1025 Vaihteet
Valvoja: pelarusmaisteri
1025 Vaihteet
Kysymys Belarus-tietäjille. 1025:n ison puolen ykkösvaihde on suuri liikkeelle lähtöön. Onko aluevaihteita mahdollisuus käyttää ajossa? Traktorissa (vm. 2004) on 16/8 vaihteet.
Onko mallissa mahdollisia tyyppivikoja, joita pitäisi huomioida ajossa ja huollossa? Malli on uusi minulle ja ollut käytössäni vasta muutamia viikkoja. Ohjekirjaa ei ole vielä tullut.
Onko mallissa mahdollisia tyyppivikoja, joita pitäisi huomioida ajossa ja huollossa? Malli on uusi minulle ja ollut käytössäni vasta muutamia viikkoja. Ohjekirjaa ei ole vielä tullut.
IH 475 -77
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
Re: 1025 Vaihteet
Eipä oo paljoo kokemuksia tuosta 16/8 vaihteistosta mutta kait se on tehtaalla suunnitelussa huomioitu tuon alueen pakollinen vaihto kuorman kanssa liikkeelle lähdössä.
Mitä ilman kuormaa ajellut niin liukasliikkeiseltä vaihteistolta tuntui.
Mistäs 1025:sen hommasit?
Mitä ilman kuormaa ajellut niin liukasliikkeiseltä vaihteistolta tuntui.
Mistäs 1025:sen hommasit?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: 1025 Vaihteet
Vaihteisto on mukava käytettävä ja voimaa on riittävästi.Vaihde välit vaikuttavat sopivilta,kun liikkeelle lähdön saa hallintaan.
Yläneen Belkku myyjältä.
Yläneen Belkku myyjältä.
IH 475 -77
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
Re: 1025 Vaihteet
Vihree?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: 1025 Vaihteet
Tämä on punainen,ja ihan kantikas malliltaan(S).
IH 475 -77
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
Re: 1025 Vaihteet
No ei ollut yksilö miksi luulinMTZ 1025 kirjoitti:Tämä on punainen,ja ihan kantikas malliltaan(S).
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: 1025 Vaihteet
Oliko tää se 80 tuntia ajettu löytö?
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: 1025 Vaihteet
Kyllä sama yksilö.Töissä ollut kahtena vuotena.Omistajansa sairauden takia jäänyt vähille tunneille.Tunteja kerää nopeammin kun vanha 825:nen.
IH 475 -77
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
Re: 1025 Vaihteet
Moi
Alueen vaihto vauhdissa on vaikeaa muttei mahdoton.aika moista akrobatiaa kuitenkin.3- alue on sopiva pelolla ja liikkeelle lähdössä pehmeällä kärryn kanssa .Pää vaihteiston nelosella pääsee mun koneella noin 15:toista,sitten kun pitäisi päästä ne nelosalueelle täytyy pää vaihteiston keppi siirtää neloselta ykköselle ja alue kepistä ensiksi vapaan kautta työntää iso puoli päälle(sama lailla kun tavallisessa belkussa) sitten takas samaan paikkaan mistä lähdettiin.ei tahdo vaihtaa aluetta ilman pientä ruhtinaa.Kahta keppiä täytys siirtää yhtä aikaa Onnistuu vain kovalla alustalla.Onneksi ainakin mun kone jaksaa lähteä pihasta nelosalueen ykkösellä myös sepelikuorman kanssa.
Alueen vaihto vauhdissa on vaikeaa muttei mahdoton.aika moista akrobatiaa kuitenkin.3- alue on sopiva pelolla ja liikkeelle lähdössä pehmeällä kärryn kanssa .Pää vaihteiston nelosella pääsee mun koneella noin 15:toista,sitten kun pitäisi päästä ne nelosalueelle täytyy pää vaihteiston keppi siirtää neloselta ykköselle ja alue kepistä ensiksi vapaan kautta työntää iso puoli päälle(sama lailla kun tavallisessa belkussa) sitten takas samaan paikkaan mistä lähdettiin.ei tahdo vaihtaa aluetta ilman pientä ruhtinaa.Kahta keppiä täytys siirtää yhtä aikaa Onnistuu vain kovalla alustalla.Onneksi ainakin mun kone jaksaa lähteä pihasta nelosalueen ykkösellä myös sepelikuorman kanssa.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Re: 1025 Vaihteet
Alueen vaihto alkaa sujumaan vauhdissa,lähes narahtelematta.Samanlaisia haasteita oli edellisenkin belkun kanssa,ennen vaihdelaatikon metkujen oppimista.
Onko kaikissa 1025:sissa kaksi kytkinlevyä? Kuinka kestävä kytkin on vanhoihin yksi levyisiin verraten,onko kokemuksia?
Onko kaikissa 1025:sissa kaksi kytkinlevyä? Kuinka kestävä kytkin on vanhoihin yksi levyisiin verraten,onko kokemuksia?
IH 475 -77
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
Belarus 1025 s -04
JD 6610 SE -01
Valtra VL 2402 -79
Vammas Major -81
Re: 1025 Vaihteet
Kaikissa 1025 on tuplalevy kytkin.Ei ole ollut ongelmia ,ei tämän eikä muiden belkkujen kytkimien kanssa 33 vuoden aikana.
505 vuosimallia -80 ei ole vielä edes kytkintä säädetty uutena tullut taloon.. Vissiin ollut oikeanlainen ajotapa.
505 vuosimallia -80 ei ole vielä edes kytkintä säädetty uutena tullut taloon.. Vissiin ollut oikeanlainen ajotapa.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80