Sivu 2/3

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 01 Helmi 2014, 18:07
Kirjoittaja pihlavan
+

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 18 Helmi 2014, 16:58
Kirjoittaja er3004
Minulla on 826:nen vuosmalli -88. Olen sillä pyörittänyt linkoa matalan puolen kiekieroksilla, linkon akseli vääntynyt, tärisee voimakkaasti, ja hakkuria nopealla puolella
noin 700 kierrosta hakkurin vauhtipyörässä oleva pooriakseli vääntynyt täristää voimakkaasti. Tähän mennessä ei mitään onkelmia.

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 26 Helmi 2014, 17:55
Kirjoittaja koras
hei.

tutkin rattaan teko. sukulaismiehellä on jyrsin teriä hammasrattaiden tekoon. kokeilun perusteella hammas on moduuli 5 mallinen mutta juuri belkun rattaan hammasluvulle (25) ei sopivaa jyrsintä ollut. olisko jollakin mahdollista päästä vertaamaan belkun ratasta moduli 5 sen terään joka on 25 hampaiselle rattaalle tehty. jos se olisi sopiva voisi terän ostaa omaan käyttöön. osto ei houkuta jos ei ole varmaa että just se passaa belkun rattaan tekoon.

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 26 Helmi 2014, 22:31
Kirjoittaja Vilske
er3004 kirjoitti:Minulla on 826:nen vuosmalli -88. Olen sillä pyörittänyt linkoa matalan puolen kiekieroksilla, linkon akseli vääntynyt, tärisee voimakkaasti, ja hakkuria nopealla puolella
noin 700 kierrosta hakkurin vauhtipyörässä oleva pooriakseli vääntynyt täristää voimakkaasti. Tähän mennessä ei mitään onkelmia.
Ongelmahan koskee Ilman pikavaihtetta olevia malleja eli 50- 500 sarjaa, pikavaihteellisissa malleissa on enemmän rattaita ulosottoakselilla jakamassa tuota räikkämallisen ylikuormakytkimen sykettä rattaille sekä hydraulipumpulle tai näin olen itse ymmärtänyt vaikka olenkin saannut yhden hydraulipumpun halki 920S mallista olkisilppurilla räikkämallisella ylikuormakytkimellä varustelulla olkisilppurilla.

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 28 Helmi 2014, 18:49
Kirjoittaja pihlavan
+

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 09:00
Kirjoittaja pihlavan
Tehäänpäs samalla galluppia, miten monella on polviakselillisessa etukuormaaja ja miten on kestänyt ja minkälaista käyttöä?

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 09:10
Kirjoittaja =MTZ=
On ollut KUN-10 kuormain sekä 525 progressin ja 521:n nokalla. Käyttö on ollut sekalaista. Aikoinaan pyöröpaaleja, nykyään lähinnä suursäkkien nostamista yms. Ei ole ollut havaittavissa rikkoontumisia. Ainoa mitä joutui tarkkailemaan oli edessä levypyörien pulttien tiukkuus vanteeseen. 521:een tulikin vaihdettua järeämmät pultit niiden vanhojen kupukantojen tilalle. Eli kun pitää järjen mukana ja muistaa tarkistaa öljymäärän etuakselin joka kohdasta (suurin syy rikkoutumisille), ei pitäisi tulla yllätyksiä.

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 10:53
Kirjoittaja Vilske
826 belkulla (1991- 2004) lähemmäs 5000 vaijerituntia Polmot 1400/2 etukuormaimella normaalia karjatalouden töitä eikä muita vikoja kuin yksi kartaanin välituki/ylikuormakytkin murtui kiinikkeistä, muutama kartaanin pätkä, normaali olka-akselin öljyn hikoilu jousituksen liukupinnasta sekä usein tiukattavat raidetangon päät.
Etuvanteiden vaihduttua kiinteisiin loppui vannekehien ainainen pulttien kiristely.
6:lla kiinnitysreijällä olevat vanteet voivat murtua kiinnitysreikien ympäriltä.
Etuperässä, kulmavaihteissa eikä etupyörien alennuspyörästöissä ollut mitään vikaa vain normaalit öljynvaihdot.

Kuva

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 11:01
Kirjoittaja pihlavan
Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja :)
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 11:22
Kirjoittaja kronos
Hyvin on ratas kestänny mulla tuo on ollu 13 vuotta,paineet nostettu 200 baariin tuon pilkin takia 8) 8)

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 11:30
Kirjoittaja Vilske
pihlavan kirjoitti:Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja :)
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
Mikäs on kyseisen kuormaimen hinta sovitteineen?

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 11:41
Kirjoittaja Vilske
pihlavan kirjoitti:Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja :)
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
Mikäs on kyseisen kuormaimen hinta sovitteineen?
It-4600 vai It-5600 malli?

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 11:44
Kirjoittaja pihlavan
+

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 11:45
Kirjoittaja pihlavan
Vilske kirjoitti:
pihlavan kirjoitti:Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja :)
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
Mikäs on kyseisen kuormaimen hinta sovitteineen?
It-4600 vai It-5600 malli?
IT 1600, hinta 2750€ alv 0

Re: Hydrauliikan ratas

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 11:58
Kirjoittaja pihlavan