Desibelimittauksia
Valvoja: pelarusmaisteri
Desibelimittauksia
Asensin mun puhelimeen melumittaussovelluksen. Meluarvot mitattu iPhonella joten ei mitään virallista. Kuitenkin voi verrata eri mittauksia keskenään Kalibroin mittarin niin että newholland desibelit on tiellä kaasupohjassa 78db. Kirjassa uutena mitattu 77. Chevy pickup 80 km vauhdissa 68. Volvo fl vuosimalli 90 mittari näyttää 79. Uudempi fm Volvo 70db. Manitou kurottaja tiellä kaasu pohjassa 80.
Sitten belkut. 1025 tiellä 87db. Mutta peltoajossa kierrokset alle 2000 jo mukavat 81 db. Elikkä peltotöissä kohtuullinen. Tiellä vaihteisto ulisee.
Progress 805 turbo myös sama 87 tiellä mutta tässä on putki turbosta ihan hytin kulmalla Tässä ei perä ulise. 1025 lisätty eristeitä 805 ei.
Pelolla 1025 hiljaisempi ja tyhjäkäyntimelu noin 72 db
Tämä siis leikkimielinen vertailumittaus
Sitten belkut. 1025 tiellä 87db. Mutta peltoajossa kierrokset alle 2000 jo mukavat 81 db. Elikkä peltotöissä kohtuullinen. Tiellä vaihteisto ulisee.
Progress 805 turbo myös sama 87 tiellä mutta tässä on putki turbosta ihan hytin kulmalla Tässä ei perä ulise. 1025 lisätty eristeitä 805 ei.
Pelolla 1025 hiljaisempi ja tyhjäkäyntimelu noin 72 db
Tämä siis leikkimielinen vertailumittaus
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Re: Desibelimittauksia
Kokeilin melumittausta Lumia 800 puhelimella. 952.3 melutaso oli tiellä urkuauki 75 dB, Valmet 862 66 dB.
Aika alhaisinta lukemilta tuntuvat. Mitä olen muutakin mitannut, ovat tulokset olleet johdonmukaisia. Testerin kalibrointi olisi mukava tehdä. Eri tilanteissa olisi viihdettä kertoa tunnelman voimallisuutta.
Aika alhaisinta lukemilta tuntuvat. Mitä olen muutakin mitannut, ovat tulokset olleet johdonmukaisia. Testerin kalibrointi olisi mukava tehdä. Eri tilanteissa olisi viihdettä kertoa tunnelman voimallisuutta.
30. Belarus -vuosi täyttyy 10.2014.
Valmet 862 combi Arbro -87
Belarus 825 + Patu 80 -90
Belarus 920 -96, se eka Syncro
Valmet 862 combi Arbro -87
Belarus 825 + Patu 80 -90
Belarus 920 -96, se eka Syncro
Re: Desibelimittauksia
Noissa db-mittauksissa pitää sitte huomioida että asteikko on logaritminen, eli 75db on aika hiton paljon kovempi meteli kuin 66db.
10db ero tarkoittaa äänenvoimakkuuden kaksinkertaistumista.
10db ero tarkoittaa äänenvoimakkuuden kaksinkertaistumista.
Re: Desibelimittauksia
Nokian N8:lla mittailin kesällä niin näytti 952GL hytissä tiellä ajaessa 83-84 dB.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Desibelimittauksia
952.3:lle tuo olis loistava arvo, omassa tuntuu että meteliä on vähintään 90db...tienopeuksissa siis.hermanni kirjoitti:Kokeilin melumittausta Lumia 800 puhelimella. 952.3 melutaso oli tiellä urkuauki 75 dB, Valmet 862 66 dB.
Aika alhaisinta lukemilta tuntuvat. Mitä olen muutakin mitannut, ovat tulokset olleet johdonmukaisia. Testerin kalibrointi olisi mukava tehdä. Eri tilanteissa olisi viihdettä kertoa tunnelman voimallisuutta.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Desibelimittauksia
Mulla kun on tuossa omassa kans 952.3:a vastaava pikavaihe, niin se ulvoo nopealla aivan hullunlailla. Onkos sulla oikeassa 952.3:ssa eroa äänensävyissä pikavaihe nopealla tai hitaalla? Jos en tietäisi, että siellä on kaikki uutta, niin epäilyttäs, että jotakin hajoaa justiisa.920GL kirjoitti:952.3:lle tuo olis loistava arvo, omassa tuntuu että meteliä on vähintään 90db...tienopeuksissa siis.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: Desibelimittauksia
Eroa on, pikavaihde hitaalla ääni on aivan ok mutta nopealla puolella meteliä riittää. Ja sävy on tosiaan sellainen että välillä tuntuu että hajalla siellä jotain on mutta samanlainen se on ollu uudesta alkaen, reilut 1500 tuntia nyt ajettu.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Desibelimittauksia
Alkaa tuntuu ihan kivalta että omat belkut onkin alentavalla pikavaihteella (37 km/h) eli tienopeudesta puuttuu se 10 km/h mutta sen kanssa nyt helpompi elää
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Desibelimittauksia
Vilske kirjoitti:Alkaa tuntuu ihan kivalta että omat belkut onkin alentavalla pikavaihteella (37 km/h) eli tienopeudesta puuttuu se 10 km/h mutta sen kanssa nyt helpompi elää
Nykyään tie nopeudesta puuttuu VAIN 3 Km/h
Tieliikenne koneet max 50 Km/h
Maatalous traktori max 40 Km/h
952Gl isme 140L kuormain
Re: Desibelimittauksia
Ylinopeutta siis mennään, mun 952.3 vakiona ilman ruuvailuja navin mukaan 43km/hNikuzai kirjoitti:Vilske kirjoitti:Alkaa tuntuu ihan kivalta että omat belkut onkin alentavalla pikavaihteella (37 km/h) eli tienopeudesta puuttuu se 10 km/h mutta sen kanssa nyt helpompi elää
Nykyään tie nopeudesta puuttuu VAIN 3 Km/h
Tieliikenne koneet max 50 Km/h
Maatalous traktori max 40 Km/h
Ja olishan se jos meillä mettäkylässä jäis ylinopeudesta kiinni traktorilla....vaikka menis sen 50km/h.. Silloin vois jo taas kysyä mihin poliisin resursseja oikeasti käytetään..
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57