Mitäpä ootta hommaillu?
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Nävertelin eilen ehtoolla Belkkuun suurempia venttiileitä , imuiksi 54mm ja pako52mm. Nyt on tilaa maailman kulkea belkun masiinassa.
BELARUS RULES
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
jos nyt belaruksesta aloitetaan niin mun aikani on kulunut HX:ään etukuormaajan sovitteiden teossa, runko on jo vahvistusta vaille valmis. nyt seuraavaksi pitää tehdä uusi pakosarja ja haponkestävästä hytin pilaria pitkin ylös menevä loppuputki, putki kun ei sovi olemaan alkuperäisellä paikalla kuormaajan aisojen takia ja tietysti "vähän" ulkonäönkin vuoksi ja sitte kun joskus saa hydrauliikan kytkettyä niin puslitetaan kaikki tapit kun ovat aika kuluneita. Ja muu aika kuluu tietysti pienten tyttö lasten 7vko ja 2.5v kanssa.
mtz-50 501 & 526 HX
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Joutenoloo harjoiteltu.Muuttolintuparvia kateltu.Metsakoneparvikin pölähti pajan pihaan n.30 kpl. Näytti maailma tulleen kertaheitolla valmiiksi. 50-ukkoo ja yli 30 mettäkonetta joutilaana,siinä pääsiäisen saldo !
http://kuvablogi.com/nayta/1843414
http://kuvablogi.com/nayta/1843414
Harasoo
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Minkä firman koneita?harasoo kirjoitti:Joutenoloo harjoiteltu.Muuttolintuparvia kateltu.Metsakoneparvikin pölähti pajan pihaan n.30 kpl. Näytti maailma tulleen kertaheitolla valmiiksi. 50-ukkoo ja yli 30 mettäkonetta joutilaana,siinä pääsiäisen saldo !
http://kuvablogi.com/nayta/1843414
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Tässäpä nyt tuli eilen alotettua tuon MTZ-2:n entisöiti. Eilen saatiin pellit, syyläri sunmuut purettua. Perä on sisäisesti kunnossa, sille ei tarvii tehä enää mitään. Eilen tosiaan purin PD-10M starttimoottorista sylinterin irti. Kaks kappaletta melko syvää naarmua löytyi sylinteriputkesta. Varmaan melko oloiseti kilkannut joskus. Männässä myös pakopuolella havaittavissa kiinnileikkautumisjälkiä. Kiertokangen alalaakeri on todella väljä. Siispä nostin koko moottorin sen alennusvaihteiston päältä pois. Huomasin tällöin, että laipasta, johon magneetto ja säätäjä kiinnittyvät, puuttuu palanen. Irroitettuani säätäjän, paljastuikin sitten karu totuus. Säätäjän akseli poikki, kuulat ties missä, säätäjän levy halki ja tosiaan siitä kotelostakin puuttuu aika iso palanen. Onneksi on tajuttu varustaa kampiakselin päätymutterit taittolaatoilla, käyttöpään mutteri oli nimittäin vain sen kyseisen laatan varassa, ihan löysällä....
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
No siinäpä sitä onkin korjaamista. Olikohan tuossa mitään yhteistä T150:n penikkaan? Alakerta on vähän samanoloinen.
Minski traktor paras traktor!
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Kyllä tuo päällepäin vähän erilaiselta näyttää, mutta luulis sisuskalujen olevan jokseenkin samoja. Selvisipä vielä, että tuo tartti ei ole alkuperäinein, vaihdettu vuonna 1965. Tosin on saanut uutenakin tuohon PD-10M starttia, että tuskin tuo nyt niin iso synti on.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Pesin 426:n, kylläpä tuli hieno. "Rakenteista" lähti arviolta 100kg savea
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Noniin, nyt on ainakin todistettu, että startti pelaa jälleen MTZ-2:ssa. Pitänee vetää huomenna tulille ite raktori, senverta ilmoja vielä järjestelmässä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Nyt on sitten savut otettu. Startti pyörii niin maan mainiosti ja itse dieselinkin käynnistäminen on suhteellisen vaivatonta. Kolmosvaihde saatiin pysymään päällä säätämällä siirtäjää hiukan. Vielä olisi sähköjen veto, uuden pakoputken kyhääminen ja vetolaitteen metästäminen. Ilmeisesti Farmallissa on samanlainen (Otettu Universalista U-2:sta MTZ-2:een, kuten nostolaitekin)
Edit: Vaihoinpa tuon kuvan nyt semmoseks, minkä luulis toimivanki. Ainakin laatu on parempi.
