Turbosta
Valvoja: pelarusmaisteri
Täytyypi käydä mittaamassa kun yksi on hyllyssä, vaikka huomenissa
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Juu on ollut jo 4 vuotta.Evo 2 nyt kun vaihdoin isompi siipisen turbon.
Pakosarjaa pitäis muokata paremmaksi vieläkin nopeasti tehty testi sarja kiinni.
Vetää paremmin kun naapurin Valmetti mikä lie 6000 malliltaan.
Maan ajossa oli vaan aina tien tukkeena mäissä kun pääsi lähtemään ensin
Pakosarjaa pitäis muokata paremmaksi vieläkin nopeasti tehty testi sarja kiinni.
Vetää paremmin kun naapurin Valmetti mikä lie 6000 malliltaan.
Maan ajossa oli vaan aina tien tukkeena mäissä kun pääsi lähtemään ensin
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Kuvia voin laittaa sitten kun saa pakosarjan vähän paranneltua.Tuosta ei kehtaa
Hukka portillinen TO3 Garrett 0.8-0.9 on paineet enemmänkin tulee mutta tuolla pärjää varsin hyvin ja kestävyyden takia ei enempää.
Pumppua myöhäistin vähän,alku testeissä tuntu kovin tahmealta meno kierroksilla ja sillon alko lämmöt nousta vaikka talvi keliä.
Noin 5 astetta myöhäsemmällä ja jo menee herkästi.Käynnistyvyys vähän huononi mutta vielä pakkasesta lähtee hyvin.
Eikä lämpene liikaa kestää äestä vetää 25 lämpötilassa.
Hukka portillinen TO3 Garrett 0.8-0.9 on paineet enemmänkin tulee mutta tuolla pärjää varsin hyvin ja kestävyyden takia ei enempää.
Pumppua myöhäistin vähän,alku testeissä tuntu kovin tahmealta meno kierroksilla ja sillon alko lämmöt nousta vaikka talvi keliä.
Noin 5 astetta myöhäsemmällä ja jo menee herkästi.Käynnistyvyys vähän huononi mutta vielä pakkasesta lähtee hyvin.
Eikä lämpene liikaa kestää äestä vetää 25 lämpötilassa.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
No niin kävin mittaamassa tuolla hallilla, ahtopuolen siipipyörä on jotain 55 -60 mm imureikä on 50mm sisähalkaisijaltaan.
Pakopuolen siipi on n. 65-70mm.
Mitat on noin mittoja kun en viitsinyt päätyjä avata mittausta varten
Turbo on alkuperäinen varaosa.
Pakopuolen siipi on n. 65-70mm.
Mitat on noin mittoja kun en viitsinyt päätyjä avata mittausta varten
Turbo on alkuperäinen varaosa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
No joo pako puoli mulla vähän pienempi ilmankos alkaa ahtaa hyvinkin alhaalta.Mutta se ei ole pahasta vääntää todella riuskasti pienilläkin kierroksilla.Kiitoksia mittauksista
Tää oli ihan kokeilu alunperin ja pois en ota koska ei mitään ongelmia ilmennyt.Laitoin kannen etupäähän vielä lämpö mittarin anturin nyt jopa 2 mistä tarkkailla
Ja Belaruksen pumppu näemmä todella hyvä turbotukseen,siinä päässä kun on ne kaksi säätö ruuvia toisella saa syöttöä lisää kierroksia nostamatta toinen taas vaikuttaa max kierroksiin.
Vaikuttaa koko alueella se syöttö ruuvi ja säädin hyvin mukana,puoli kaasulla heti jos kierrokset tippuu alkaa savu tummentua siksi aikaa kunnes taas kierrokset nousee.Ja huomaa paine mittaristakin.
Ilmeisesti tuossa on 240 alakerta ei ainakaan lohkossa niitä pelti luukkuja.Kuitenkin -76 leimat siinäkin.Pelti lätkästä ei näy kun stanssi numerot.
Peltiä jouduin vähän leventämään kun laitoin 2-3 sylinterien pako röörin ylä puolelle ahtimen.
Tää oli ihan kokeilu alunperin ja pois en ota koska ei mitään ongelmia ilmennyt.Laitoin kannen etupäähän vielä lämpö mittarin anturin nyt jopa 2 mistä tarkkailla
Ja Belaruksen pumppu näemmä todella hyvä turbotukseen,siinä päässä kun on ne kaksi säätö ruuvia toisella saa syöttöä lisää kierroksia nostamatta toinen taas vaikuttaa max kierroksiin.
Vaikuttaa koko alueella se syöttö ruuvi ja säädin hyvin mukana,puoli kaasulla heti jos kierrokset tippuu alkaa savu tummentua siksi aikaa kunnes taas kierrokset nousee.Ja huomaa paine mittaristakin.
Ilmeisesti tuossa on 240 alakerta ei ainakaan lohkossa niitä pelti luukkuja.Kuitenkin -76 leimat siinäkin.Pelti lätkästä ei näy kun stanssi numerot.
Peltiä jouduin vähän leventämään kun laitoin 2-3 sylinterien pako röörin ylä puolelle ahtimen.
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Konela Belarus teki 505:een joskus vuonna 1978 -79 muutaman koe turbotuksen (esitelty kuvan kanssa konevistissä).
Varmaanki sinun moottori on tyyppiä D240 valultaan, starttimoottorin alapuolenta katsomalla voi sen todeta(valunumerot ja päiväys).
Laita vaan kuvat ja heti.
t. ukki
Varmaanki sinun moottori on tyyppiä D240 valultaan, starttimoottorin alapuolenta katsomalla voi sen todeta(valunumerot ja päiväys).
Laita vaan kuvat ja heti.
t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
En tiedä kierroksia mutta gps:n mukaan 31kmh kulkee ettei varmaan paljoa yli 2000.Kun ei ole kierroslukumittaria.Tarvis mitata tolla irto mittarilla.
Toki rikkihän tuonkin saa,lisää painetta ja rankkaa käyttöä mutta normi ajossa ja maltillisilla paineilla tuntuu pelaavan.Ja voimaa tuli roimasti lisää mutta kulutus tippu
Kaikkea pitää kokeilla paitsi tanhua ja sisarta
Toki rikkihän tuonkin saa,lisää painetta ja rankkaa käyttöä mutta normi ajossa ja maltillisilla paineilla tuntuu pelaavan.Ja voimaa tuli roimasti lisää mutta kulutus tippu
Kaikkea pitää kokeilla paitsi tanhua ja sisarta
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150