raktoreiden kehitys

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

Traktoreiden kehitys

hyvään suuntaan
4
27%
huonoon suuntaan
11
73%
 
Ääniä yhteensä: 15

zetka_voimaa
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Loka 2007, 19:46

raktoreiden kehitys

Viesti Kirjoittaja zetka_voimaa »

en oo belkkumies vaan zetkamies, mutta itäraktoreihin luotan, mutta asiaan tiällä tuntuu olevan semmosta porukkaa joka ymmärtää karua meinkiä niin kysyisin keitenkä mielestä raktoreiden kehitys on menossa huonompaan suuntaa :?: itseni mielestä minua harmittaa kun kaekki toemii melekeen sähköllä, eikä perusvarmalla tekniikalla.
Karu meininki
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Nuin, äänestetty on.
Mitä äänestin jää vaalisalasuuveksi jälleen :D
Tässähän tietenkin tarkotettiin nykytilannetta, että sähkövikaa pukkaa...
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Mutta yleisesti ottaen kuitenkin hyvään suuntaan jos vaan kaikki härpäkkeet toimisi luotettavasti :roll:
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Omasta mielestäni huonoon suuntaan. Kaikesta tehdään niin hienoa ja helppokäyttöistä, että sitten vian tullessa sitä on lähes mahdotonta korjata. Itse inhoan nappivaihteita yli kaiken. Vaihtaminen on mielestäni todella epätasaista. Kunnon kuski pykältää varmasti manuaalilootalla yhtä nopeasti kuin pullamössö sähkölelullaan. Ja toinen juttu on nämä päästörajoitukset.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
zetka_voimaa
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Loka 2007, 19:46

Viesti Kirjoittaja zetka_voimaa »

itsekin ole sitä mieltä että nykyraktoreissa on liikaa elektroniikkaa, saa sitä työt hoidettua karun oloisellakin koneella käyttäjästä se on vaen kiinni :x :roll: :wink:
Karu meininki
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

zetka_voimaa kirjoitti:itsekin ole sitä mieltä että nykyraktoreissa on liikaa elektroniikkaa, saa sitä työt hoidettua karun oloisellakin koneella käyttäjästä se on vaen kiinni :x :roll: :wink:
Saa saa totta ihmeessä, ja itsekkin suosin näitä karumpia itävehkeitä. Mutta jos työkseen pitäisi ajaa päivät pitkät työkoneita, niin kyllä sitten vaaditaan vähän parempaa ergonomiaa ja työtä jouduttavia toimintoja. Saataisi vain uudetkin koneet toimimaan kunnolla, ja sehän on loppupelissä rahasta kiinni. Jos traktoreiden teossa ei oltaisi niin ahneita, eikä tavoiteltaisi niin suurta voittoa, voitaisiin varaosista koostuvaa tuottoa pienentää -> kestävempiä koneita. Lisäksi uusia ratkaisuja ja teknisiä sovelluksia voitaisiin testata huomattavasti parempaan ja pitempään. Esimerkkinä nämä jontikan tms. uudet vaihteistot joita ei selvästikkään testata riittävästi.
Sama juttu tuntuu olevan joka asiassa nykyään, autoissa, kodinkoneissa jne.

Mutta nämä nyt oli vain tämmöisiä meikäläisen ajatelmia...
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Belaruksiin ja muihin lähinnä neuvostoaikasiin olen jäänyt koukkuun,mutta häpeäksi täytyy tunnustaa että omistan myös tätä nykyistä sähköstettyä teknikkaakin.
Silloin kun maapallolla tulee jokin vakavampi kriisi,niin viimeiset koneet jotka liikkuu on nämä mekaaniset itäkampeet.

Ei voi kieltää että kesäkuumalla ilmaistoitu tiivis hytti houkuttaa.Ajan kyllä tehtävästä riippuen paljon Belkuilla.
Mä pyrin päivittämään Belkkuja,mitä aikani antaa myöten.

Torsti kiteytti mun mielestä realisesti asiat,sähkövehkeittenkin kanssa pystyy elämään.Meillä on purkufirmassa 7kpl sähköistä pikkausrobottia(BROKK merkkisiä) onhan nissä joskus sähkövikojakin,mutta enimäkseen ihan mekaanista kulumaa.Nämä koneet on "tietokoneohjattuja"eli nollaa ja ykkösiä menee ja tulee,koneita ohjataan radio-ohjaimella.

