Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Tuossa yksi näkemys ohjauksen modernisoinnista: https://www.youtube.com/watch?v=xB3bQyHErjE
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Tukevan olosesti tehty tuo sylinterin sisäpää920GL kirjoitti: ↑24 Syys 2018, 22:32 Tuossa yksi näkemys ohjauksen modernisoinnista: https://www.youtube.com/watch?v=xB3bQyHErjE
Belarus sen olla pitää.
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
501 Belkun (vm -76, 4x4) ohjaus kaipaisi modernisointia. Tällä hetkellä traktorissa on tehostettu toteemipaalu-ohjaus jonka meinasin korvata tämän tyyppisellä ratkaisulla: https://www.youtube.com/watch?v=xB3bQyHErjE
MV-tavaratalo myy ainakin kolmea erilaista muunnossarjaa (esim. https://www.pmkaubamaja.ee/fi/maatalous ... larus.html ) , mutta mitään niistä ei ilmeisesti lähetetä suomeen painon tai raidetangon pituuden takia? Osaisko joku auttaa mikä orbitrol, sylinteri, sylinterin kannakkeet, raidetanko yms. tuohon kävisi jos tilailen tarvittavat osat pienemmissä erissä?
MV-tavaratalo myy ainakin kolmea erilaista muunnossarjaa (esim. https://www.pmkaubamaja.ee/fi/maatalous ... larus.html ) , mutta mitään niistä ei ilmeisesti lähetetä suomeen painon tai raidetangon pituuden takia? Osaisko joku auttaa mikä orbitrol, sylinteri, sylinterin kannakkeet, raidetanko yms. tuohon kävisi jos tilailen tarvittavat osat pienemmissä erissä?
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Kovin on hiljaista nykyisin tälläkin palstalla...joten vastailempa omaan viestiini.b501 kirjoitti: ↑04 Maalis 2021, 17:42 501 Belkun (vm -76, 4x4) ohjaus kaipaisi modernisointia. Tällä hetkellä traktorissa on tehostettu toteemipaalu-ohjaus jonka meinasin korvata tämän tyyppisellä ratkaisulla: https://www.youtube.com/watch?v=xB3bQyHErjE
MV-tavaratalo myy ainakin kolmea erilaista muunnossarjaa (esim. https://www.pmkaubamaja.ee/fi/maatalous ... larus.html ) , mutta mitään niistä ei ilmeisesti lähetetä suomeen painon tai raidetangon pituuden takia? Osaisko joku auttaa mikä orbitrol, sylinteri, sylinterin kannakkeet, raidetanko yms. tuohon kävisi jos tilailen tarvittavat osat pienemmissä erissä?
Apuja kysymyksiin löytyi tällä kertaa maanviljelijän tavaratalon myyjiltä, joiden avulla sain tilattua oikeat osat ohjauksen modernisointia varten. Osien asennuksien kanssa ei ollut isompia ongelmia, vaan homma onnistui kokonaisuutena hyvin. Isoin työ oli tuossa akselin ympärille tulevassa kiinnitysraudassa, josta tein lähes samanlaisen mitä tuossa yllä olevassa videossa on.
Tällä hetkellä harmittaa oikeastaan vain yksi asia. Nimittäin se, että miksi en tehnyt tätä päivitystä jo aiemmin . Ompahan aivan eri laite ajella nyt maantienopeuksia aiempaan ohjaukseen verrattuna...
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Sen sylkun lätkän joka tulee etuakseliin pitää olla tarkkana, vaikka siinä levyssä on monta reikää. Tietenkin, jos on sellainen etuakseli johon levy käy pulttaamalla niin ongelmaa ei ole, minulla piti tehdä kötöstys.
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Minä jätin suosiolla sen valmiin kiinnikkeen ostamatta, kun akselistossa ei ollut sille valmista paikkaa. Sylinterin kiinnike tuli lopulta tehtyä paksusta ainesputkesta, johon tein sorvilla kartioreiän tappia varten.
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Tein just vajaa kuukausi sitten ohjaus sylinterillä ohjauksen 820:seen. Otin toteemin sylinterin päästä hammastankon pätkän irti.
