DT-75 Hydraulipumppu
Valvoja: pelarusmaisteri
DT-75 Hydraulipumppu
Otin pumpun irti ja palasiksi kun ei ollut enään tehoja.
Pumppu on tyypiltään HW-5,eli 50litran ovaalimuotoinen pumppu.
Mulla on varastossa 500-sarjan ovaalipumppu,mutta se on tyypiltään HW-32 eikä sovi.Ainoastaan pumpunpesä on sama.
Ei sovi koska rihla on eri,rattaat on paksummat ja akseli pitempi siinä DT pumpussa,myös kumiosat on ihan erilaiset.
Tarvitsisin uudet kumitiivisteet,ei siinä muuta vikaa ole.
Tietääkö mistä löytys.
Pumppu on tyypiltään HW-5,eli 50litran ovaalimuotoinen pumppu.
Mulla on varastossa 500-sarjan ovaalipumppu,mutta se on tyypiltään HW-32 eikä sovi.Ainoastaan pumpunpesä on sama.
Ei sovi koska rihla on eri,rattaat on paksummat ja akseli pitempi siinä DT pumpussa,myös kumiosat on ihan erilaiset.
Tarvitsisin uudet kumitiivisteet,ei siinä muuta vikaa ole.
Tietääkö mistä löytys.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Tiivisteet on ihan valmiit,palasia puuttuu.
Syy on kyllä vissiin minun ,kun vaihdoin vironäijän jäteöljy New-Hollandin ensihuollosta tulleseen peräöljyyn.Jäteöljyllä pelas hyvin,mutta NH.öljyillä vain vähänaikaan,vissiin ei Ambra sopinut DT;seen.
Olen kylläkin vaihtanut sen jälkeen tavalliseen hydrauliikkaöljyyn,mutta pumpun tivisteet ehti vaurioutua.
Vika tuli kylläkin äkilisesti,ja sen takia epäilin itsekin ensin lohkoa putsasin ja vaihdoin toisenkin lohkon.ei parantunut teho.
Syy on kyllä vissiin minun ,kun vaihdoin vironäijän jäteöljy New-Hollandin ensihuollosta tulleseen peräöljyyn.Jäteöljyllä pelas hyvin,mutta NH.öljyillä vain vähänaikaan,vissiin ei Ambra sopinut DT;seen.
Olen kylläkin vaihtanut sen jälkeen tavalliseen hydrauliikkaöljyyn,mutta pumpun tivisteet ehti vaurioutua.
Vika tuli kylläkin äkilisesti,ja sen takia epäilin itsekin ensin lohkoa putsasin ja vaihdoin toisenkin lohkon.ei parantunut teho.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Tämän kaavan mukaan DT:n hydraulipumppu olisi НШ-46Л (eli vasen malli). Katso räjäytyskuvan osa 17:
http://www.autocat.ru/catalog/?model=232&group=51
Minun omassa DT:ssa tuo hydraulipumpun erilliskytkimen hahlo ei alussa pysynyt päällä, mutta tein siihen sellaisen "pakkosyöttö"-ratkaisun ja nyt toimii aina.
http://www.autocat.ru/catalog/?model=232&group=51
Minun omassa DT:ssa tuo hydraulipumpun erilliskytkimen hahlo ei alussa pysynyt päällä, mutta tein siihen sellaisen "pakkosyöttö"-ratkaisun ja nyt toimii aina.
Eli voidaan vetää semmoinen päätelmä että on ainakin kaksi versiota jotka sopii DT;seen.
Ikävää on se että Belkun pumppua ei ihan helpolla saa DT;seen sopimaan,sen takia koska DT käyttämät versioissa on pitemmät akselit.
Belkunpumpun rihlan sais kyllä viilattua sopivaksi.Voipi olla että hitsaan DT akselin Belkun pyöreään pumpuun,näin pysyy litrateho ennallaan.
Soittelin tutuille Belkkukorjaajille,oli kaikille tuntematon tyyppinen pumppu.Ainoa konsti saada uudet tivisteet on vissiin Viro tai Venäjä.
Kerro minkä konstin teit siihen kytkentään.Meinaan voin tehdä saman kun kerran on auki,vaikka ei olekkaan vielä oireillut.
Ikävää on se että Belkun pumppua ei ihan helpolla saa DT;seen sopimaan,sen takia koska DT käyttämät versioissa on pitemmät akselit.
Belkunpumpun rihlan sais kyllä viilattua sopivaksi.Voipi olla että hitsaan DT akselin Belkun pyöreään pumpuun,näin pysyy litrateho ennallaan.
