Kytkin

Belarus traktoreihin liittyviä ja miksei muitakin korjausohjeita

Valvoja: pelarusmaisteri

parkka
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 15:07

Kytkin

Viesti Kirjoittaja parkka »

Kaksi vuotta sitten tehty kytkin remontti 920s vm. 2003 ja nyt on siinä mallissa että luistaa isolla vaihteella mutta välillä pitää jopa hyvin, pienellä vaihteella ei luista oikeastaan ollenkaan. Remontissa pantiin kaikki uutta ja orikinaali osaa eli levy, paineasetelma, painelaakeri ja stefa. Missä vika.
parkka
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 15:07

Re: Kytkin

Viesti Kirjoittaja parkka »

Kuormaaja kyllä on mutta sitä saapas pedaalilla ajoa ei tule harrastettua ja talossa myös 826 vm -89 ja siihen tehty kytkinremontti n. 10 vuotta sitten ja myös iso tempon kuormaaja jota käytetään koko ajan eikä mitään ongelmaa kytkimen kans ja normi levy silloin laitettiin. Itse epäilen että onko käpälien välys päässyt muuttumaan tai jotain muuta mutta en usko että levy menee 1,5 vuodessa.
parkka
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 15:07

Re: Kytkin

Viesti Kirjoittaja parkka »

Nyt on alaluukku auki ja öljyähän siellä on ympäriinsä ihan riittämiin ja tulee ilmeisesti vaihdelaatikon puolelta eli stefa ilmeisesti mennyt vaikka kaikki pantiin remontissa uusiksi vai onko muuta veikkausta mistä tulee.
parkka
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 15:07

Re: Kytkin

Viesti Kirjoittaja parkka »

Nyt kerkes jo vähän tutkiin tilannetta eli kytkin käpälät ottaa kiinni painelaakeriin kun kytkin on ylhäällä ja kun pyörittää konetta painelaakeri pyörii mukana. Miten käpälät säädetään paineasetelma on uudempaa mallia?
parkka
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 15:07

Re: Kytkin

Viesti Kirjoittaja parkka »

Onko nyt niin että paineasetelma on rikki kun yhden käpälän väli on painelaakeriin n.4mm ja kaksi kiinni ja säätämällä saa toisen noin 2mm päähän ja yhden just ja just irti. paineasetelma on niin sanottu uudempi malli joka vaihdettiin 2 vuotta sitten.
parkka
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 15:07

Re: Kytkin

Viesti Kirjoittaja parkka »

Loppuraportti: Eli kytkin käpälät oli kaikki eri mallissa ja vain yksi säätyi, alaluukun kautta pyörittelin säätöjä muutaman kerran päästä päähän ja samalla lattaraudan pätkällä vääntelin käpäliä niin niinhän ne säädöt rupes pelaan kaikissa ja nyt kytkin pelaa hyvin ja pitää, syytä en tiedä miksi 2 vuoden aikana säädöt muuttui noin hurjasti. Saa nähdä kuinka kauan pelaa mutta ainakaan nyt ei tarvinnut katkaisuhoitoa. :D
Vastaa Viestiin