501 vaihteisto/perä
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 01 Syys 2007, 18:43
- Paikkakunta: Tampere
501 vaihteisto/perä
Onko 501 vaihteisto ja perä samaa öljytilaa. Eli kumpaankin tilaan menee
öljy vaihdekepin etupuolella olevasta täyttöaukosta ja kummankin tilan
öljymäärän tarkistus tehdään ainoastaan vaihdelaatikon kyljessä olevasta
öljyn pinnan korkeuden tulpatusta tarkistusreiästä.
Manuaali ei kerro aivan tarkasti ko. kohtaa ja haluaisin varmennuksen asiaan
ennen kuin vaihdan öljyt.
öljy vaihdekepin etupuolella olevasta täyttöaukosta ja kummankin tilan
öljymäärän tarkistus tehdään ainoastaan vaihdelaatikon kyljessä olevasta
öljyn pinnan korkeuden tulpatusta tarkistusreiästä.
Manuaali ei kerro aivan tarkasti ko. kohtaa ja haluaisin varmennuksen asiaan
ennen kuin vaihdan öljyt.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 01 Syys 2007, 18:43
- Paikkakunta: Tampere
Laskin öljyä 10L ensin ulos mutta vielä tuli tarkistus reiästä tavaraa
oliko kyseessä reilu ylitäyttö vai onko 40L öljyä reilusti enemmän kuin
tarkistuspropun öljyn korkeus. Vai pitääkö passata öljymäärä tarkistuspropun
korkeuteen.Vai täyttääkö sen 40L ilman tarkistuksia.
Kiitos kaikille aikaisemmista vastauksista.
oliko kyseessä reilu ylitäyttö vai onko 40L öljyä reilusti enemmän kuin
tarkistuspropun öljyn korkeus. Vai pitääkö passata öljymäärä tarkistuspropun
korkeuteen.Vai täyttääkö sen 40L ilman tarkistuksia.
Kiitos kaikille aikaisemmista vastauksista.
Lisääntynyt vaihteisto/peräöljy on yleensä pelaruksessa merkki siitä, että hydrauliikkapumpussa on vuoto, jossa hydrauliöljy pääsee karkaamaan vaihteistoon. Onko tarvinnut lisäillä hydrauliikkaöljyä? 40L pitäs olla aika hyvä määrä muuten. Jos pumppu sattuisi olemaan viallinen, ei syytä huoleen, uudet pumput on edullisia ostaa .
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 01 Syys 2007, 18:43
- Paikkakunta: Tampere
On tarvinnut jonkun verran lisäillä mutta olen ajatellut että pääkäyttöventtiilistä ja jakopöydästä tihkuu sen verran että se aiheuttaa
hydrauliöljyn vähenemisen.
Jos hydrauliikkapumppu vuotaa niin mitä reittiä öljy pääsee vaihteistoon?
Silmäilin manuaalin kuvia mutta yhteys vaihteistoon ei heti
auennut.
hydrauliöljyn vähenemisen.
Jos hydrauliikkapumppu vuotaa niin mitä reittiä öljy pääsee vaihteistoon?
Silmäilin manuaalin kuvia mutta yhteys vaihteistoon ei heti
auennut.
On sillä yhteys, tuo öljy pääsee pumpun käyttöakselin stefan kautta vaihteistoon.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 01 Syys 2007, 18:43
- Paikkakunta: Tampere
Olisiko käyttöakselin stefan vaihdolla ongelma korjattavissa?
Edellä mainittiin että uudet pumput ovat edullisia niin mikä
on uuden pumpun suuruusluokka hinta . Ajattelin vaan että jos hinta on halpa että kannattaako vanhalle pumpulle tehdä mitään. Saako niihin mitään korjaussarjojakaan?
Kiitos vastauksista.
Edellä mainittiin että uudet pumput ovat edullisia niin mikä
on uuden pumpun suuruusluokka hinta . Ajattelin vaan että jos hinta on halpa että kannattaako vanhalle pumpulle tehdä mitään. Saako niihin mitään korjaussarjojakaan?
Kiitos vastauksista.
Mulla aikanaan tuli sama vika 505:een (vm. -84),kyntäessä ei enää aurat nousseetkaan päisteessä ylös. Vika oli juuri tuossa stefassa. Ja ekaks lisäsin vaan öljyä hydrauliöljysäiliöön ja taas kyntämään...No,muutaman kierroksen jälkeen sama juttu.Sitte vasta tutkimaan tarkemmin ja päästämään about 40 litraa ylimääräistä öljyä vaihdelaatikosta pois.... Tää tapahtui joskus vuonna -91. Stefa vaihtoon ja vika poistuu...