Soittelin tutuille Belkkukorjaajille,oli kaikille tuntematon tyyppinen pumppu.Ainoa konsti saada uudet tivisteet on vissiin Viro tai Venäjä.
Kerro minkä konstin teit siihen kytkentään.Meinaan voin tehdä saman kun kerran on auki,vaikka ei olekkaan vielä oireillut.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
DT-75
Minä ostaisin samantien uuden pumpun sieltä. Teholtaan 50 litrainen, vasenkierteinen pumppu näkyy maksavan esimerkiksi Tanilla (www.tani.ru) vain vajaat 1000 ruplaa:Hasse kirjoitti:.Ainoa konsti saada uudet tivisteet on vissiin Viro tai Venäjä..
12792 Насос шестеренный НШ 50В-3Л (Украина) шт. 957.00
En tehnyt muuta kuin panin tapilla pysyvästi tuon kytkentävivun kiinni (No.25 siinä räjäytyskuvassa). Tuo kuulapallolukitus ei pitänyt tärinässä ja pumppu kytkeytyi aina pois.Hasse kirjoitti:.Kerro minkä konstin teit siihen kytkentään.Meinaan voin tehdä saman kun kerran on auki,vaikka ei olekkaan vielä oireillut.
Sinulla kun on tuo DT, niin lähetä runkonumerosi (löytyy ohjaamon tehtaankilvestä) sekä kuva telatraktoristasi ylläpitäjälle: belkku@belkku.fi
Näin saadaan tuo DT-osasto vähän paremmaksi.
Muuten, jos joku muu palstan lukijoista on kiinnostunut hyvästä telatraktorista (maatalousmalli), niin juuri nyt sellainen olisi myynnissä sähköstarttineen päivineen. Paikka: Polvijärvi ja Seppo Reijonen 0400-278915
Sulla on maantieteelinen etu kun tarttee DT;seen osia,täältä lännestä/lounaasta ei viitti lähteä pumpun takia.
Otan ylös runkonumerot itäkoneistani,piti jo aikasemmin,senverran ollut vipinää että muistunut aina vasta kotimatkalla.
Se lukitus ymmäretty.
Mä nyt vissiin monelle tuttua asiaa tässä selvittelen Belarus/t-150/DT pumpuista,menkööt vaikka kertauksena.Eli kaikki pumput on suht helppoja muuttaa vasen tai oikealle pumpaaviksi.Ovaalipumput erittäin helppoja purkaa ¨ja käntää rattaat keskenään.Pyöreä pumppun purkamiseen tarttee sen ulosvetäjän jotta saa "sydämen" irti.Mä tein semmoisen ite joskus aikoinaan.
DT;ssä pumppu saa käyttövoimansa moottorin jakopäästä,ja silloin kun pumpun stefa vanhuttaan rupee falskaa menee hydr.öljyt moottoriin.
Mun tapauksessa stefa oli hyväkuntoinen vaikka pumpun sisällä olevat kumiosat oli lähinnä kun hiiret ois syönyt.
Otan ylös runkonumerot itäkoneistani,piti jo aikasemmin,senverran ollut vipinää että muistunut aina vasta kotimatkalla.
Se lukitus ymmäretty.
Mä nyt vissiin monelle tuttua asiaa tässä selvittelen Belarus/t-150/DT pumpuista,menkööt vaikka kertauksena.Eli kaikki pumput on suht helppoja muuttaa vasen tai oikealle pumpaaviksi.Ovaalipumput erittäin helppoja purkaa ¨ja käntää rattaat keskenään.Pyöreä pumppun purkamiseen tarttee sen ulosvetäjän jotta saa "sydämen" irti.Mä tein semmoisen ite joskus aikoinaan.
DT;ssä pumppu saa käyttövoimansa moottorin jakopäästä,ja silloin kun pumpun stefa vanhuttaan rupee falskaa menee hydr.öljyt moottoriin.
Mun tapauksessa stefa oli hyväkuntoinen vaikka pumpun sisällä olevat kumiosat oli lähinnä kun hiiret ois syönyt.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Dt toimii jälleen!
Pyöreä pumppu sopii.
Löytyi omasta varastosta,ei kustannuksia.
Puskin kolmisen tuntia eikä teho hiipunnut.
Dt insinöörit oli tehnyt hienon ratkaisun ettei hydrauliikkaöljyt pääse moottoriin.Jakopäässä on stefa ,ja vielä juorupultti joka avaamalla näät tilanteen.
Pyöreä pumppu sopii.
Löytyi omasta varastosta,ei kustannuksia.
Puskin kolmisen tuntia eikä teho hiipunnut.
