4G syrjäseuduille??

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

Markus
Viestit: 544
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 01:26
Paikkakunta: Salo, Eura

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja Markus »

Meillä kotona on kiinteä laajakaista oisko 6mb ja n. 45e ja mökillä Eurassa Saunalahden mokkulalla keskinopeus jopa 6, toimii muuten ongelmitta mutta välillä mokkula menee pois päältä.
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Jones
Viestit: 333
Liittynyt: 11 Syys 2007, 20:40
Paikkakunta: Kokkola

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja Jones »

katoi kirjoitti:En takuulla maksa tuota hintaa 70 e/kk. Uskon , että ottavat rahat ensin innokkaimmilta ja sen jälkeen tiputtavat hintaa ja tuleehan kilpailua varmasti muidenkin operaattoreiden taholta. Mutta toivoa on :D

No niin aattelen itekki, ja just sen takia en omista esim.blueray soitinta, odottelen että joku tarjoaa puol ilmatteeks "vanhaansa" :wink:
katoi kirjoitti:1Megan yhteysnopeus on tänä päivänä jo hiukan hidas.
Jätkä on proo :P Mulle kun riittää että saa laskut maksettua ja belkku foorumia selattua :lol:
mtz-50 501 & 526 HX
görmy
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Joulu 2010, 20:32

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja görmy »

Mulla on härkätien puhelimen adsl 8 mb liittymä 39,50 e kk Josta pyrin pääsemään eroon kun muut yhteydet on vimpaan päälle.
Toisena on DNA mokkula 10 mb 3g verkossa moitin 2 kk takaperin ja antoivat 3 kk ilmaiseksi ja kertoivat että parannusta nyt heti ei saa mutta toivoa saattaa olla .
No nyt soitin eilen samasta aiheesta ja muuttivat mun liittymän 21 mb ( hinta ja sopimus pysyy samana) , mutta ehdottivat että ostaisin toisen mokkulan mulla kun on tää Nokian cs-17 josta on nopeampia jokin muu merkki nyt lähdenkin Saloon ja käyn tutustumassa DNA liikkeessä moiseen :)
Samalla muuttivat puhelinliittymän ja myös sen nettinopeutta joka nyt on hämmästyttänyt mua suuresti se piti muuttua 0,512 mb mutta kun testasin se yltti 10 mb ja lähetysnopeuden niin suureksi että meinas nielasta koko kapulan :lol: lisäksi tuli 3000 min ilmaista puheaikaa sopimuksen nimi muuttui mutta hinta ym pysyivät siinäkin samana :roll: on tää kyl melko ihmeellistä ja kyllä tuo DNA on mulle ollut kuin kultakaivos ja ovat niin ystävällisiäkin siellä aina tulee kyllä hyvälle mielelle asioidessa :D
Niin tämä paikkakuntahan on tätä lounaista suomea eli "varsinaista suomea" :mrgreen:
Lisään vielä että mokkulan kk maksu on 24 kk sopimuksella mulle 13,90 e kk.
Puhelimen nettiyhteys maksaa 2,90 e kk.
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja katoi »

görmy kirjoitti:Mulla on härkätien puhelimen adsl 8 mb liittymä 39,50 e kk Josta pyrin pääsemään eroon kun muut yhteydet on vimpaan päälle.
Toisena on DNA mokkula 10 mb 3g verkossa moitin 2 kk takaperin ja antoivat 3 kk ilmaiseksi ja kertoivat että parannusta nyt heti ei saa mutta toivoa saattaa olla .
No nyt soitin eilen samasta aiheesta ja muuttivat mun liittymän 21 mb ( hinta ja sopimus pysyy samana) , mutta ehdottivat että ostaisin toisen mokkulan mulla kun on tää Nokian cs-17 josta on nopeampia jokin muu merkki nyt lähdenkin Saloon ja käyn tutustumassa DNA liikkeessä moiseen :)
Samalla muuttivat puhelinliittymän ja myös sen nettinopeutta joka nyt on hämmästyttänyt mua suuresti se piti muuttua 0,512 mb mutta kun testasin se yltti 10 mb ja lähetysnopeuden niin suureksi että meinas nielasta koko kapulan :lol: lisäksi tuli 3000 min ilmaista puheaikaa sopimuksen nimi muuttui mutta hinta ym pysyivät siinäkin samana :roll: on tää kyl melko ihmeellistä ja kyllä tuo DNA on mulle ollut kuin kultakaivos ja ovat niin ystävällisiäkin siellä aina tulee kyllä hyvälle mielelle asioidessa :D
Niin tämä paikkakuntahan on tätä lounaista suomea eli "varsinaista suomea" :mrgreen:
Lisään vielä että mokkulan kk maksu on 24 kk sopimuksella mulle 13,90 e kk.
Puhelimen nettiyhteys maksaa 2,90 e kk.
Ja ei kun vaan paranee, uskomatonta miten halvalla 21 Mb ja 13,90 e/kk ei voi olla totta :( Onko jo alkanut hintasota Soneran satelliittiyhteyksien julistamisen johdosta :D
Joo minä en asu "Varsinaisessa Suomessa" vaan täällä "Toissijaisessa Suomessa", jossa on luntakin jo maassa 25 cm eli nimimerkki "Ukin" sanoin Eedenistä itään ja ja vähän siitä länteen.
görmy
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Joulu 2010, 20:32