Sylinteri on 50mm halk. ja 28 mm varrella. Isku oli 200mm mutta testissä huomasin liian pitkäksi, joten riitti just 180mm, joten laitoin sylinterin sisään 20mm rajoitin holkin. Pyörän puolelle tuli lokasuojan ja ohjausvarren pulttien alle kiinnike. Etuperän puolella keskellä alla oli n.16.5mm reikä valussa. Isonnin sitä ja tein 20mm kierteen. Siitä latat raide leveyden säätä pulttien alle. Samalla tuli sylinterille suoja. Nyt sitte ohjaus laidasta laitaan vasemmalle hieman yli 3 kierrosta ja oikealle 4 kierrosta. En muista miten tänne lisättiin kuvia mutta niitäkin on.
Sylinteri on 50mm halk. ja 28 mm varrella. Isku oli 200mm mutta testissä huomasin liian pitkäksi, joten riitti just 180mm, joten laitoin sylinterin sisään 20mm rajoitin holkin. Pyörän puolelle tuli lokasuojan ja ohjausvarren pulttien alle kiinnike. Etuperän puolella keskellä alla oli n.16.5mm reikä valussa. Isonnin sitä ja tein 20mm kierteen. Siitä latat raide leveyden säätä pulttien alle. Samalla tuli sylinterille suoja. Nyt sitte ohjaus laidasta laitaan vasemmalle hieman yli 3 kierrosta ja oikealle 4 kierrosta. En muista miten tänne lisättiin kuvia mutta niitäkin on.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 11 Loka 2019, 14:12
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Hienoa kuulla että homma onnistui.
Harkitsen ohjauksen muuttamista 525, vm 83
Toivottavasti saati kuvia lisättyä !
Harkitsen ohjauksen muuttamista 525, vm 83
Toivottavasti saati kuvia lisättyä !
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Laita sähköposti osoitteesi niin laitan kuvia, toki myös muillekin voin laittaa, minulla on sp: seppo(a)havel.fi ( en kehtaa laitta tuota @ merkkiä tuohon osoitteeseen, ettei ala jotkut automaatit työntämään kaikkea pas..a.
Pitäis taas tallentaa ne kuvat jonnekin niin voisi laittaa tänne näkyviin.
Pitäis taas tallentaa ne kuvat jonnekin niin voisi laittaa tänne näkyviin.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 11 Loka 2019, 14:12
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Samoin sähköpostia laitettu.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Tässä lisä tietoa Vilske kuviin: Tämä on yksi versio jonka olen tehnyt.Toki on muitakin. Tuo sisäpuolen korvakon paikka on tehty etuperän alla olevaan reikään, joka oli jotain 16mm. Porasin sen n. 17.5mm poralla ja tein 20mm kierteen.
Tuosta akselin sivusäätö pulttien alle latat ja se siten että nojaa tuohon äärirajoittajaan. Samalla on sylinterin suojana nuo latat.
Pyörän puoli on tehty lokasuojan kiinnikkeisiin, sekä ohjausvarren alle kiinnike ja pitempi pultti.
Sylinteri on 50x 28mm isku 200mm. Tarve oli 180mm joten laitoin sylinterin sisään 20mm holkin.
Otin toteemi sylinterin päästä hammastangon pois ja kytkin letkut em sylinteriin.
Nyt pelittää hienosti.
Tuosta akselin sivusäätö pulttien alle latat ja se siten että nojaa tuohon äärirajoittajaan. Samalla on sylinterin suojana nuo latat.
Pyörän puoli on tehty lokasuojan kiinnikkeisiin, sekä ohjausvarren alle kiinnike ja pitempi pultti.
Sylinteri on 50x 28mm isku 200mm. Tarve oli 180mm joten laitoin sylinterin sisään 20mm holkin.
Otin toteemi sylinterin päästä hammastangon pois ja kytkin letkut em sylinteriin.
Nyt pelittää hienosti.
Re: Belaruksen 0hjauksen modernisointi
Vieläkin tosi tyytyväinen ohjauksen päivitykseen. Myös Belarukseen. Toki 40v vanhaa 820 Belarusta joutuu välillä elvyttämään. Hienosti pelaa muihin aikalaisiin verrattuana.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 11 Loka 2019, 14:12