Uutta 952.3 Belaruksessa

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Uutta 952.3 Belaruksessa

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Vaihdevivustossa on luovuttu samassa kepissä olleesta aluevaihteiston kytkennästä :D
Nyt kytkentä suoritettaan erillisellä vivulla.
Vaihdekaavaankin on tullut muutoksia, ei ollut tarroja enkä ajanut koneella. Kuulemma 1 ja pakki vaihtaneet paikkaa.
http://i100.photobucket.com/albums/m4/B ... 007242.jpg

Samoin keppien varsia on nyt taivutettu ja jatkettu paremman ergonomian saavuttamiseksi :D
http://i100.photobucket.com/albums/m4/B ... 007248.jpg

Rattikin on nyt käteen sopivampi ja pienempi :D
http://i100.photobucket.com/albums/m4/B ... 007243.jpg

Samoin nelivedonkytkentä vipu on siirretty kaasujalan tieltä pois taaemmaksi :D
http://i100.photobucket.com/albums/m4/B ... 007245.jpg

Vänkärin penkkihän on ollut jo jonkun aikaa uusissa Belkuissa vakiovaruste :D
http://i100.photobucket.com/albums/m4/B ... 007244.jpg
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
belarus 826
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Elo 2007, 09:33
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja belarus 826 »

Oh hoh... Kylläpä on uudistukset!!! :D Nyt päihittää jo Valtrankin. :wink:
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Vielä kun tuolle käsijarrulle keksisivät jonkun väljemmän paikan :idea: :?:

Entä se voimanoton kierrosten valinta? joko se on sisällä hytissä?

Saisivatpa sillä ihan uudella hytillä suomeen jonkun kamppeen niin voisi käydä tarkemmin syynäämässä, vaikka kyllähän sitä kerkesi tehtaalla pikkusen tutkia, ja mahtaa siitä joku hätänen kuvakin olla...
Hasse
Viestit: 337
Liittynyt: 26 Syys 2007, 20:29
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Jotain sentään.
Fakta vaan on että tohon hintapyyntisessä Belkussa pitäisi olla alle 80db,ja vipspaakit ja mittaristo samalla tasolla kuin uusissa Zetoreissa.
Progressi on monessa mielessä ergonomiassa parempi ja mittaristo tyylikkäämpi.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
belarus 826
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Elo 2007, 09:33
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja belarus 826 »

Juu, eipä tarvis kahta kertaa miettiä jos uuden ottais, Zetor tietysti! Muistuttaa sentään traktoria... Oikeesti niin se vaan on, vaikka itellä Belarus onkin. :lol:
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Kyllä omasta mielestä 920 on viimeinen Suomessa myytävä traktorin näköinen kone. Muissa on liikaa muovia sun muita krumeluureja.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Onnittelut täältä uuden Belkun omistajalle =MTZ=:lle :D
20" vai 24" eturenkailla?
Ja millä vaihteistolla?
Herkkä kuin mikä käsiteltävä nyt uutena vai kuinka :D
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Vilske kirjoitti:Onnittelut täältä uuden Belkun omistajalle =MTZ=:lle :D
20" vai 24" eturenkailla?
Ja millä vaihteistolla?
Herkkä kuin mikä käsiteltävä nyt uutena vai kuinka :D
24" renkaillahan se. 20" ois kyllä ollu parempi. Vaihteisto on ihan perinteinen 18 lovinen. Kyllähän tuo tähänastisten kokemusten perusteella hyvä kone on. Ainoat mitä jäi kaipaamaan vanhasta, olivat nostolaitteen käyttö ratin viereisistä vivuista, sekä jousitettu etuakseli.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
zetka_voimaa
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Loka 2007, 19:46

Viesti Kirjoittaja zetka_voimaa »

Kyllä se Zetor on mun ykkösraktori ja toesen sian viepi Belarus :wink: hinta/teho, tehokkaat moottorit kummassakin ja perusvarmat tekniikat(vielä) :twisted:
Karu meininki
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Vaan saapahan nähä kun pitää päästösyistä siirtyä näihin yhteispaineruiskutusvermeisiin että saako ne nämä zetor ja belarus vielä kunnon raktoria tehtyä.

Miten muuten zetor on päästöjen kanssa pärjännyt?
zetka_voimaa
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Loka 2007, 19:46

Viesti Kirjoittaja zetka_voimaa »

Hyvin minun tietääkseni :wink:
Karu meininki
Vastaa Viestiin