Zetoristi kirjoitti:Kyllä tuollaisella on varmaan mukava ajaa ryttyytellä mutta en minä ainakaan tuollaista monsteria päästä omaan metsään eikä varmaan moni muukaan metsäänsä vaaliva pienviljelijä.
Yhdyn myös tähän mielipiteeseen
Lisä kuvamateriaalia olis kiva kyl nähä.
Tarkoitus oli muuttaa Joutsa nokkavinssi kolmepistekiinnitys takavinsiksi, siinä ei nyt sen kummempaa. Onko jollain yksinkertaista rakennekuvaa tai vastaava kolmileukaisista tukkisaksista. Saksien "lavat" toimivat kuten pulkka. Itse olen nähnyt luonnossa sellaiset joskus -60 luvun lopussa, mutta silloin tuli ihailtua enempi Nuffield fouria ja Tempsistä tai Fordista tehty vetävää tukkikärryä.
Tämmösetkö. https://www.uittokalusto.fi/juontosakse ... rauta.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Parit tuommoset tehny, ei tarvii olla kovinkaan järeetä kulmarautaa kun hitsaa sisäpuolelle lattaraudan muodostuvaan kulmaan.
Ei tuu niin painavat kanniskella.
Lavat olivat mielestäni levämmät, mutta tuo mekanismi oli tässä hakusessa. Kiitoksia nopeasta tiedosta. Tuossa firmassa on tosi hyviä tuotteita, kun olisi "pätäkkää" - ois ostaminen mukavaa kuin karmellikaupassa.
Tuo saksien paino plus vaijerin vetovoima ja paino on tietenkin merkittävä juttu lumessa tai suossa kaahlatessa.Vetopiikkien lyöminen "moskalla" puuhun on myös huomioita juttu.
Mitähän mahtaa MTZ viiskymppisen takavannepainot painaa? Löysin semmoiset ja nyt pitäis keksiä mitä niistä tohtii maksaa. Reikärauta mallisella vetolaitteella ja ketjurajoittajilla ei varmaan ole suurta arvoa, vaikka taitavat olla käyttämättömiä.
Urakkamies kirjoitti:Mitähän mahtaa MTZ viiskymppisen takavannepainot painaa? Löysin semmoiset ja nyt pitäis keksiä mitä niistä tohtii maksaa. Reikärauta mallisella vetolaitteella ja ketjurajoittajilla ei varmaan ole suurta arvoa, vaikka taitavat olla käyttämättömiä.
Ite taisin maksaa 30e vetolaitteesta oli uusi ja kylhän nyt painoista sen muutaman kympin kehtaa maksaa
Zetoristi kirjoitti:Kyllä tuollaisella on varmaan mukava ajaa ryttyytellä mutta en minä ainakaan tuollaista monsteria päästä omaan metsään eikä varmaan moni muukaan metsäänsä vaaliva pienviljelijä.
kyä nyt vuatis hiuka mielipiteel perusteluja... noin tuo luonnos nyt niin iso ole, nykyää tiloil lie isompiiki rattoreit..
mehtäs kovinnii notkia, pinta paine melko pien ja etenemis kyky ihan toista luokkaa kun normi belkulla joten mite liittyy mehtän vaalimissee ?
noin oon miekii joskus melko pöljä motokuskin laskennu harvennuksil ja vielä köpömmä ajorattori kuskin... painvempia paketteja lie neki molemmat ja silti nähty että nilläki sua siistiä jälkeä aikaseksee
sen verta tuota pöllin ajo touhua miekii belkulla touhun että ei sekää ajo uratta mene ja en ennee vaihtas pallukka renkail ajoo kapeilla rattail päästellyy vaik pienemästä lävestä suattaskii mahtua, noin virolainen mettä ajo malli ei niin hoopo olekkaan kuin mitä suomessa on totuttu..
ja suomen heppa meil nii ihtepäine että vaikka ei paljoa maastoa tallaa ja mahtuu rattoriaki pienemästä niin mieluummi ei...
niihä miulle sanottiiin kun dt,n ostin jotta ei voi tehtä peltotöita,pillaa pellot.... pakkaa vähemmä kuin ykskää pihan rattori eikä jätä jälkiä ku osoo kiäntää passelisti.
eekä tuota ny tartte joka mittaril tankkailla, ja kyllähä virossa kun vuosii pyörin niin tuttuja tullu.. tämän harkovin tuonnista tok jo pieni tovi, pottu pellosta löytyy toinennii potretti belarus hakusanal oeskoha viides sivu.. siit näköö kui nosturi naitettu takarungon piälle, silloon kun oli kärrin nokalla niin melko kiikku vetee tyhjän rutsilla
No tässä ne perustelut mustaa valkosella siitä voi tarkastaa kääntöympyrän, pituuden, korkeuden ja leveyden ja meil päin ajettu puuta belaruksen vakiorengastuksella ilman mitään senkummempaa jälkiä mettässä jopa kaikki suot on ajettu siististi kun on vaan ensin polettu ajourat pienemmällä traktorilla. Pottupelto on tiltissä ei onnistu haku
suonsyrjä kirjoitti:juu, mutta harkovilla ei tartte polkia muilla ensteeks uria(vaikkakin jiäp see yks harrastamise riemu välistä) ja kaks eri juttua ajella terveisiä tai oikiasti tuuvakki jottai...
miullakkii 920 perää tuo nokka sen kokone et oikee hävettee ajaa kylillä...
isäukko kans puuhoo tuota vähä kerrassaa puita kierrelle mönkijäl... miul ei hermon mitta riittävä veivat mehtästä ranka kuormee koko päivä minkä tois pelkäs oikee kokoses kourassa.
noin tässä kun tars alkaa omiakii enempi harvennella niin mieles kaks vaihto ehtoo, 920 rutsii vetävä kärri ja tuppi soviteel 9 metrin ulotuvuutel kuormain jossa viel vinssi, tahi sitten ostella vanha ajokone ja se ei tuatusti olis alasin (lokomo) mut pointtin ettei tars joka pöllin vieree eriksee veivat
Minkä ihmeen takia ostatte itsellenne vehkeitä, että saa polttopuut metästä kotia? Joka pitäjä on täynnä höynäytettyjä motoyrittäjiä, jotka alle omiensa ajavat puuta metsästä. Vaikka Harkovin hakis Eestistä niin ei niitä sielläkään ilmaiseksi jaella ja muu roina päälle niin helposti rahaa on palanut tuhansia brysselin ruplia. Itse ajatin 30 kiintoa rankaa tontille hintaan 150:-. Ainakaan omaan käyttöön ei noiden koneiden ostolle saa minkäänlaista kannattavuutta. Lisäksi saa aivan järjettömät fiilarit kun itse vain istuu kiikkustuolissa kaljaa litkien ja joku toinen reuhtoo 20:n asteen pakkasessa telaketjuja päälle... Kokemusta on.
kimmoa kirjoitti:Minkä ihmeen takia ostatte itsellenne vehkeitä, että saa polttopuut metästä kotia? Joka pitäjä on täynnä höynäytettyjä motoyrittäjiä, jotka alle omiensa ajavat puuta metsästä. Vaikka Harkovin hakis Eestistä niin ei niitä sielläkään ilmaiseksi jaella ja muu roina päälle niin helposti rahaa on palanut tuhansia brysselin ruplia. Itse ajatin 30 kiintoa rankaa tontille hintaan 150:-. Ainakaan omaan käyttöön ei noiden koneiden ostolle saa minkäänlaista kannattavuutta. Lisäksi saa aivan järjettömät fiilarit kun itse vain istuu kiikkustuolissa kaljaa litkien ja joku toinen reuhtoo 20:n asteen pakkasessa telaketjuja päälle... Kokemusta on.
No kyllä ne on saatu hyvin kuoletettua ja ajoa riittää jostain syystä.
Täs kylällä yks isäntä ajaa valtralla aamusta iltaan niin motoa kun kärryä ja mun kärry makso sen maalin verran no kuormaaja makso jo 800e ja varmaan saa myytyä sen kärryn kanssa eteen päin jos tarvetta ja jopa saada voittoa.
Ja on mua kyselty puun ajoon että kyllä sitä riittää
No joo, eipä sillä eikä sen takia mutta kyllä metsässä hakkuu- ja ajokoneen jäjistä näkee heti onko urakka ollut ammattimiehen käsissä ja nykyaikainen ajokone käytössä.
Myönnän ettei 70luku tuu takas ja ajot muuttuu vaikka olisin kuinka vanhanliiton miehiä
Mutta kyllä jokatapauksessa omat suomaat poljen koviksi ja poikkelehdin koivujen välistä 520sella ennemmin kun päästän sinne motot tekemään raitojaan.
Sitte jos aletaan taas ajamaan hevosella puuta niin kyllä niitä ojia sitten kirotaan
Zetoristi kirjoitti:No joo, eipä sillä eikä sen takia mutta kyllä metsässä hakkuu- ja ajokoneen jäjistä näkee heti onko urakka ollut ammattimiehen käsissä ja nykyaikainen ajokone käytössä.
Joo, 4. metrin ajourat 20m. välein, metrisillä raidesyvyyksillä ja mettä työnjäjkeen harvaa ku kaupungin puistometsiköt.
(Ja pystyynjääneet valmiiksi leimattuja)
Nääkin kaupat meni ohi Ponsselta, Jontikalta ja Komatsulta kun keskitytään aina vaan isompiin.
Poiki sentäs Ketoselle siivun hakkuupäillä. http://www.koneviesti.fi/uutiset/kone-k ... e-1.160023" onclick="window.open(this.href);return false;