NYT NIITÄ TAAS SAA

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Vilske »

MTZ kirjoitti:Eipä se tuokaan mitään auta kun ei ole ladattava :wink:
No ei se päästötön olekaan mutta moottori pyörittää generaattoria optimikierroksilla virran sekä päästöjen suhteen ja sähköllä säädetään nopeus.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Pariisin näyttelystä pari videonpätkää ranskantaitoisille: http://www.terre-net.fr/materiel-agrico ... 08117.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=j13B1H4du3U" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja 2122.6 listahinnaltaan alle 70000eur: http://www.fwi.co.uk/machinery/10-of-th ... a-2015.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

No nyt on Agri-Kymi palautettu viralliseksi tehtaan edustajaksi.
http://www.belarus-tractor.com/en/dealers/finland/" onclick="window.open(this.href);return false;
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Rokressi
Viestit: 459
Liittynyt: 28 Marras 2007, 11:23
Paikkakunta: Juuka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Kovin on vielä nuukanlaisesti tietoa Belaruksista Agri-Kymin nettisivulla :roll:
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Rokressi kirjoitti:Kovin on vielä nuukanlaisesti tietoa Belaruksista Agri-Kymin nettisivulla :roll:
OK, minäpä laitan vinkkiä eteenpäin. Mitä tietoutta kansa haluaa?
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Rokressi
Viestit: 459
Liittynyt: 28 Marras 2007, 11:23
Paikkakunta: Juuka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

EJH10 kirjoitti:
Rokressi kirjoitti:Kovin on vielä nuukanlaisesti tietoa Belaruksista Agri-Kymin nettisivulla :roll:
OK, minäpä laitan vinkkiä eteenpäin. Mitä tietoutta kansa haluaa?

Tuossa Agri-kymin etusivulla keskitytty lähinnä työkoneiden esittelyyn, linkki belaruksiin löytyy aika pienellä. Lisäksi olisi mukava tutustua traktoreihin hyvien kuvasarjojen avulla. Tekniset tiedot on ihan hyvin esillä. Tämmöiset tuli äkkiseltään mieleen. :)
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Eilen saapui ensimmäiset 5-sarjan belkut Kouvolaan.
Äsken kävin ottamassa muutaman kiireisen kuvan.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Rokressi
Viestit: 459
Liittynyt: 28 Marras 2007, 11:23
Paikkakunta: Juuka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Vilske kirjoitti:Eilen saapui ensimmäiset 5-sarjan belkut Kouvolaan.
Äsken kävin ottamassa muutaman kiireisen kuvan.
Harittaako minulla silmät, vai näyttääkö maavara kovin pieneltä vetokoukun alla :shock:
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
japes
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:24
Paikkakunta: Loimaa

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja japes »

Hitsi vie, olo on kuin joulupukkia odottais. Jokohan ensi viikolla koneet luovutetaan.
Mikähän se pömpeli siinä ikkunakarmissa on katonrajassa?
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

japes kirjoitti:Mikähän se pömpeli siinä ikkunakarmissa on katonrajassa?
Sehän on näyttö josta voi lukea samat tiedot kuin mittaristostakin, lisäksi paljon muitakin mittausarvoja, esim. polttoaineen kulutus l/h, polttoaineen siirtopaine, ahtopaine, ulkoilmanpaine, moottoriöljyn lämpötila, polttoaineen lämpötila, ahtoilman lämpötila, kaasupolkimen asento, käytetty vääntömomentti, pyydetty vääntömomentti, AdBlue määrä tankissa, AdBlue lämpötila tankissa ja pakokaasun lämpötila ennen katalysaattoria.
Näpyttelemällä voi näyttöön valita esim em mittausarvoista 4kpl, jotka se näyttää graafisesti (ikäänkuin tavallinen viisarillinen mittari). Grafiikassa myös muitakin vaihtoehtoja.
Lisäksi tuosta näytöstä luetaan vikakoodit, jotka ovat numerosarjoina, jotka on selitetty käyttöohjekirjassa.
Jos tuo näyttö menee rikki, vikakoodit saa ulos vilkkukoodina pömpelissä olevan merkkivalon ja katkaisijan avulla. Siinä on myös tupakin sytytin, pistorasia mistä saa 12V/25A ulos ja diagnoosipistorasia, johon testerin voi liittää.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
japes
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:24
Paikkakunta: Loimaa

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja japes »

Kiitos tiedosta. Jotain tällaista ajattelin, mutta en ihan noin monipuolista näyttöä osannut kuvitella.
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja 920GL »

suonsyrjä kirjoitti:kovin on eurooppalaistunut... no toki viisaamat sanoneet jotta merkin kehityttävä muiden mukana jotta voidaan minään pitää.

mie en välttämäti vielä ihan hyppää kehityksen kelkkaan, vuan pidän vielä karvalakki mallia jotenni sillai belaruksen luotettavuuden esimerkkinä.. aika näyttää tulee tästä uusi katilaasaattori/kaasutin lada. toivomma jotta ei.
Se on valitettavasti pakko "kehittyä" että ylipäänsä saa myydä koneita...
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Vilske »

920GL kirjoitti:
suonsyrjä kirjoitti:kovin on eurooppalaistunut... no toki viisaamat sanoneet jotta merkin kehityttävä muiden mukana jotta voidaan minään pitää.

mie en välttämäti vielä ihan hyppää kehityksen kelkkaan, vuan pidän vielä karvalakki mallia jotenni sillai belaruksen luotettavuuden esimerkkinä.. aika näyttää tulee tästä uusi katilaasaattori/kaasutin lada. toivomma jotta ei.
Se on valitettavasti pakko "kehittyä" että ylipäänsä saa myydä koneita...
Tuollaistakin saa mutta se rekisteriöinti on sitten toinen juttu, pihakoneeksi tai omalle pellolle.
http://www.nettikone.com/belarus/826/13 ... s=agrikymi" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Rokressi
Viestit: 459
Liittynyt: 28 Marras 2007, 11:23
Paikkakunta: Juuka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Vilske kirjoitti: Tuollaistakin saa mutta se rekisteriöinti on sitten toinen juttu, pihakoneeksi tai omalle pellolle.
http://www.nettikone.com/belarus/826/13 ... s=agrikymi" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinnäpä olisi kone meikäläisen makuun, mutta kun ei niin ei. Empä usko kyllä tämän maapallon ja ilmaston pelastuvan sillä, ettei nuita saa rekisteröityä.
Pitää nykyään olla pihatiekin suljettu puomilla jos meinaa rekisteröimättömällä pihamaalla ajella. :(
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
japes
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:24
Paikkakunta: Loimaa

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja japes »

Tänään tuli uusi Belkku ja koeajo on tehty, nimittäin 10 ha vedetty kultivaattoria. Nostolaite on uusittu. Toimii nyt kuten muissakin eikä ole erikseen nosto-asentoa. Ei sauhuta, että kai siellä sitten päästöt on kunnossa. Lisäksi ohjaus tuntui tosi tarkalta. Ihan positiivinen alku!
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Vastaa Viestiin