Tänään tein 50% jarruremppan belkkuun kun otti hiukan lämpöjä. Paisuttajasta oli kuoleentunu ja irtoillu pari jousta ni laitoin massikan paisuttajanjouset ovat jonkinverran piukemmat ja näyttävät kestävän aikaakin olivat vuodelta 1965 ja käytössä näihin vuosiin, saatan tilata toiselle puolelle kanssa massikan jouset jos nämä osouttuvat toimiviksi. Spreivaseliinilla kasasin kuulat
Ja toki oli kerrankin uudet levyt
Jos nuo jouset toimii niin laita niiden varaosanumero tms. tänne näkösälle niin saan hommattua itsellekin. Viimestään keväällä pitäis rustata jarrut kuntoon. Nykyisellään itsetehostus on turhan raju.
No nuo pitäisi olla samat http://www.traktorimies.fi/tuote/13696/ ... en-jousiat" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta kyllähän jäykemmät jouset pitäisi toimia siinä missä löysemmät Jos pysyvät paikallaan ja kaiken järjen mukaan pitäis pysyä.
Ilmoittaa että palvelinta ei löydy. Ei myöskään pääsivua http://www.traktorimies.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. Onko muuta linkkiä?
Pitääpä tutkia jarrulevyjä ja punaisten puoli jumittu oli 2 niitä punaista ja 2 ruskeita ja niiden puoli toimi. Vaihdettiin 2 vanhaa kaikkein vahvinta ja pelaa hyvin nyt myös toinen puoli.
Minä tein progressiin jarru rempan viimme keväänä. Harmaat niitatut levyt laitoin, niiden paksuus lähellä 13mm. Nyt talven seissy belkku ja kun koitin ajaa nyt niin lukitsi vasenta pyörää kovasti. Ei auttanu kun purkaa jarrut. Oli niittien kohdalta ruostunu/turvonnu niin tiukaksi ettei pyöriny kunnolla. Hion hiomapaperilla vähän levyjä ja jätin säädön kaukaksi. Sain kiireisimmät hommat tehtyä. Nuita levyjä on moneen lähtöön laadun ja koon puolesta. 10.5mm - 13mm väliltä paksuutta. Joissakin pinnasta alle 1mm niitin kantaan. Nämä pikku levyjen kokemuksia.
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Se on muikku kaikille! Tämä on 1. viestini tälle foorumille.
Hommasin ekan oman kruusian, eli 920 GL:n 2005, 1700h jossa tehty jarrujen "putsaus", eli heitetty sisuskalut kaverin tallin nurkkaan vuosia sitten. Kauha -tyyppisellä ajo- ja käsijarrulla menty hienosti, mutta nyt tuokin jarru vaatii vahvikkeen hitsausta pohjaan. Ja vielä kaveri bergules oli siivonnut tallia?! Mitään kirjallisuutta ei otteen lisäksi tullut mukana, mutta varaosaloota uutta kytkintä, tarttia, laturia jne.
Nyt ihmetyttää, kuinka paljon jää tyhjää jarrukoteloon, kun 2 uutta niitattua n.12mm jarrulevyä ja uusi paisuttaja sisässä. Sormet mahtuu helposti koteloon sisään. Leviääkö paisuttaja todella näin paljon vai onko 920 jarruissa muutakin esim. metalliset välilevyt ja useampi jarrulevy? Pyörä on irti, ajattelin kysellä tässä kohtaa kun ei vielä hengen hätä tällä.
Käsijarrukin oli tyhjä, mutta tilalle 1984 uutena ostetun 825:n osalaatikosta löytyi uusina pienemmän halkaisijan 7" paisuttaja ja 2 levyä, jotka sopi täydellisesti ilman suurta välystä käsijarrun koteloon. Kenties nämä osat oli purettu Agromalla pois, kun 825:n käsijarrukotelo on tyhjä ja käsijarru yksinkertaisempaa suomi-mallia.
Belkutusta vuodesta 1980
* 825 Progress 1984 4700h
* 920 GL 2005 1900h
Super Major 1961
Volvo BM 840LM 1970