Totta että nykytraktoreissa käytetään liian paljon halpoja kompponentteja,niillä pilataan hyvän suunnitelun.

Nyt on ihan huulilla uusi hytti belkuun joka vastais tämän päivän hasteisiin,mutta hinta ei sais nousta, sitä on uusissa belkuissa jo tarpeeksi.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Hasse kirjoitti:Belaruksiin ja muihin lähinnä neuvostoaikaisiin olen jäänyt koukkuun.
Det är samma här.
zetka_voimaa
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Loka 2007, 19:46

Viesti Kirjoittaja zetka_voimaa »

tae voesivat tehä karumpia traktoreita semmoisille kuskeille jotka arvostavat mekaanista tekniikkaa, minuakin harmittaa se että Zetoreihinkin rupee tulemaan niitä sähkö hienouksia, yritän itse kyllä pysyä karuissa raktoreissa niin kauan kun niitä maailmassa on :D :)
Karu meininki
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Luulen että mekaaniset tekee vielä combakin,ei kaikilla ole tarvetta hienoihin voimasiirtoihin.Esm äestyshommassa ajetaan samalla vaihteella koko päivän.
Kuitenkin esm. ilmastoinnin hinta on halventunut takavuoden hinnoista että sen soisin kaikkiin uusiin traktoreihin.

Kehitettiin 80-luvulla Minskissäkin hydrashiftlaatikkoa,oli kuulemma koekäytössäkin,ei sitten kuitenkaan tuotantoon otettu,tietääkö pelarus-sepät tästä mitään?
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Viesti Kirjoittaja ukki »

Olen nähnyt kaaviokuvan (halkileikkaus) Agroman toimiston seinällä, syksyllä -88. Missähän sekin kuva nyt on? Pelastiko joku vai menikö roskiin???


t.ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
anglia67
Viestit: 55
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:29
Paikkakunta: Elimäki

Viesti Kirjoittaja anglia67 »

Liian hienoksi menee tekniikka :evil:
Vua jo on korkee tuo pilvi jonka pommi tekköö
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Joo, satuin näkemään -83 syksyllä Agroman hallin perimmäisessä nurkassa valkoisen huomattavasti 80-sarjaa suuremman mallin mutta kun oli konela-belaruksen myyjä vieressä en pääsyt lähempää katsomaan, oli kuulemma top-secret se kone.
Sen verran myyjä Niilo Peuhkuri sanoi että se on hyrdra-shift malli :shock:
Sillä reissulla tuli ostettuu toi nykyään hallissa oleva 505:nen :)

Hitto kun olis aikakone ja pääsis uudelleen sinne Agroman poistomyynnin kuumimpiin hetkiin, ukin kanssa siellä vähän kilpaa osteltiin eräitä tavaroita :lol:
On vaan nyt myöhemmin tullut ilmi sekin asia :)
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Ai jaa että hydrashiftbelkku oli ihan Suomessa!
Olisipa kiva jos joku vielä muistais mitä koneelle kävi.Voi olla että oli Kouvolassa hytinasennuksessa? Kun käytte taas tehtaalla ottakaa puheeks.

Olin määkin Agroman loppumyynissä viikko ennen kun Agrikymin kanssa saivat kaupan aikaan.Olin Kotkassa purkamassa Lämpölaitoksen tiilipiipun,kun kotimatkalla huvikseni kurvasin pääkallopaikan kautta,kun en ennen ollut siellä.
Sitä oikein aisti siellä menneitä aikoja kun oman väen lisäksi oli jopa 50 neuvostomiestä loppukokoonpanossa.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Hasse kirjoitti:Ai jaa että hydrashiftbelkku oli ihan Suomessa!
Olisipa kiva jos joku vielä muistais mitä koneelle kävi.Voi olla että oli Kouvolassa hytinasennuksessa?
Jos oikein muistan niin koneessa oli jo alkuperäinen venäläinen agross-mallin hytti jo silloin.
Täytyykin kysellä asiasta mahdollisesti tietäviltä kyseisen koneen kohtalosta ja minne se joutui :)
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin