Kytkin akselin jarru
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Kytkin akselin jarru
Voiskohan olla että saamasi osat on kiinassa tehtyjä kopio osia jos laatu on noin huono.
onko osissa laser stanssauksella osa numero ja tehtaan merkki?
uudempaa minskin levyä on tänä keväänä laitettu 3 traktoriin ja aina on toiminu moiteitta. kupari tahnaa on laitettu kytkin akselille
onko osissa laser stanssauksella osa numero ja tehtaan merkki?
uudempaa minskin levyä on tänä keväänä laitettu 3 traktoriin ja aina on toiminu moiteitta. kupari tahnaa on laitettu kytkin akselille
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Re: Kytkin akselin jarru
Ei ihan kyseisestä osasta mutta painelaakerista kuva missä näkyy koraksen mainitsema alkuperäisvaraosan merkintä.
http://ziand.com/gallery/displayimage.p ... fullsize=1
http://ziand.com/gallery/displayimage.p ... fullsize=1
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kytkin akselin jarru
Ei ollut tuota merkintää. Kytkinlevy oli pakattu pahvilaatikkoon styrox muottiin ja luki made in belarus. Piti olla MMM laatua. http://webshop.keletagro.hu/belarus-mtz ... ty-_id7195 Paineasetelmassa ei mitään merkintöjä ja saattaa muuten olla Kiinassa tehty http://webshop.keletagro.hu/belarus-mtz ... -50_id1145 . Painelaakeri oli ihan hyvä ja piti olla MMM laatua http://webshop.keletagro.hu/mtz-kuplung ... val_id3871 .
Siitä kytkinlevystä oli ulkoreunasta levyn puoliväliin kulunut 0.5 mm pois kun niin kupera paineasetelma muutaman tunnin käytöllä. Pitäisi sorvata paineasetelma tai ostaa uusi. Hitto soikoon kun huonoa laatua myivät. Onko kukaan ostanut Kelet-Agrolta ja millaisia kokemuksia. Tämä oli ensimmäinen takaisku verkkokaupassa
Se vaihteistoöljyn vähyys ei ollutkaan sitten syynä, vaan tämä kytkimen levyn takertelu.
Siitä kytkinlevystä oli ulkoreunasta levyn puoliväliin kulunut 0.5 mm pois kun niin kupera paineasetelma muutaman tunnin käytöllä. Pitäisi sorvata paineasetelma tai ostaa uusi. Hitto soikoon kun huonoa laatua myivät. Onko kukaan ostanut Kelet-Agrolta ja millaisia kokemuksia. Tämä oli ensimmäinen takaisku verkkokaupassa
Se vaihteistoöljyn vähyys ei ollutkaan sitten syynä, vaan tämä kytkimen levyn takertelu.
Viimeksi muokannut katoi, 09 Kesä 2012, 08:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Kytkin akselin jarru
Tuossa kuva paineasetelmasta josta näkee miten eripituiset säätöruuvin alla olevat tapit ovat kun katsoo säätöruuveja jotka on tuossa jo oikeassa säädössä.
Ylemmassa kuvassa kierossa oleva käpälä
Ylemmassa kuvassa kierossa oleva käpälä
- Liitteet
-
- Kuva0111.jpg (257.78 KiB) Katsottu 10863 kertaa
-
- Kuva0110.jpg (272.26 KiB) Katsottu 10861 kertaa
Re: Kytkin akselin jarru
Onko tuo sun asetelma katoi niin tuplajousilla? et on kahet sisäkkäin? vai alkuperäinen mikä on yhillä. Näyttää joo olevan aika eripituiset nuo käpälän säätötapit : /
Re: Kytkin akselin jarru
Yhdellä jousella eli samanlainen kuin alkuperäinen. Säätöruuvit on samanpituiset, mutta ne kiinteät tapit joihin ruuvi vastaa ovat jokainen eri pituinen. Eihän tuo sinällään haittaa kun säätövara ruuvissa riitti, mutta kertoo kyllä osan laadusta jo aika paljon. Lisäksi käpälät kallellaan jolloin painelaakeri ei tasaisesti vastaa niihin ja tuo yksi käpälä vielä kierossa vaakatasoon nähden. Painelevyn kuperuus eli painelevy korkeammalla reunalta kuin keskeltä. Pitää vielä yrittää sitä kytkintä nytkyttää jos se alkaisi luistamaan kytkiakselilla, mutta luulen että vaihdattaa uuden väljemmän levyn. Tuo takuuhomma hankale tuonne Unkariin kun osien postimaksu on 100 e, joten ei taida kannattaa edes yrittää. Tuo asetelma kyllä toimii mutta käpälät kuluu nopeammin ja säätö muuttuu nopeammin ja levy kuluu nopeammin reunoilta niitteihin. Ei hyvä homma
Re: Kytkin akselin jarru
Tilasin uuden kytkinlevyn. Sittenpähän näkee onko se väljempi kuin paikoillaan oleva. Eiköhän se kun kolmannen kerran katkaisee niin kuntoon tule.
