voimansiirron äänet normaalia vai ei
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
Autohommat lienee pitkälti makuasioita ja jotkut tykkää karummasta. Ite oon kyllä sitä mieltä ettei autotehtaat suotta ole tehneet töitä viimeisen 30v aikana, niin suuri ero on tämän päivän vehkeillä 80-luvun kärryihin verrattuna ja Ladassa puhutaan 60-luvun tekniikasta.
Ohessa mielenkiintoinen viestiketju niille, jotka osaa venäjää. Kirjoittaja "Sergey" on ostanut Agromash-rattorin, eli Vladimirin tehtaan tuotteen. Ja me kun jotkut pidetään Belaruksia huonoina.... Tuossa on kyllä referenssitaso, miten paskaa voi tekniikka olla. Hytti sisältä yllättävä siisti venäläiseksi.
http://fermer.ru/forum/obshchie-voprosy ... ika/104924" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohessa mielenkiintoinen viestiketju niille, jotka osaa venäjää. Kirjoittaja "Sergey" on ostanut Agromash-rattorin, eli Vladimirin tehtaan tuotteen. Ja me kun jotkut pidetään Belaruksia huonoina.... Tuossa on kyllä referenssitaso, miten paskaa voi tekniikka olla. Hytti sisältä yllättävä siisti venäläiseksi.
http://fermer.ru/forum/obshchie-voprosy ... ika/104924" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
Tässä kun on hieman naapurin osaamisen tasoa ja tahtoa kritisoitu niin viittaan RT:n propaganda...anteeksi taivaskanavaan, josta tulee Tosi -TV ohjelmia ei puolilta Venäjän maata, (jos moderaattori tällaisen hieman asiaan kuulumattoman viestin sallii). Luonto-ohjelmat ovat mukavia katsella mutta Venäjän armeijasta sekä ase- ja eri konetehtaista sekä erilaisista oppilaitoksista tehdyt pätkät ovat suoraan sanoen tökeröitä. Keskushallinnon tuotantoassistenttien läsnäolosta huolimatta kameraan tarttuu jatkuvasti suomalaiseen silmään typeriä ristiriitaisuuksia ja lapsuksia, osin vähän samanlaisia kommelluksia mitä V.H. kohtasi omassa ohjelmassaan 30 päivässä Venäjän halki. Ja ne onnettoman rähjäiset kylät ja kyläkaupat joiden pihoilta edelleen jaetaan pakkaamaton leipä paskaisilta Gatzien lavoilta eläkeläisille ja hengissä oleville sotaveteraaneille sikäläisen sotemallin mukaisesti. Kylien raitit, maantiet ja onnibussit maaseudulla ovat edelleen jostain 1950 -luvulta. Kiestingissä sotinut Isäni kävi 1970 -luvulla oman rykmentin miesten kanssa sotaveteraanien tervehdyskäynnillä Petroskoissa ja Kontupohjassa. Suomalaiset olivat bussimatkalla uksineet oppaalle Petoskoin lähialueen maanteiden heikkoa kuntoa, joilla Inturistin bussi juuri ja juuri pääsi matelemaan eteen päin. Dima oli yllättäen suuttunut sellaiaista puheista kerta kaikkiaan ja kivahtanut;
-Itsehän te tsuhnat nämä tiet tällaiseen kuntoon jätitte kesällä -44 kun Voittoisan Puna Armeijan edestä karkuun pötkitte!
Voi taivahan jumala sitä sekamelskaa mutta niin vaan juurikin viime viikolla vanja vaihtoi miehistön maata kiertävälle kansainväliselle avaruusasemalle.
-Itsehän te tsuhnat nämä tiet tällaiseen kuntoon jätitte kesällä -44 kun Voittoisan Puna Armeijan edestä karkuun pötkitte!
Voi taivahan jumala sitä sekamelskaa mutta niin vaan juurikin viime viikolla vanja vaihtoi miehistön maata kiertävälle kansainväliselle avaruusasemalle.
