versio)
http://www.youtube.com/watch?v=ksloJG081fY (pitkä versio po-russki)
http://www.youtube.com/watch?v=YGRGgvXq_vY (lyhyt englannin versio)
http://www.youtube.com/watch?v=ksloJG081fY (pitkä versio po-russki)
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Vilske tykkää tästä920GL kirjoitti:Konelan vanhoja filmejä: https://elkad.mikkeliamk.fi/Elkad/publi ... onela%20Oy
https://elkad.mikkeliamk.fi/Elkad/publi ... il%F6autot
Eivät jostain syystä toimi chromella..
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
kimmoa kirjoitti:Katsokaapa tuota kohdasta 8.50: http://www.youtube.com/watch?v=AXz4P6EpX3s
Mikähän tuon aiheuttaa? Videon voi toki katsoa kokonaan, aika hilpeän näköistä touhua. Kohdassa 10.13 ajelee tosimies.
=MTZ= kirjoitti: Tuossa kyllä näytti nasahtavan koko akseli poikki. Lieköhän rasituksessa väsyny, vai ollu jo alkavaa säröä mikä sitte napsautti poikki.
Eikös tuon vanteen kääntämisen pitänyt parantaa akselin kestävyyttä?
Suora linkki akselin napsahdus kohtaan http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... X3s#t=529s
952Gl isme 140L kuormain
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Juu ja EJH10 kans. Kiitos 920GL:lle hienosta linkistä . Luulempa, että kiinnostaa myös alan harrastajia ulkomaillakin, laitoin jo linkkiä eteenpäin kerhon nimissä Viron puolelle.Vilske kirjoitti:Vilske tykkää tästä920GL kirjoitti:Konelan vanhoja filmejä: https://elkad.mikkeliamk.fi/Elkad/publi ... onela%20Oy
https://elkad.mikkeliamk.fi/Elkad/publi ... il%F6autot
Eivät jostain syystä toimi chromella..
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Minusta näyttää, että siinä on haettu yksillä pyörillä mahollisimman suurta raideleveyttä, eli vanteet on käännetty ja napa jätetty akselin ulkopäähän. Yleensähän kun vanteet käännetään, niin napa siirretään sisäänpäin niin pitkälle kun menee. Lujahan se on tuo takasilta, kun ajattelee, että se on suunniteltu 60-luvulla, eikä se kantavuuden puolesta ole juuri muuttunut tähän päivään mennessä mihinkään, jos ei sitten materiaalit ole parantuneet.Nikuzai kirjoitti:Eikös tuon vanteen kääntämisen pitänyt parantaa akselin kestävyyttä?
Jos sitten on tarvetta järeämmälle takasillalle, niin minun käsittääkseni tuo 1220-1523 mallien vahvemmilla akseleilla ja planetaarioilla varustettu perä käy näihin pienempiinkin, koska mallissa 1021 on pienemmistä tuttu 14/4 synkrolaatikko ja tuo vahvempi perä . Välityshän siinä on hitaampi, joten tarvii myös parikseen uuden mallin etuakselin, johon voi sitten muuttaa pyörän alennusvaihteen vastaavasti hitaammaksi. Huippunopeus pienenee tietenkin myös, sen takia 1021:ssä on pikavaihe ylentävä, jää lukemiin 2200rpm/16,9R38/37,5km/h (malli 952 ylentävällä pikavaihteella 1800rpm/18,4R34/38,1km/h.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Ei kiittämistä, satuin käydä Ladakerhon foorumia vilkaisemassa pitkästä aikaa niin sieltä nuo linkit löytyiEJH10 kirjoitti:Juu ja EJH10 kans. Kiitos 920GL:lle hienosta linkistä . Luulempa, että kiinnostaa myös alan harrastajia ulkomaillakin, laitoin jo linkkiä eteenpäin kerhon nimissä Viron puolelle.Vilske kirjoitti:Vilske tykkää tästä920GL kirjoitti:Konelan vanhoja filmejä: https://elkad.mikkeliamk.fi/Elkad/publi ... onela%20Oy
https://elkad.mikkeliamk.fi/Elkad/publi ... il%F6autot
Eivät jostain syystä toimi chromella..
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
En pysty katsomaan kun on tuo chrome, mutta katsokaa nuo MTZ-historianfilmit vai olivatko jo tuttua kamaa?
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Joo tuttuja on, uudempia ootellessaPienviljelijä kirjoitti:En pysty katsomaan kun on tuo chrome, mutta katsokaa nuo MTZ-historianfilmit vai olivatko jo tuttua kamaa?
Eikös koneellasi olekkaan exploreria? Linux konekko?
Omassa läppärissä on tällä hetkellä firefox, chrome ja explorer joista chrome on nyt käytössä mutta sillähän ei nuo 920GL:n linkit näy.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Sama täällä, tuttuja ovat. Firefox oletusselaimena ja Explorer varalla. Chromeakin on tullu kokeiltua, mutta jotain siinä oli, että tuli palattua firefoxiin.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Onhan näitäNikuzai kirjoitti:kimmoa kirjoitti:Katsokaapa tuota kohdasta 8.50: http://www.youtube.com/watch?v=AXz4P6EpX3s
Mikähän tuon aiheuttaa? Videon voi toki katsoa kokonaan, aika hilpeän näköistä touhua. Kohdassa 10.13 ajelee tosimies.=MTZ= kirjoitti: Tuossa kyllä näytti nasahtavan koko akseli poikki. Lieköhän rasituksessa väsyny, vai ollu jo alkavaa säröä mikä sitte napsautti poikki.
Eikös tuon vanteen kääntämisen pitänyt parantaa akselin kestävyyttä?
Suora linkki akselin napsahdus kohtaan http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... X3s#t=529s
http://youtu.be/fO_uypszDm8
Täytyykin kattoo tuon mutterin lukitus
http://youtu.be/9VHahsxMgWM?t=41s
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
T-150K tehonmittauksessa. Näyttäisi olevan ihan originaali tuontimalli.
http://www.youtube.com/watch?v=-bQBVLJVZh4
http://www.youtube.com/watch?v=-bQBVLJVZh4
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
DT-75 ja MTZ-952: saunan siirto
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.
Tämmöstä filminpätkää Minskin tehtaalta ei täällä oo tainnu viel ollakaan: http://www.youtube.com/watch?v=r1Z_8Ajs6JM
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57