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja görmy »

Niin kyllä näin ennen Joulua nuo tarjoukset aina kannattaa tehdä niistä voi sit sauttia sen 24 kk sopimusajan edullisesti ja jos välillä tulee vielä edullisempia tarjouksia jokaisella on 3 mahdollisuutta muuttaa edellinen sopimus edullisempaan, :) se muistaakseni mainitaan sopimusehdoissa.
Juuzoppi
Viestit: 69
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 11:04
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja Juuzoppi »

Näyttää olevan kovin paikasta kiinni mikä firma toimii. Täällä ei pelaa ku saunalahden 3g verkko ja se antaa noin 1,5-2,5 megan nopeutta. Kokoajan on menny sekin päivällä hitaammaksi kun on tullu käyttäjiä lisää. Mokkuloissa on kans suuria eroja. Nokian cs-15 ja 17 on nopeita 2,5-3,5megaa mutta tökkii ja tökkii. Zte 636+ ei töki ja antaa kohtuu nopeudella eli sen 1,5-2,5mb. Huawei E160E ei töki mutta on tosi hidas ku jää yleensä alle 1mb.
Belarus 505 Progress -85
Raskaskalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: 28 Elo 2011, 22:38
Paikkakunta: Vanajanranta

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja Raskaskalustoa »

görmy kirjoitti:Niin kyllä näin ennen Joulua nuo tarjoukset aina kannattaa tehdä niistä voi sit sauttia sen 24 kk sopimusajan edullisesti ja jos välillä tulee vielä edullisempia tarjouksia jokaisella on 3 mahdollisuutta muuttaa edellinen sopimus edullisempaan, :) se muistaakseni mainitaan sopimusehdoissa.

Muistelen, että uuden lain mukaan operaattori ei saa sitoa asiakastaan enää määräaikaissopimuksiin, siksi varmaan Sonera lähetti lahjaksi nettitikun (Huawei), joka ei ole lukittu heille ja jota voi käyttää muunkin operaattorin liittymässä ilman palautustarvetta. Lahjatikkua voin käyttää edellisen sopimuksen umpeutumiseen asti, jonka jälkeen Sonera sitoutuu samaan kuukausimaksuun (12,90) seuraavat 22 kk:tta, jona aikana voin vapaasti vaihtaa operaattoria ilman jälkiseuraamuksia.

Tämä uusi tikku tosin hidastelee enempi vastaavina aikoina, kuin edeltäjänsä.
Päihteet ja moraalittomuus, tuovat ongelmia, eivätkä suinkaan ratkaise niitä - raittiina ratissa!
Nikuzai
Viestit: 406
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 22:08
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Milloin toi määräaikais-sopimuskielto muuten astuu voimaan?
952Gl isme 140L kuormain
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Itsellä ei taas ole DNA:sta mitään hyvää sanottavaa. Mokkula toimii silloin kun toimii, oli sitten sijainnissa missä hyväänsä. 3G:stä ei puhettakaan välillä, mentiin vaan gprs:llä tai edgellä. Katkoi yhteyttä miten sattui. Samalla sitten kun vihdoin ja viimein loppuikin tuo kahden vuoden sopimus, niin nämä tuputtaa laskua vaan tulemaan lisää. Otettiin yhteyttä ja ilmaisiin asiamme, että ei ole pienintäkään aikomusta maksaa enää senttiäkään tuosta romusta mitä ei olla edes aikoihin käytetty ja sopimuskin on jo mennyt vanhaksi. Perustelivat sillä, että kun sopimusta ei oltu purettu. Eikö sillä enää olekaan mitään merkitystä miten pitkäksi aikaa se on tehty?
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja Torsti »