Dt insinöörit oli tehnyt hienon ratkaisun ettei hydrauliikkaöljyt pääse moottoriin.Jakopäässä on stefa ,ja vielä juorupultti joka avaamalla näät tilanteen.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Kysymys Pienviljeliälle!
Mikä juttu on se kun pistät pakin päälle,voit suunnanvaihtajakeppiä pitämällä kädellä taaksepäin estää että kytkin ottaa kiinni?
Eli kone pysyy paikallaan vaikka nostan jalan pois kytkimeltä niin kauan kun pakotan suunnanvaihtovipua taaksepäin.Kone lähtee välitömästi kun irrotan vivusta.Tämä on vain pakilla.
Mikä juttu on se kun pistät pakin päälle,voit suunnanvaihtajakeppiä pitämällä kädellä taaksepäin estää että kytkin ottaa kiinni?
Eli kone pysyy paikallaan vaikka nostan jalan pois kytkimeltä niin kauan kun pakotan suunnanvaihtovipua taaksepäin.Kone lähtee välitömästi kun irrotan vivusta.Tämä on vain pakilla.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
http://kuvablogi.com/nayta/728626/
Jo rupes levy nousee!
Jo rupes levy nousee!
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Joo, pitänee joskus tehdä. Ongelmana vain on siinä, ettei ole videokameraa (ehkä Hassella on). Minun DT:n käynnistys on ainakin mielenkiintoinen prosessi (kun se on aito neuvostopenikkamalli, ilman sähköstarttia):Torsti kirjoitti:No niin, hienoja kuvia! Saisittekos liikkuvaa kuvaa näistä vehkeistä? Kelpais varmasti kerhon sivuille tuonne muitten vilmien kaveriksi...
1. bensahana auki
2. ryyppy päälle
3. starttimoottorin kytkinviivut pitoasentoon
4. käynnistysnaru paikoilleen
5. SMD:n puolipuristusvipu ylös
6. veto narusta
7. jumalaton meteli
8. puolipuristusvipu alas
9. SMD-turbo lähtee käyntiin
10. bensakoneen sammutus (nappi magneton takana)
11. metelin jälkeen musiikkia korville (SMD:n käyntiääni)
12. bensahana kiinni
13. eiku menoksi
Lisätietoa:
http://www.munkuvat.org/kuva/43028
Ja koko penikka:
http://www.autocat.ru/catalog/?model=232&group=28
Viimeksi muokannut Pienviljelijä, 23 Loka 2007, 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
En tiedä vastausta. Minun koneeni ei käyttäydy näin. Kytkinremontti (DT:ssa on 2 kytkinlevyä) tehtiin muuten 5 vuotta sitten, eläkkeellä olevan VAPO-asentajan avulla. Loistoäijä! Naama mustana hoiti homman parissa tunnissa. Palkanmaksun jälkeen otettiin kunnon löylyt ja riittävästi olutta.Hasse kirjoitti:Kysymys Pienviljeliälle!
Mikä juttu on se kun pistät pakin päälle,voit suunnanvaihtajakeppiä pitämällä kädellä taaksepäin estää että kytkin ottaa kiinni?
Eli kone pysyy paikallaan vaikka nostan jalan pois kytkimeltä niin kauan kun pakotan suunnanvaihtovipua taaksepäin.Kone lähtee välitömästi kun irrotan vivusta.Tämä on vain pakilla.
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Eipä tuo poikkea juurikaan pahemmin MTZ-2:n käynnistyksesta, tosin kakkosen startti on välillä todella kettumainen saada tulille.Pienviljelijä kirjoitti:Joo, pitänee joskus tehdä. Ongelmana vain on siinä, ettei ole videokameraa (ehkä Hassella on). Minun DT:n käynnistys on ainakin mielenkiintoinen prosessi (kun se on aito neuvostopenikkamalli, ilman sähköstarttia):Torsti kirjoitti:No niin, hienoja kuvia! Saisittekos liikkuvaa kuvaa näistä vehkeistä? Kelpais varmasti kerhon sivuille tuonne muitten vilmien kaveriksi...
1. bensahana auki
2. ryyppy päälle
3. starttimoottorin kytkinviivut pitoasentoon
4. käynnistysnaru paikoilleen
5. SMD:n puolipuristusvipu ylös
6. veto narusta
7. jumalaton meteli
8. puolipuristusvipu alas
9. SMD-turbo lähtee käyntiin
10. bensakoneen sammutus (nappi magneton takana)
11. metelin jälkeen musiikkia korville (SMD:n käyntiääni)
12. bensahana kiinni
13. eiku menoksi
Lisätietoa:
http://www.munkuvat.org/kuva/43028
Ja koko penikka:
http://www.autocat.ru/catalog/?model=232&group=28
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993