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
Tuommoista se on siellä aina ollut. Oli viikonloppuna kunnia lauantaipäivä jutella kaverin kanssa, joka on aikanaan NL:n aikana toiminut Glavkosmoksen Eestin haarakonttorin johtajana. Sanoi, että Tallinnassakin oli tehdas, missä metallille pystyttiin tekemään aivan mitä tahansa ja työstökoneita, jotka pystyivät kahden mikrometrin tarkkuuteen. Toki siinä ei saanut enää olla juoppo käyttäjä.. Tuo kaikki on vaan menetetty ja se paska on jäljellä. Tuommoinen taso ei ikinä jalkautunut NL:n traktori- ja autotehtaisiin vaan jalkautunut, vaan siellä tehtiin kaikki niillä paskoilla vehkeillä, käsin viilaamalla tms. Lopputulos on sitten kaikkien nähtävissä ja ostettavissa. Homma toimi siellä kun kilpailua ei ollut eikä kukaan tehnyt mitään omilla rahoillaan eikä välittänyt mistään mitään. NL:n tieteen tasoa ei todellakaan voi väheksyä, niin paljon siellä kaikkea jännää keksittiin ja tutkittiin. harmi vain, että hyvin harvat hedelmät siitä päätyivät jollain tavalla tuotettaviksi tavaroiksi ja palveluiksi. Kysyinkin tuolta, että onko vika venäläisessä kansanluonteessa vaiko NL:n systeemissä? Meinas, että NL:n systeemissä.
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
Mistähän ESSON baarista on tuokin käsitys tullut, minä en ole nähnyt vaikka on ollut monia erivärisiä aurinkolaseja päässä ja nykyään tarkaatyötä tehdessä LUKULASIT, mutta en vain ole nähnyt Belaruksen sisuskaluissa sorvinlastuja, enkä valuhiekkaa!!
"mää ihmettelen vallan kauhiasti ja olen kuin klapil päähän lyötynä"
ukki
"mää ihmettelen vallan kauhiasti ja olen kuin klapil päähän lyötynä"
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
Ite olen löytäny belaruksen perästä lastua tosin se oli peräisin rikkinäisestä rattaasta muuten osat olleet puhtaita
mutaa ja kermaa on myöskin löytynyt mutta ne on ollut käyttäjien välinpitämättömyyttä
mutaa ja kermaa on myöskin löytynyt mutta ne on ollut käyttäjien välinpitämättömyyttä
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
Ihme ja kumma että nämä niin sanotut nl.län romut paskoilla vehkeillä tehdyt pelaa päivästä toiseen usein miten luotettavammin kuin länsiversiot. Omastani koskaan ole mitään valuhiekkoja tahi metallilastuja löytänytkimmoa kirjoitti:Tuommoista se on siellä aina ollut. Oli viikonloppuna kunnia lauantaipäivä jutella kaverin kanssa, joka on aikanaan NL:n aikana toiminut Glavkosmoksen Eestin haarakonttorin johtajana. Sanoi, että Tallinnassakin oli tehdas, missä metallille pystyttiin tekemään aivan mitä tahansa ja työstökoneita, jotka pystyivät kahden mikrometrin tarkkuuteen. Toki siinä ei saanut enää olla juoppo käyttäjä.. Tuo kaikki on vaan menetetty ja se paska on jäljellä. Tuommoinen taso ei ikinä jalkautunut NL:n traktori- ja autotehtaisiin vaan jalkautunut, vaan siellä tehtiin kaikki niillä paskoilla vehkeillä, käsin viilaamalla tms. Lopputulos on sitten kaikkien nähtävissä ja ostettavissa. Homma toimi siellä kun kilpailua ei ollut eikä kukaan tehnyt mitään omilla rahoillaan eikä välittänyt mistään mitään. NL:n tieteen tasoa ei todellakaan voi väheksyä, niin paljon siellä kaikkea jännää keksittiin ja tutkittiin. harmi vain, että hyvin harvat hedelmät siitä päätyivät jollain tavalla tuotettaviksi tavaroiksi ja palveluiksi. Kysyinkin tuolta, että onko vika venäläisessä kansanluonteessa vaiko NL:n systeemissä? Meinas, että NL:n systeemissä.
aja millä ajat mutta belaruksella ajat varmimmin
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95
useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
belarus mtz 50 vm 69
Hiace 2.4 4x4 99
Transit 2.5 91
Vectra 1.8 95
useita kanarotuja ja 5x suomenvuohia
Siberiahysky ja labbis.
