Do-dih..
Nyt vasta tuli koskettua pikku-belkun pumpun ennakkoon.
Aiemmin tuli katottua venttiilien välykset - liekö koskaan tarkistettu, kun pahimmillaan oli reilusti yli millin (melkein jopa 2) 0,3 mm sijaan. Tai sitten venakoneisto todellakin kulunut. Käynti ääni muuttui heti asiallisemmaksi (vaimeammaksi).
Tuprutus ei vaan kadonnut varsinkin maantiellä ylämäissä
Laiskuuttani en vielä jaksanut tarkistaa pumpunajoitusta, vaan kokeilin pykälällä myöhästää ajoitusta. Ääni pehmeni vieläkin. Seuraavaksi käännän toiseen suuntaan eli ennakkoa alkup. enempi, seuraavaan pykälään.. Oikeastaan tarkistan ajoituksen lasiputken kanssa, ja ennakko sen mukaan.
Ei muuta, mutta kun kampuran siivapyörällä on kolmen viivan sijaan 5
Toinen kummastuttanut havainto on se, että pumpun ajoitus pultteja kiristäessä pumpun ratas kierty vielä melkein 1/4-kierrosta

- palautui kuin jousivoimalla

... Onko tuo tavanomaista ratasjakopäälle

Vai pahast kulunut...
Saakohan ajoitusta tarkaksi lainkaan?