D 243 ja D240
Valvoja: pelarusmaisteri
D 243 ja D240
Mitä muuta eroa on D 243 ja D240 moottoreilla on kuin kirjan mukhaan D 243 on 65 hv ja D 240 taitaa olla 85 hv ja D 243:saa kompuran tilalla pelti lätkä ja millä tuo teho ero on tehty? D243 on yheksänkytä luvun alun 525 progressissa ja D 240 kaheksankytä luvun puolivälin 825 progressissa
Re: D 243 ja D240
Missäs kirjassa tuollaista tietoa on?AnttiY kirjoitti: ↑12 Helmi 2018, 20:15 Mitä muuta eroa on D 243 ja D240 moottoreilla on kuin kirjan mukhaan D 243 on 65 hv ja D 240 taitaa olla 85 hv ja D 243:saa kompuran tilalla pelti lätkä ja millä tuo teho ero on tehty? D243 on yheksänkytä luvun alun 525 progressissa ja D 240 kaheksankytä luvun puolivälin 825 progressissa
Varmaan nyt on mennyt sekaisin D-242 Ja D-243.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: D 243 ja D240
Eipä näköjään missään sekasin on menny eli mitä eroa on D 242 ja D240 ?Vilske kirjoitti: ↑13 Helmi 2018, 21:13Missäs kirjassa tuollaista tietoa on?AnttiY kirjoitti: ↑12 Helmi 2018, 20:15 Mitä muuta eroa on D 243 ja D240 moottoreilla on kuin kirjan mukhaan D 243 on 65 hv ja D 240 taitaa olla 85 hv ja D 243:saa kompuran tilalla pelti lätkä ja millä tuo teho ero on tehty? D243 on yheksänkytä luvun alun 525 progressissa ja D 240 kaheksankytä luvun puolivälin 825 progressissa
Varmaan nyt on mennyt sekaisin D-242 Ja D-243.
Jos jollaki intoa ja tietoa niin ois mukava lueskella muutenki mitä eroja nuissa eri moottorimalleissa on ja mitä niitä yleensäkhään on ?
Re: D 243 ja D240
D-242 = matalakierrosmoottori, ilman kampiakselin tasapainolimppuja. Myöskin ilman kompressoria.
D-240 = korkeakierrosmoottori, kampiakselin tasapainolimpuilla ja kompressorilla.
Mielestäni näin.
Tehoero on tietääkseni tehty vain polttoainelaitteilla ja niiden säädöillä. Tarkalleen en osaa sanoa miten.
Ainakin erikokoisia ruiskutuspumpun elementtejä on ollut sekä erilaisia suuttimien kärkiä. Tietysti ennakon säädöt ja moottorin kierroslukukin vaikuttaa asiaan.
D-240 = korkeakierrosmoottori, kampiakselin tasapainolimpuilla ja kompressorilla.
Mielestäni näin.
Tehoero on tietääkseni tehty vain polttoainelaitteilla ja niiden säädöillä. Tarkalleen en osaa sanoa miten.
Ainakin erikokoisia ruiskutuspumpun elementtejä on ollut sekä erilaisia suuttimien kärkiä. Tietysti ennakon säädöt ja moottorin kierroslukukin vaikuttaa asiaan.
Re: D 243 ja D240
Ainakin meidän 526ssa,jossa d242-moottori,on kompura.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: D 243 ja D240
Kompuran puuttuminen ei siis liitykhään moottorin malhiin, sillä aattelin että liittyis ko se levy näyttää olheen siinä uuesta saakka ko on sammallainen maali levyssä ja muttereissa mitä muuallakin.