LTZ 40

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

m_kane
Viestit: 230
Liittynyt: 29 Maalis 2012, 10:22

Re: LTZ 40

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Kiitos. Enpä tajunnut tuolta katsoa. Hyvä valikoimahan nuita on, ja hinnat kohillaan :)

Mitenhän nuo ohjaus, vaihdelaatikko, polttoainejärjestelmän osat on käypäsiä?
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: LTZ 40

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Vaihdelaatikko on ilmeisesti josssain vaiheessa hieman muuttunut. Muuten ei ole selitettävissä se että vanhat ja uudet mallit kulkee kaikki 30km/h vaikka moottorin kierrosluku on noussut 1600->2000. Lisäksi uusimmissa laatikoissa ainakin näyttää olevan vaihdekepin lähtö erilainen: http://www.ltz.ru/items-19-1.html

Jossain näin myös vaihteistokaavion jossa nelosta vastapäätäkin oli joku vaihde, olikohan toinen pakki. Jos ostat vaihteiston osia niin täytyy varmaankin olla tarkkana että tulevat sitten oikeaan malliin.

Tehostinta saa vielä uutena: http://www.ltz.ru/item-19.html

Sun traktorissa on ollu kolmiosainen suodatinsysteemi, jossa vedenerotinkuppi ja kaksi ohutta pitkää suodatinta. Se muuttui jossain vaiheessa tehtaan tekemänä erilaiseksi, jossa oli vain yksi kuppi moottorin vasemmassa kyljessä. Jos haluat alkuperäisen, tuskin löydät muita kuin purkuosia. Niihin vanhoihinkin sai kyllä suodatinpatruunoita vielä uutena.

Valmistajatehdas on mennyt konkurssiin. Noinkohan tuo olis myytävänä? Ostetaanko porukalla pois ja käynnistetään tuotanto uudestaan? :mrgreen:
m_kane
Viestit: 230
Liittynyt: 29 Maalis 2012, 10:22

Re: LTZ 40

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Joo, noita pitäis saada paljon tuoduksi suomeen kaikkien meidän iloksi 8)

Onko kellään mitään tietoa, paljonko noita kopittomia ltz-40:siä on suomessa? Itse en ole nähny koskaan yhtään, ja kuvittelin ostavani kohtuuharvinaisen pelin :oops:
Siks oikeestaan tollasen raadon kelpuutin.

Siis tuskimpa mikään yberharvinainen, mutta vähänlaisesti kait noita on?
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: LTZ 40

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Harvinaisuudesta en muuten osaa sanoa muuten osaa sanoa mutta meillä päin belkkumyyjä sanoi joskus yli 20v sitten että entisöiminen olisi suotavaa koska koneita on niin vähän. Tokkopa ne koneet on ainakaan lisääntyneet vuosien saatossa kun valmistuskin on lopetettu. Kyllähän 400-sarjan belkkua jonkin määrin sentään myytiin.
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Re: LTZ 40

Viesti Kirjoittaja Markus »

Täältä löytyy alle 1600h ajettu hytitön -68. Lisäksi on 1 vm. 70 tai 69? hytillinen kone, mikä on varaosina. Tarkoitus olisi tuo -68 entisöidä, ja -70:stä tehdä kenties jonkinlainen klapikoneenpyörittäjä (vaatii käytännössä uuden koneen). Tällä hetkellä tuon hytittömän laitto on melkeinpä maalia vaille. Ts. kaikki toimii 8)
Kuva

Kuva

Kuva

Minulla on myös Tractor Power -lehdessäkin esillä olleen 400-sarjalaisesta rakennetun metsätraktorin etuakseli tehostimineen, minkä osista voisin ehkä luopua.
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Re: LTZ 40

Viesti Kirjoittaja Markus »

Vaihteistoista tiedän sen verran vaihteiston avanneena, että uudemmissa koneissa 5- ja 6-vaihde on lyhyempi. Vaihdoin meillä ennen olleeseen 426:een vanhemman mallin rattaat jolloin nopeus nousi 39km/h GPS:n mukaan. Meiltä löytyy myös venäjän ja suomenkieliset alkuperäiset ohjekirjat, joita olen ajatellut scannata digitaaliseen muotoon, kunhan on sopivasti aikaa... LTZ laatu on heikentynyt, sillä uudempi -93 426 oli mielestäni paljon huonompaa ja karkeampaa tekoa kuin tämä käytössä oleva -68, mikä toimii kuin kello. Vauhtipyörän tasapainotuksen jälkeen tärinät ja räminätkin lakkasi ja kone käy nätisti eikä kuluta tai vuoda öljyä.
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Vastaa Viestiin