=MTZ= kirjoitti:Eikö sillä enää olekaan mitään merkitystä miten pitkäksi aikaa se on tehty?
Eikös nämä ole yleensä niin, että esim. 2 vuotta määräaikaisena ja siitä eteenpäin toistaiseksi voimassa olevana.
Minski traktor paras traktor!
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

Torsti kirjoitti:
=MTZ= kirjoitti:Eikö sillä enää olekaan mitään merkitystä miten pitkäksi aikaa se on tehty?
Eikös nämä ole yleensä niin, että esim. 2 vuotta määräaikaisena ja siitä eteenpäin toistaiseksi voimassa olevana.
Minä kyllä käsitin myyjän puheesta kyseistä vempelettä hankkiessani, että se on vaan sen kaksi vuotta. Noh, helppohan se on nuiden kusettaa.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Niin, pitäis jaksaa tietysti lukea niitä pikkupränttejä... Itellä vaan on kaikki puhelinliittymät ym. sopimukset ollu tuommosia jotka jatkuu määräaikasuuden jälkeen jos ei erikseen katkase.
Minski traktor paras traktor!
Raskaskalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: 28 Elo 2011, 22:38
Paikkakunta: Vanajanranta

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja Raskaskalustoa »

Nikuzai kirjoitti:Milloin toi määräaikais-sopimuskielto muuten astuu voimaan?

Eivätkös ne yleensäkin ole olleet sellaisia sopimuksia/ laki, että operaattori ilmoittaa, hyvissä ajoin kun kausi on päättymässä, ettei enää menisi "ryöstösopimuksella", ellet ajoissa irtisano, niin jatkuu, kuin lehtitilaus?

Mutta sellainenhan laki kaiketikin sorvattiin voimaantulevaksi 2012 alusta, että vanhojen sopimusten määräaikaisuuden saa hetikin poikki voiden vaihtaa operaattoria numeron säilyessä samana, mutta sopimuksen kk:sierän joutuu maksamaan kauden loppuun? Näitä asioita voi kukin kysyä operaattoriltaan, muistuttaen samalla mahdollisista uusista lain sovellutuksista.

Olen kuullut tällaistakin: "sähköpostiliikenne on vähentänyt, niin paljon aikuisten puheluja/ tekstareita, että operaattorit vastoin lakia koettaisivat ylipuhua vanhoihin lakeihin vetoamalla jo 65 täyttäneitä, jotka eivät välttämättä muista lakeja."

Samasta syystähän Saunalahti on tarjonnut ilmaiset puhelut kaikkiin heidän, Elisan ja Kolumbuksen liittymiin, että innostuisivat enempi puhumisesta ja soittaisivat muidenkin operaattoreiden liittymiin, joilla rahoittavat ilmaispuheluja.
Päihteet ja moraalittomuus, tuovat ongelmia, eivätkä suinkaan ratkaise niitä - raittiina ratissa!
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja katoi »

Vilske kirjoitti:Muuten, olisi kiva jos kaikki laittaisivat nimimerkkinsä alle paikkakuntansa :wink:
Laitoin omasta puolestani kun noin asiallisesti tällä forumilla maltettiin pyytää :D
katoi
Viestit: 622
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 09:12
Paikkakunta: Kajaani

Re: 4G syrjäseuduille??

Viesti Kirjoittaja katoi »

Vihdoinkin pääsin eroon kalliista kiinteästä laajakaistasta (38 e/kk) 5 Megan yhteys. Kokeilin uutta Saunalahden 4 G yhteyttä ja toimii loistavasti 6 - 8 Megan nopeudella. Ei laske nopeus alle 4 Megan missään vaiheessa niinkuin 3 G mokkulalla laskee jopa 0.2 Megaan. Hintakin on 28 e/kk ja kahden vuoden jälkeen tippuu 19.90 euroon. Tässä on mokkula ja reititin samassa joten saa jopa 4:lle tietsikalle langattoman netin. Kannattaa nakata 3g mokkulat roskiin ja laittaa 4 g yhteys reitittimellä :D Tämä 4 G verkko käyttää alempaa taajuutta ja sen takia kännyköillä soittelevat eivät hidasta yhteyttä niin kuin 3 G verkossa.
Vastaa Viestiin