Re: Kytkin akselin jarru
Tilasitko samasta paikasta, eli reklamoitko?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kytkin akselin jarru
En tilannut enää Kelet-Agrolta. Maanviljelijän tavaratalosta tilasin uuden. Toivottavasti se on eri tehtaan tekemä ja väljempi. Annan olla sen paineasetelman paikoillaan ja laitan vaan uuden toisen levyn. Pitää vielä miettiä jaksaako tuonne asti reklamoida. Tätä paineasetelmaa 325 mm kytkimelle ei saa enää alkuperäisenä ja kun ei saanut Virosta eikä Agri-Kymiltä jouduin tilaan sen Kelet-Agrolta. Sen jälkeen olisi saanut myös Newtec:ltä.
Newtec on pudottanut hintoja ja pitää jo huomattavaa varastoa.Tässä tuli sähköpostia minulle:
Arvoisa asiakas!
Ilmoitamme Teille, että yrityksemme New Technologies 2100
on alentanut Venäjän, Ukrainan,ja Valko Venäjän tekniikkaa varten varaosien hintoja verrattuna muihin toimittajin
ja sammalla on kasvattanut huomattavasti varastomme varaosien lajitelmaa.
Ystävällisin terveisin
--
Best Regards
Mikhail Mokrousov
New Technologies 2100
Nilsaksentie 46
FI-07110 Porvoo, Finland
Y-tunnus - Business ID: 2314170-3
E-mail: newtec@newtec2100.com
WWW: http://www.newtec2100.com
Newtec on pudottanut hintoja ja pitää jo huomattavaa varastoa.Tässä tuli sähköpostia minulle:
Arvoisa asiakas!
Ilmoitamme Teille, että yrityksemme New Technologies 2100
on alentanut Venäjän, Ukrainan,ja Valko Venäjän tekniikkaa varten varaosien hintoja verrattuna muihin toimittajin
ja sammalla on kasvattanut huomattavasti varastomme varaosien lajitelmaa.
Ystävällisin terveisin
--
Best Regards
Mikhail Mokrousov
New Technologies 2100
Nilsaksentie 46
FI-07110 Porvoo, Finland
Y-tunnus - Business ID: 2314170-3
E-mail: newtec@newtec2100.com
WWW: http://www.newtec2100.com
Re: Kytkin akselin jarru
Näyttäisi olevan, että kuparipohjaisia rasvoja (esim. kuparitahna) ei suositella kytkiakselin voiteluun vaan molybdeenisulfidirasvaa. Tuossa linkki http://www.fixusnet.fi/netta/files/MAALIT.pdf
Re: Kytkin akselin jarru
Tuli Virosta uusi kytkinlevy. Oli eri väljät boorit ja liikkui helposti akselilla. Nyt tuli todettua, että se Kelet-Agron levy oli liian tiukka "susi" levy. Viron poikien levy oli aivan samanlainen kuin alkuperäinen levy v. 1976. Oli varaosanumeromerkinnät ja made in belarus. Levyn pinta oli pehmeämmän näköinen kuin se Unkarista tullut levy. Pirun paljon vain turhaa työtä tuon "susi" levyn takia. Kesti oman aikansa ennenkuin löysi syyn. Huomenna kokeillaan ajaa ja peukut pystyyn että toimii kytkin. Ennusmerkit on nyt hyvät Siksi ne viron pojat kai ei myyny paineasetelmaa kun ne taitaa myydä vain alkuperäistä osaa ja kun sitä ei saa alkuperäisenä .