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
Ostin muutama vuosi sitten uuden Partner (ruotsalainen laatu merkki) merkkisen ruohonleikkurin ja ei pelannut alkuunkaan. Vein takuu huoltoon ja siellä aukaisivat kaasarin oli metallilastut tukkineet kanavat. Sama oli kun uuden Jonsered (HUom! ruotsalainen laatu merkki) merkkisen moottorisahan ja samat oireet ei käyny kunnolla. Huolto putsasi metallilastut kaasarista ja sitten pelannut. Nämä esimerkkinä, että löytyy niitä tunnetun länsimerkinkin koneista lastuja moottorista. Taitavat tehdä ne ns. laadukkaat osat Kiinassa ja sieltähän tulee mitä sattuun.
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
Kävin Leningradissa ja Pietarissa 80-90 -luvun vaihteessa "joitain" kertoja noissa tiedeasioissa. Silloin silmiin pisti, että teoria-asioissa itänaapurin kolleegat huitelivat todella korkealla tasolla, mutta jos piti saada aikaiseksi agronominen kenttäkoe pellolla, niin se oli systeemille liikaa. Silloin harmitti se haaskaus, koneistoon oli heitetty jotain vesikelin liisterin ja purukumin sekoitusta, joka esti asioiden läpiviennin.kimmoa kirjoitti:NL:n tieteen tasoa ei todellakaan voi väheksyä, niin paljon siellä kaikkea jännää keksittiin ja tutkittiin. harmi vain, että hyvin harvat hedelmät siitä päätyivät jollain tavalla tuotettaviksi tavaroiksi ja palveluiksi. Kysyinkin tuolta, että onko vika venäläisessä kansanluonteessa vaiko NL:n systeemissä? Meinas, että NL:n systeemissä.
Oma Belarus (nyt kolme vuotta itsellä) on kyllä ylittänyt odotukset. Toiminta on ollut suunnilleen kuten pitääkin ja länsikoneisiin verrattuna voi pitää kahta konetta markilla samoin kustannuksin; aina niistä toinen pelittää. Tosin belkkuja on vain yksi, sitten pari vanhaa muuta paikkaamassa, jos ongelmia tulee...
Petri
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
Kiinalainenhan nykyään kaiken tekee.. Laadukkaasta paskaan. Laatu riippuu siitä onko tilaaja ymmärtänyt maksaa laadusta.. Moni ei.katoi kirjoitti:Ostin muutama vuosi sitten uuden Partner (ruotsalainen laatu merkki) merkkisen ruohonleikkurin ja ei pelannut alkuunkaan. Vein takuu huoltoon ja siellä aukaisivat kaasarin oli metallilastut tukkineet kanavat. Sama oli kun uuden Jonsered (HUom! ruotsalainen laatu merkki) merkkisen moottorisahan ja samat oireet ei käyny kunnolla. Huolto putsasi metallilastut kaasarista ja sitten pelannut. Nämä esimerkkinä, että löytyy niitä tunnetun länsimerkinkin koneista lastuja moottorista. Taitavat tehdä ne ns. laadukkaat osat Kiinassa ja sieltähän tulee mitä sattuun.
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
ukki kirjoitti:Mistähän ESSON baarista on tuokin käsitys tullut, minä en ole nähnyt vaikka on ollut monia erivärisiä aurinkolaseja päässä ja nykyään tarkaatyötä tehdessä LUKULASIT, mutta en vain ole nähnyt Belaruksen sisuskaluissa sorvinlastuja, enkä valuhiekkaa!!
"mää ihmettelen vallan kauhiasti ja olen kuin klapil päähän lyötynä"
ukki
Essot loppui jo vuosikaudet sitten kun niistä tuli ST1:siä taikka Shellejä. Ja minulla oli sitä valuhiekkaa, harmi etten hoksannut ottaa kuvaa todistekappaleeksi. Sitä oli runkolaakerien pulttien rei'issä moottorilohkossa. V. -80 tuosta 400m päästä yks vanha vaari osti uuden Belaruksen. Siitä hävis öljynpaineet parin kuukauden ajon jälkeen ja spesialistit Kouvolasta tulivat paikalle. Moottorista löytyi sorvinlastuja. Näin sen itse ja muistankin vielä vaikka aikaa onkin kulunut.
