d240 moottoriremonttia-mäntävaurio
Valvoja: pelarusmaisteri
d240 moottoriremonttia-mäntävaurio
Mikähän on kolhinut mäntää?
Kannessa näkyy myös muutama kolhu, onkohan venttiili lohjennut /katkennut ja
mäntä on vain kylmästi jätetty vaihtamatta. Kansi on ollut aikaisemmin auki.
Vai onko palotilan reunoilla taipumusta lohkeiluun?
Suuttimet oli suurinpiirtein kunnossa kun testailin.
Viimeksi muokannut 8kymppi, 12 Tammi 2015, 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: d240 mäntävaurio
Kaipahan siellä venttiili on välissä käynyt, ei tuo lämmönkään tekosilta näytä.
Minski traktor paras traktor!
Re: d240 mäntävaurio
Kuoppiahan tuossa on selvästi, männässä, kannessa ja kummassakin venttiilissä. Imusieraimesta vetässy jotain sisään, ja menny pakopuolelta ulos kun on hakkautunu tarpeeksi pieniksi.
mtz82
Re: d240 moottoriremonttia-mäntävaurio
Kyllä tässä täytyy uskoa ulkopuoliseen vauriotekijään.
Keskustelin kaubamajan myyjän kanssa männistä,
Puhuin mahdollisesta turbotuksesta ja siihen ehdotettiin D245 koneen mäntiä.
Ymmärtääkseni turbokoneessa puristus jätetään hiukan alhaisemmaksi.. miten käy käynnistymisen ääriolosuhteissa.
Toinen ero taitaa olla helman pinnoitus.
Onko foorumilla kokemuksia uudentyypin männistä vaparissa?
http://www.ktd.hu/index.php?lang=English&page=porshni" onclick="window.open(this.href);return false;
Harrastuskäyttöön tulevassa koneessa kestää varmaan kumpikin ratkaisu, mutta mietitään silti.
Keskustelin kaubamajan myyjän kanssa männistä,
Puhuin mahdollisesta turbotuksesta ja siihen ehdotettiin D245 koneen mäntiä.
Ymmärtääkseni turbokoneessa puristus jätetään hiukan alhaisemmaksi.. miten käy käynnistymisen ääriolosuhteissa.
Toinen ero taitaa olla helman pinnoitus.
Onko foorumilla kokemuksia uudentyypin männistä vaparissa?
http://www.ktd.hu/index.php?lang=English&page=porshni" onclick="window.open(this.href);return false;
Harrastuskäyttöön tulevassa koneessa kestää varmaan kumpikin ratkaisu, mutta mietitään silti.
Re: d240 moottoriremonttia-mäntävaurio
Eihän se turbo koneen mahdollinen matalampi puristussuhde ole suoraan verrannollinen puristuspaineiden kanssa, itse olen haaveillut kanssa useamman vuoden turbotuksesta ja viimme kesänä jo Pietarissa sopivaa pakosarjaa hypistelin veen en raskinnut ostaa.8kymppi kirjoitti:Kyllä tässä täytyy uskoa ulkopuoliseen vauriotekijään.
Keskustelin kaubamajan myyjän kanssa männistä,
Puhuin mahdollisesta turbotuksesta ja siihen ehdotettiin D245 koneen mäntiä.
Ymmärtääkseni turbokoneessa puristus jätetään hiukan alhaisemmaksi.. miten käy käynnistymisen ääriolosuhteissa.
Toinen ero taitaa olla helman pinnoitus.
Onko foorumilla kokemuksia uudentyypin männistä vaparissa?
http://www.ktd.hu/index.php?lang=English&page=porshni" onclick="window.open(this.href);return false;
Harrastuskäyttöön tulevassa koneessa kestää varmaan kumpikin ratkaisu, mutta mietitään silti.
Re: d240 moottoriremonttia-mäntävaurio
Muistaakseni mäntien lisäksi oli eroa myös nokka akselissa.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: d240 moottoriremonttia-mäntävaurio
Mäntien korkeudessa ei saakkaan olla eroa, puristussuhde-ero tehdään nimenomaan palotilan koolla kun homma hoidetaan oikein. Männän ja kannen väli pitää säilyä samana, liian pienestä välistä seuraa venttiilien kosketus, ja liian suuresta karstaleikkautuminen.
mtz82
Re: d240 moottoriremonttia-mäntävaurio
Remontti edistyy.. pitäähän se kansikin vielä käydä läpi.
Venttiilijouset oli melkoisen kuoleentuneet, ja olipa männissäkin selvät jäljet pakoventtiileistä.
Kannen 17 ja 28mm pakkastulpat onkin vähän hakusessa, taitaa nippelit.com olla ainoa vaihtoehto.
Isot tulpat olisikin kohta päästäneet nesteet öljyn joukkoon,
vaikka muuten syöpymiä on ollut yllättävän vähän.
Ohjureita vaihtaessa huomasin että uusissa on tila kumeille.
Kannattako laittaa venttiilivarren kumit?
Vai onko niistä enenmmän haittaa, varsinkin rikittömällä nykylöpöllä..
Venttiilijouset oli melkoisen kuoleentuneet, ja olipa männissäkin selvät jäljet pakoventtiileistä.
Kannen 17 ja 28mm pakkastulpat onkin vähän hakusessa, taitaa nippelit.com olla ainoa vaihtoehto.
Isot tulpat olisikin kohta päästäneet nesteet öljyn joukkoon,
vaikka muuten syöpymiä on ollut yllättävän vähän.
Ohjureita vaihtaessa huomasin että uusissa on tila kumeille.
Kannattako laittaa venttiilivarren kumit?
Vai onko niistä enenmmän haittaa, varsinkin rikittömällä nykylöpöllä..
Re: d240 moottoriremonttia-mäntävaurio
Posti toi uuden kampiakselin, ja pääsin vertailemaan..
Vanhasta (vm.77) löytyy painoa 37kg tarvikeakseli 31.5kg henkiövaa'alla punnituna.
Painolimput on molemmissa.
viiden kilon painoero tuntuu melkoisen isolta..
Valu on toteutettu hiukan eri tavalla, ja leima 240 löytyy.
Onko sitä kompensoitu uudemmissa painavammalla vauhtipyörällä?
Tarkoitus olisi koota omalla vauhtiksella, ja porata toisen keskitystapin reikä seitsämännelle pultille sopivaksi.
Akseli on mallia halpis, mutta uusi orginal painaa kuulemma saman.
Sitkeydessä luultavasti häviää, tärinäherkkyys mietityttää eniten.
Onko kokemuksia akselin vaihdosta?
Vanhasta (vm.77) löytyy painoa 37kg tarvikeakseli 31.5kg henkiövaa'alla punnituna.
Painolimput on molemmissa.
viiden kilon painoero tuntuu melkoisen isolta..
Valu on toteutettu hiukan eri tavalla, ja leima 240 löytyy.
Onko sitä kompensoitu uudemmissa painavammalla vauhtipyörällä?
Tarkoitus olisi koota omalla vauhtiksella, ja porata toisen keskitystapin reikä seitsämännelle pultille sopivaksi.
Akseli on mallia halpis, mutta uusi orginal painaa kuulemma saman.
Sitkeydessä luultavasti häviää, tärinäherkkyys mietityttää eniten.
Onko kokemuksia akselin vaihdosta?