Yleensä se on vaihdekepin yhteydessä, eli kun kepukan vetäisee vasempaan laitaan, niin se kytkeytyy pois päältä.kronos kirjoitti:Missä välissä on tuo käynnistyksenesto kytkin? Kone on 826:nen
käynnistin
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: käynnistin
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: Käynnistin
Sitten kun korjaaminen loppuu niin voi ruveta värkkäilemään turhanpäiväisiä hifistelyitä. Lisähdrauliikkaa, sähkövaihteita, bassokaiuttimia, lisävaloja, lisälisävaloja, elektroniikkaa, lasinpyyhkimet kaikkiin akkunoihin, ym...kronos kirjoitti:Mitäköhän korjais seuraavaksi meinaa viat loppua,mitä jos imuroisi kapiinin ja pesis ikkunat
Täällä meilläpäin on yks tyyppi, jota sanotaan lesta-eetuksi. Sillä on Ursus, joka on maalattu siniseksi, akkunat on tummennettu, katto täynnä lisävaloja ja michelinukkoja, kromattu pakoputki ja hytissä jauhaa Alpinen subbari.
Parasta tässä on, että sanovat, että se tyyppi kaataa oikeasti naisia Ursuksellaan, muutenkin kun päälle ajamalla...
Meillä on myös pari voimakasta Zetor-kerhoa. Oon pitkään haaveillu, että saataisiin vastaava Belarusten ympärille, että olisi poliittinen vastavoima. Yksinapainen maailmahan on vaarallinen. Harmi vaan, että porukka tässä on maantieteellisesti niin hajallaan, että kokoontumisajot traktoreilla on käytännössä utopia.
Parasta tässä on, että sanovat, että se tyyppi kaataa oikeasti naisia Ursuksellaan, muutenkin kun päälle ajamalla...
Meillä on myös pari voimakasta Zetor-kerhoa. Oon pitkään haaveillu, että saataisiin vastaava Belarusten ympärille, että olisi poliittinen vastavoima. Yksinapainen maailmahan on vaarallinen. Harmi vaan, että porukka tässä on maantieteellisesti niin hajallaan, että kokoontumisajot traktoreilla on käytännössä utopia.
Hyvä, että otit puheeksi kokoontumisajon, kyllä semmonen pitäs saaha järjestettyä. Voitashan sitä tässä alkaa suunnittelemaan, vaikka ihan teoriatasolla. Jos osottautuu mahottomaksi, niin jää sitten sille. Torstilla saattas varmaan ollakki jo jotakin kuviota mietittynä.
Itellä on kylläkin 505:een tuleva moottori vielä atomeina kaverin autotallissa, mutta kai se jonakin vuonna sieltä valmistuu.
Itellä on kylläkin 505:een tuleva moottori vielä atomeina kaverin autotallissa, mutta kai se jonakin vuonna sieltä valmistuu.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Jaa-a. Mistä ja mihin, siitä on hyvä aloittaa kokoontumisajojen suunnittelu.
Ruvetaanko tosissaan suunnittelemaan? Jos vaikka ens keväänä tehtäiskin joku reissu...
Nim. ukilla on kuulemma kokemusta pitkien matkojen ajosta
Tietysti ens alkuun olis kerättävä lista osallistujista niin vois ruveta suunnitteleen reittiä. Eikö sitä joskus aikoinaan viritelty samantyylistä ajatusta? Taisi olla semmonen viestikapula hommeli mitä suunniteltiin. Semmonen ehkä soveltuiskin paremmin belkkuharrastajille kun toillaan ollaan levittäyvytty pitkin maita ja mantuja.
Eli sehän voisi olla semmonen että hankitaan jostaki etelästä tahi pohjosesta belkunrämä ja ajetaan se toiseen päähän Suomea. Jokanen ajaa aina pätkän matkaa seuraavalle kuskille. Siinä olis jännitystä kun ei tiijä millon se laukee tien päälle ja joku joutuu korjaamaan
Tahikka sitten jokainen ajelis omalla koneellaan seuraavan belkkumiehen luo ja takasi kotioon. Jotain viestikapulaahan siinä pitäis kaiketi kuskata.
Tai kerätään jonnekkin päin maailmaa pirusti belkkuja ja pärryytetään jonossa jonnekkin. Toisille tulee vaan kauheesti kilometrejä ja toisille vähempi...
Kehitellään ajatuksia!
Ruvetaanko tosissaan suunnittelemaan? Jos vaikka ens keväänä tehtäiskin joku reissu...
Nim. ukilla on kuulemma kokemusta pitkien matkojen ajosta
Tietysti ens alkuun olis kerättävä lista osallistujista niin vois ruveta suunnitteleen reittiä. Eikö sitä joskus aikoinaan viritelty samantyylistä ajatusta? Taisi olla semmonen viestikapula hommeli mitä suunniteltiin. Semmonen ehkä soveltuiskin paremmin belkkuharrastajille kun toillaan ollaan levittäyvytty pitkin maita ja mantuja.
Eli sehän voisi olla semmonen että hankitaan jostaki etelästä tahi pohjosesta belkunrämä ja ajetaan se toiseen päähän Suomea. Jokanen ajaa aina pätkän matkaa seuraavalle kuskille. Siinä olis jännitystä kun ei tiijä millon se laukee tien päälle ja joku joutuu korjaamaan
Tahikka sitten jokainen ajelis omalla koneellaan seuraavan belkkumiehen luo ja takasi kotioon. Jotain viestikapulaahan siinä pitäis kaiketi kuskata.
Tai kerätään jonnekkin päin maailmaa pirusti belkkuja ja pärryytetään jonossa jonnekkin. Toisille tulee vaan kauheesti kilometrejä ja toisille vähempi...
Kehitellään ajatuksia!
Valitaan sopiva ajan kohta ensi. Esim heinäkuun 20:s tai sitä lähinnä oleva viikon loppu 2008.
Torsti tai siten minä heitän tikalla suomen karttaan ( tuohon keskohdalle) ja paikka on siinä. Jokainen kynnelle kykenevä ajaa silloin sinne Belaruksella, niin yksin kertaista se on. Suorinta tietä tai mutkitellen.
Saa toki olla jokin koolle kutsuja, jos sellainen ilmaantuu.
Belaruksen MTZ 500 keskinopeus on 28 km/h ja taukojen kanssa 24 km/h. Kaasu ei ole aivan pohjassa silloin.
Sopiiko??
t.ukki
Torsti tai siten minä heitän tikalla suomen karttaan ( tuohon keskohdalle) ja paikka on siinä. Jokainen kynnelle kykenevä ajaa silloin sinne Belaruksella, niin yksin kertaista se on. Suorinta tietä tai mutkitellen.
Saa toki olla jokin koolle kutsuja, jos sellainen ilmaantuu.
Belaruksen MTZ 500 keskinopeus on 28 km/h ja taukojen kanssa 24 km/h. Kaasu ei ole aivan pohjassa silloin.
Sopiiko??
t.ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966