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
Kaikki sahat kalleimpia ammattilaismalleja lukuunottamatta oli kiinassa tehtyjä ainakin pari vuotta sitten, kun olin ite sahakaupassa. Otin sitten Solon kun oli ainut, jossa ainakin lappu kyljessä väitti, etton saksassa tehty. Hyvin pelaa. Kuumana aina 1. nykäisyllä käyntiin ja kylmänä 3:nnella. Hurrien romuja saa repiä joskus niin että narut poikki menee.
Arjen toiminta NL:ssä oli juuri tuota mitä Petri kuvailee. En tiedä miten siellä voi kaikki olla niin vaikeaa aina mutta kai se johtuu siitä että Stalinin puhdistuksissa maan älymystö ja sivistyneistö tuhottiin. Sama kuin koko Suomen väestö korvattais neekereillä. Silloin saadaan heittää hyvästit hyvinvoinnille. Henkiin jäivät vain votkaa kittaavat ja sätkää käärivät musikat + murhamiehet ja kriminaalit, jotka palkattiin noihin aikoihin NKVD:n riveihin. Tuommoisesta menetyksestä kestää satoja vuosia toipua, josko onnistuu silloinkaan. Geenejä pitäisi saada ulkopuolelta... Silti sinne ihmeesti jäi tiedemiehiä, jotka pystyivät melkoisiin saavutuksiin ja vieläpä sikäläisissä oloissa! Harva tietää että mm. joka päivä käyttämämme LED on alunperin neuvostokeksintö. Samoin sähköhitsaus. Ja melko moni muukin asia. Tavikset siellä olivat sitten kyllä melko umpimielisiä. 90-luvulla reissasin paljon Viipurissa ja Pietarissa ja manailin joskus keskusteluissa opiskeluja, kun eivät menneet niinkuin Strömsössä. Kaikki siellä ehdottivat aina että osta tutkinto. Totesin vaan että se ei tällä puolella rajaa ole ihan niin helppoa kuin siellä. Joku vuosi takaperin Suhoin lentokonetehtaalla oli skandaali kun suuri osa työntekijöistä omasi pelkästään ostetut ammattipätevyyspaperit... Ei ihme ettei koneet mene kaupaksi eikä niillä lennä edes venäläiset yhtiöt.
Arjen toiminta NL:ssä oli juuri tuota mitä Petri kuvailee. En tiedä miten siellä voi kaikki olla niin vaikeaa aina mutta kai se johtuu siitä että Stalinin puhdistuksissa maan älymystö ja sivistyneistö tuhottiin. Sama kuin koko Suomen väestö korvattais neekereillä. Silloin saadaan heittää hyvästit hyvinvoinnille. Henkiin jäivät vain votkaa kittaavat ja sätkää käärivät musikat + murhamiehet ja kriminaalit, jotka palkattiin noihin aikoihin NKVD:n riveihin. Tuommoisesta menetyksestä kestää satoja vuosia toipua, josko onnistuu silloinkaan. Geenejä pitäisi saada ulkopuolelta... Silti sinne ihmeesti jäi tiedemiehiä, jotka pystyivät melkoisiin saavutuksiin ja vieläpä sikäläisissä oloissa! Harva tietää että mm. joka päivä käyttämämme LED on alunperin neuvostokeksintö. Samoin sähköhitsaus. Ja melko moni muukin asia. Tavikset siellä olivat sitten kyllä melko umpimielisiä. 90-luvulla reissasin paljon Viipurissa ja Pietarissa ja manailin joskus keskusteluissa opiskeluja, kun eivät menneet niinkuin Strömsössä. Kaikki siellä ehdottivat aina että osta tutkinto. Totesin vaan että se ei tällä puolella rajaa ole ihan niin helppoa kuin siellä. Joku vuosi takaperin Suhoin lentokonetehtaalla oli skandaali kun suuri osa työntekijöistä omasi pelkästään ostetut ammattipätevyyspaperit... Ei ihme ettei koneet mene kaupaksi eikä niillä lennä edes venäläiset yhtiöt.
Re: voimansiirron äänet normaalia vai ei
Kimmo tuo viittauksesi tummaihoisiin on tänä päivänä rasismia ja kannattaisi poistaa ettei vaan tule .....
Valitettavasti tänä päivänä on ostajan vaikea tietää onko tavara tehty missä ja siten laatukin on vain arvailua.
Valitettavasti tänä päivänä on ostajan vaikea tietää onko tavara tehty missä ja siten laatukin on vain arvailua.