Edit: Vaihoinpa tuon kuvan nyt semmoseks, minkä luulis toimivanki. Ainakin laatu on parempi.
Viimeksi muokannut =MTZ=, 08 Heinä 2009, 00:57. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Hieno
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Mulla ei tuo kuva jostain syystä näy muuten kun osotteella, ja sekin pitää liittää suoraan selaimen osoiteriville. Noh, pääasia että kuitenkin näkyy jotenkin.
Mutta mahottoman hienossa kunnossa tuo mtz-2 nyt on!
Mutta mahottoman hienossa kunnossa tuo mtz-2 nyt on!
Minski traktor paras traktor!
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Siisti vehje. Mukava nähdä, että takavanteen mallia ei suotta vaihdeta jokaisen muotivirtauksen mukana kuten esim. japsiautoissa.
Oliko tuo penkki uutena kaksivärinen? Maalin ovat vaihtaneet jossain vaiheessa, jos tuo on nyt orkkisväreissä. Alkuperämaassaanhan nuo olivat aina turkoosin värisiä.
Oliko tuo penkki uutena kaksivärinen? Maalin ovat vaihtaneet jossain vaiheessa, jos tuo on nyt orkkisväreissä. Alkuperämaassaanhan nuo olivat aina turkoosin värisiä.
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Alkuperäisenä tuo on ollut vihreä, turkoosi tuli vasta myöhempiin malleihin. Värisävy on käsittääkseni vientimalleissa ollut jotakuinkin tuo. Penkistä ei ole mitään hajua, väliäkö tuolla? Senverta vähän näitä on, että ei luulisi kenenkään tulevan sanomaan, että väärin tehty. Tehtaan pihassa olevassa yksilössäkään ei ole alkuperäiset takavanteet, niinkuin ei tässäkään, eikä tehtaan koneessa ole edes alkuperäistä polttoainesuodatinta, vaan se on otettu MTZ-5:stä. Eli sanoisinpa, että ei paljoa kaksivärinen penkki paina.kimmoa kirjoitti:Siisti vehje. Mukava nähdä, että takavanteen mallia ei suotta vaihdeta jokaisen muotivirtauksen mukana kuten esim. japsiautoissa.
Oliko tuo penkki uutena kaksivärinen? Maalin ovat vaihtaneet jossain vaiheessa, jos tuo on nyt orkkisväreissä. Alkuperämaassaanhan nuo olivat aina turkoosin värisiä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Mitäpä ootta hommaillu?
Eiköhän tuo kaksivärinen penkki oo ihan täys peli. Veteraanikonepäivillä kun katsoi, niin ei ykskään vehje ole JUURI semmoinen kuin tehtaan tekemä, ei minun eikä muidenkaan. Lähinnä enemmän ajattelin ääneen että onko kustannusten minimoinnista tunnetut neuvostotehtaat investoineet kaksiväriseen penkkiin. Olihan tosin jossain vaiheessa Volgatkin kaksivärisiä, oliko ne vekselinvihreä ja tuskanpunainen?
Mistä sait tuon pakoputken? Saako noita jostain vielä ostaa vai teitkö itse pellistä tuon mutikan tuonne päähän? T40:n alkuperäinen pakoputki mulla on niin ruosteessa ettei siihen voi enää edes hitsata, ja jostain pitäisi saada tuommoinen tuon säälittävän länsivaimentimen tilalle. Sun museovehkeessä pakoputki on ainakin silmällä katottuna juuri saman mallinen.
Mistä sait tuon pakoputken? Saako noita jostain vielä ostaa vai teitkö itse pellistä tuon mutikan tuonne päähän? T40:n alkuperäinen pakoputki mulla on niin ruosteessa ettei siihen voi enää edes hitsata, ja jostain pitäisi saada tuommoinen tuon säälittävän länsivaimentimen tilalle. Sun museovehkeessä pakoputki on ainakin silmällä katottuna juuri saman mallinen.