820 jarruista
Valvoja: pelarusmaisteri
820 jarruista
Nyt on pelastuksessa uudet rojut jarruissa ja tuntuu jotenkin toimivan, mutta... Oikeanpuolen jarrurummun, vai millä nimellä sitä murikkaa kutsutaan, jatkeena on toinen samantyylinen murikka jonka sisällä ei ole muuta kuin tyhjyyttä. Jarruakselin sisältä tulee tähän tyhjään osaan jokin booriakseli joka on siellä aivan vapaana? Kuuluuko tämän olla näin irtonainen, että vetämällä tulee ulos ja ei lukitu mihinkään kiinni? Mikä on akselin merkitys, voiko sen ottaa kokonaan pois? Tämä yksilö vaan jaksaa ylläättää edelleen.
Re: 820 jarruista
hei
se on käsijarrun kotelo. sielä pitäis olla kaksi normi jarru levyä ja paisutin. onko boori akselin sisäpää ehyen näköinen? menee sieltä päästä helposti poikki... kaks O rengasta pitäis jossakin kohtaa olla tiivistyksenä.
se on käsijarrun kotelo. sielä pitäis olla kaksi normi jarru levyä ja paisutin. onko boori akselin sisäpää ehyen näköinen? menee sieltä päästä helposti poikki... kaks O rengasta pitäis jossakin kohtaa olla tiivistyksenä.
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Re: 820 jarruista
Jahas, siis mites tuossa voi käsijarru toimi kun siinä ei ole sisäkaluja, nyt rupeaa kiinnostamaan jo kovasti. Siis oikealla puolella tulisi normaalin jarrun jatkeena olla samanlainen paisutin systeemikö?
Re: 820 jarruista
Piti käydä kuusen juurella tutkimassa tilannetta. Käsijarru vaikuttaa suoraan polkimen vipuihin. Eli tuo akseli lienee turha, vai kuinka? Jos seuraavassa jarruremontissa tulppaa reiän ja poistaa akselin niin tilanne lienee ok.
Re: 820 jarruista
Näkyy puuttuvan koko käsijarrusysteemi
Käsijarru ei siis ole alkuperäinen koska sitä vedetään kuten hiacessa ja vapautetaan samalla tavalla. Belkun punainen mekanismi vaikuttaa suoraa jarrupolkimien vipuihin, ja sitä kautta käyttöjarruihin.
Tämä kone on osoittautunut todelliseksi helmeksi. Onhan tuossa vielä perään päin melkein metrin matkalla mekaniikkaa joka voi tulevaisuudessa tuoda kivaa remonttijumppaa. Tämä kuitataan nyt kuitenkin tähän, kaikki on muuten kunnossa joten lumia odotellessa. Kiitoksia vastauksista.
Käsijarru ei siis ole alkuperäinen koska sitä vedetään kuten hiacessa ja vapautetaan samalla tavalla. Belkun punainen mekanismi vaikuttaa suoraa jarrupolkimien vipuihin, ja sitä kautta käyttöjarruihin.
Tämä kone on osoittautunut todelliseksi helmeksi. Onhan tuossa vielä perään päin melkein metrin matkalla mekaniikkaa joka voi tulevaisuudessa tuoda kivaa remonttijumppaa. Tämä kuitataan nyt kuitenkin tähän, kaikki on muuten kunnossa joten lumia odotellessa. Kiitoksia vastauksista.
Re: 820 jarruista
Kyllä mullakin käsijarru vaikuttaa vain polkimiin, ja uskoisin että on alkuperäinen viritys.
Re: 820 jarruista
Kyllä taitaa olla kotimaista junkkari tehtaan tuotantoa tuo käsijarrun käyttölaite, samanlaista nostettavaa ja kierrettävää käyttövipua käytettiin valmeteissakin.
Tuollainenko se sinun belkkusi on?
Tuollainenko se sinun belkkusi on?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: 820 jarruista
Se varmaan on ollut tuollainen. Punainen hytti, alkuperäinen väri. Konepelti on samanlainen 500 sarjassa, ilmeisesti vaihdettu ja väriltään harmaa, runko on punainen ja on alkuperäinen väri.
-
- Viestit: 172
- Liittynyt: 26 Kesä 2010, 12:12
- Paikkakunta: Turku
Re: 820 jarruista
Kyllä mullakin jarrupolkimet lukitaan sellaisella pikkukilkulla eli jalkajarru on käsijarru.Kone on tuosta Vilskeen kuvasta yhden vanhempi eli ruotsalaisella melunkerääjällä varustettu.
Kotikylän maatalouskalustosta 35% on meillä.
Re: 820 jarruista
Tarkoititko Samppa sitä kytkinpolkimen puoleista jarrusysteemiä.Sillä puolellahan on jarrujen jatkona tasauspyörästön lukko vermeet ja selostuksetasi päätellen purettu pois.Saatan olla väärässäkin joten korjatkaa asia jos näin on.
Re: 820 jarruista
Tasauspyörästön lukko on kunnossa ja helyt tallella. Oikea puoli on mysteeri.
Re: 820 jarruista
Tässä vuosimallista kuuluu käsijarru olla näin. Se ylimääräinen alkuperäinen jarrurumpu ei ole käytössä. Suomalainen toteutus
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Re: 820 jarruista
Kiitos Hasse, puit sanoiksi tarkoittamani : )
Punaisessa maaleissa olevassa 2-sarja junkkari belkussa voi olla näin järjestelyt eli 500-sarjan systeemi.
Punaisessa maaleissa olevassa 2-sarja junkkari belkussa voi olla näin järjestelyt eli 500-sarjan systeemi.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa