K.o. merkkejäkin kokeilleena täytyy myöntää ettei varaosien ostaminen ole ollut ikinä niin mieluisaa kuin nykyään. Tuo 526 kun on vielä ollut traktorihistoriani varmimpia pelejä (ainakin tähän mennessä)...traktori,johon tarvitsee harvoin ostaa varaosia ja ne on lisäksi puoli-ilmaisia on unelmien täyttymys.
P.S. Johtuuko minun atk-aparaatista,vai mistä ettei nuo hymiöt näy kaikki tuolla sivulla(ei ole kyllä näkynyt pitkään aikaan)?
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
pihlavan kirjoitti:
P.S. Johtuuko minun atk-aparaatista,vai mistä ettei nuo hymiöt näy kaikki tuolla sivulla(ei ole kyllä näkynyt pitkään aikaan)?
Ei johdu koneestasi, ei ne näy muillakaan. Johtuu foorumipohjan viallisista tai puuttuvista hymiötiedostoista.
Holoo ylläpito! Nuo on korjattavissa muutamalla hiiren klikkauksella.
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
pihlavan kirjoitti:
P.S. Johtuuko minun atk-aparaatista,vai mistä ettei nuo hymiöt näy kaikki tuolla sivulla(ei ole kyllä näkynyt pitkään aikaan)?
Ei johdu koneestasi, ei ne näy muillakaan. Johtuu foorumipohjan viallisista tai puuttuvista hymiötiedostoista.
Holoo ylläpito! Nuo on korjattavissa muutamalla hiiren klikkauksella.
Ootellaan, että tuo pääylläpitäjä saapi ne kuntoon.
=MTZ= kirjoitti:
Käytännössähän nämä suomeen tuodut 500- sarjan belarukset ovat nimenomaan juuri MTZ-50/52 malleja. Ohjaamo, väri, ynnä muuta tilpehööriä vaihdettiin sitten kouvolassa vastaamaan täkäläisiä oloja. Toinen juttu on sitten nämä agross- sarjan koneet (506/526) joissa oli D-242 moottori etukammion sijaan. Sitä vastaava tehtaan malli olikin MTZ-572. Jos nyt ajatellaan ihan perus viiskymppistä, niin moottori vaihtui D-60 malliin MTZ-50 Super- mallin myötä. Samalla tuli myös tämä perinteinen kulmikas konepeitto. Aiemmin moottori oli mallia D-50. jonka tunnistaa helposti lohkossa olevasta kahdesta luukusta. Nimenomaan tämä D-60 on surullisenkuuluista kansiongelmistaan. Pahvia palaa todella herkästi, jos ei ole tarkkana lämpöjen kanssa. EIkä välttämättä tarvitse olla kyllä liiallisia lämpöjäkään. Olen kuullut legendaa, että viimeiset Suomeen tulleet etukammiokoneet olivat kasattu hylkyosista, koska jostain kumman syystä täältä oltiin tilattu semmoisia, vaikka suoraruiskua olikin jo tarjolla (D-242).
Ei nyt nettilöytöä, mutta tuohon sekasikiöisyyteen viitaten...
Tänään tuli oltua kenttäsirkkelillä lautapoikana; pyörittäjänä tuolla naapurilla on 521 Belarus vm. 74, moottorina D-60 niinkuin kuuluukin mutta lohkossa on kuitenkin nuo kaksi luukkua?
=MTZ= kirjoitti:
Käytännössähän nämä suomeen tuodut 500- sarjan belarukset ovat nimenomaan juuri MTZ-50/52 malleja. Ohjaamo, väri, ynnä muuta tilpehööriä vaihdettiin sitten kouvolassa vastaamaan täkäläisiä oloja. Toinen juttu on sitten nämä agross- sarjan koneet (506/526) joissa oli D-242 moottori etukammion sijaan. Sitä vastaava tehtaan malli olikin MTZ-572. Jos nyt ajatellaan ihan perus viiskymppistä, niin moottori vaihtui D-60 malliin MTZ-50 Super- mallin myötä. Samalla tuli myös tämä perinteinen kulmikas konepeitto. Aiemmin moottori oli mallia D-50. jonka tunnistaa helposti lohkossa olevasta kahdesta luukusta. Nimenomaan tämä D-60 on surullisenkuuluista kansiongelmistaan. Pahvia palaa todella herkästi, jos ei ole tarkkana lämpöjen kanssa. EIkä välttämättä tarvitse olla kyllä liiallisia lämpöjäkään. Olen kuullut legendaa, että viimeiset Suomeen tulleet etukammiokoneet olivat kasattu hylkyosista, koska jostain kumman syystä täältä oltiin tilattu semmoisia, vaikka suoraruiskua olikin jo tarjolla (D-242).
Ei nyt nettilöytöä, mutta tuohon sekasikiöisyyteen viitaten...
Tänään tuli oltua kenttäsirkkelillä lautapoikana; pyörittäjänä tuolla naapurilla on 521 Belarus vm. 74, moottorina D-60 niinkuin kuuluukin mutta lohkossa on kuitenkin nuo kaksi luukkua?
Ettei nyt vaan olisi kuitenkin D-50? Onko lohkossa tyyppikilpi?
Kyllä kilpi on paikoillaan ja siinnä lukee D-60. Tulin vilkaisseeksi ruiskutuspumpun kilvestäkin valmistusvuoden, luki 1974 ja apulaitteet pitäisi olla alkuperäiset.
Sammy kirjoitti:Kyllä kilpi on paikoillaan ja siinnä lukee D-60. Tulin vilkaisseeksi ruiskutuspumpun kilvestäkin valmistusvuoden, luki 1974 ja apulaitteet pitäisi olla alkuperäiset.
Noh, kai se sitten on tämmöinenkin mahdollista. En ole kyllä vastaavaan törmännyt aiemmin. Onko mahdollista saada kuvia?
=MTZ= kirjoitti:
Noh, kai se sitten on tämmöinenkin mahdollista. En ole kyllä vastaavaan törmännyt aiemmin. Onko mahdollista saada kuvia?
Tuossa kilometrin päässähän tuo kone on, pitää kysäistä omistajalta lupa ja käydä räpsäisemässä. Oliko noissa D-50 ja D-60 -moottoreissa muuten muita selkeitä ulkoisia eroja noiden luukkujen lisäksi niin osaisi verrata tuohon omaan 525:een?
=MTZ= kirjoitti:
Noh, kai se sitten on tämmöinenkin mahdollista. En ole kyllä vastaavaan törmännyt aiemmin. Onko mahdollista saada kuvia?
Tuossa kilometrin päässähän tuo kone on, pitää kysäistä omistajalta lupa ja käydä räpsäisemässä. Oliko noissa D-50 ja D-60 -moottoreissa muuten muita selkeitä ulkoisia eroja noiden luukkujen lisäksi niin osaisi verrata tuohon omaan 525:een?
Pitää napsia viikonloppuna viiskymppisen ja 521:n moottoreista kuvat, niin saa selkeämmän käsityksen. Mutta tämmöisiä löysin netistä näin enshätään.