Re: Kytkin akselin jarru
Nyt on piru merrassa ruukasivat ennen sanoa kun ei mistään tullut mitään. Uusi toinen levy paikoillaan ja ei vieläkään irrota kytkin. Akseli jossa painelaakeri kiinni on hieman kiero (1- 2 mm) eikai se pitäisi niin paljon vaikuttaa ?
Herää kysymys onko tuo uusi Kelet-Agron paineasetelmakin "susi". Ei tässä oikein muitakaan vaihtoehtoja ole.
Herää kysymys onko tuo uusi Kelet-Agron paineasetelmakin "susi". Ei tässä oikein muitakaan vaihtoehtoja ole.
Re: Kytkin akselin jarru
Eihän se varmaan pitäis. Joka tapauksessa tunnen yhden tapauksen, jossa käyttöakselin vääntymän takia ei kytkin irrottanut kunnolla. Toisaalta on se akseli joskus mennyt poikkikin.
Tuohon en osaa ottaa kantaa, kuinka paljon se saa olla väärä että rupeaa haittaamaan.
Yksi kytkinasetelma oli sellainen ettei irrottanut, johtui siitä, että yksi runkolevyssä oleva aukko, josta painelevyn korvakko tulee läpi, oli liian kapea (siis se korvakko, mihin käpälät kiinnittyvät toisesta päästään). Kun kytkintä painoi, tökkäsi tuon korvakon koneistetun osan reuna asetelman runkolevyyn, ja painelevy ei irroittanut yhdeltä kulmalta. Tämä huomattiin vasta asetelma lattialla polkemalla jalalla kytkinkäpäliä. Oli nopea korjata viilaamalla sitten kun älysi missä vika on.
Tuohon en osaa ottaa kantaa, kuinka paljon se saa olla väärä että rupeaa haittaamaan.
Yksi kytkinasetelma oli sellainen ettei irrottanut, johtui siitä, että yksi runkolevyssä oleva aukko, josta painelevyn korvakko tulee läpi, oli liian kapea (siis se korvakko, mihin käpälät kiinnittyvät toisesta päästään). Kun kytkintä painoi, tökkäsi tuon korvakon koneistetun osan reuna asetelman runkolevyyn, ja painelevy ei irroittanut yhdeltä kulmalta. Tämä huomattiin vasta asetelma lattialla polkemalla jalalla kytkinkäpäliä. Oli nopea korjata viilaamalla sitten kun älysi missä vika on.
Minski traktor paras traktor!
Re: Kytkin akselin jarru
Voisko tuota testata että toinen painaa kytkintä ja toinen katsoo alta luutusta kun kieroon vetää voi akseli antaa periksi siitä kevennyksen kohdaltakatoi kirjoitti:Nyt on piru merrassa ruukasivat ennen sanoa kun ei mistään tullut mitään. Uusi toinen levy paikoillaan ja ei vieläkään irrota kytkin. Akseli jossa painelaakeri kiinni on hieman kiero (1- 2 mm) eikai se pitäisi niin paljon vaikuttaa ?
Herää kysymys onko tuo uusi Kelet-Agron paineasetelmakin "susi". Ei tässä oikein muitakaan vaihtoehtoja ole.
Re: Kytkin akselin jarru
Nitkautas piruuttas runkon liitospultteja kytkinkopan kohdalta hieman löysälle ja kokeile sitten kytkimen toimivuutta tietysti molemmat päät tuettuina kevyesti.
Aikoinani belkun kytkimen kanssa temuttuani 3:n katkaisukerran jälkeen alueen belkkuhuoltomies sanoi että laita lavalukot kupeisiin niin on helpompi katkaista
Aikoinani belkun kytkimen kanssa temuttuani 3:n katkaisukerran jälkeen alueen belkkuhuoltomies sanoi että laita lavalukot kupeisiin niin on helpompi katkaista
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa