ku tuota ei ole tullu tarpeeksi tälle talvia vielä vietettyä aikaa tuon belkun kaa tuolla tallissa..norttia menee välillä jotaki muutaki.
mietin jos käyttäs ton tartin kynsissä ei kai siin mitää vikaa saattaa paskanen olla..mitä ny parista dieseli autosta sen purkanu ja puhistanu niin ollu iso vaikutus aattelin koittaa tässä vaikuittasko.
millaisia kokemuksia on kannatteeko alakaa purkaa.
mite tuo purkautuu kolomella 17 kantasella irti koneesta mut mite siitä eteenpäin eläkää vaa sanoko et ne suuret ristipää kantaiset pitää saaha irti mitä näkkyy olevan siis jokunen.
kertokaapa vinkkejä miten purkautuu kannatteeko purkaa jääkö se kasaamatta.kiitos
505 vm 83 startin purku
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: 505 vm 83 startin purku
Minulla on 525 -83, vaihdoin siihen alkuperäsen (venäläisen) startin noin 3 vuotta sitten. Startti oli painava, hirveä virtasyöppö ja todella laiska pyörimään. Viime kevään laitoin 24 V startin ja akkureleen (kansanomaisesti salamarauta), kustannukset noin 130 euroa. Lähtee todella hyvin käyntiin, koska startti pyörii vinhasti ja eikä lämpiä nimeksikään. Samalla korjasin hehkutuksen. Aikaisempi omistaja oli virtalukkoa vaihtaessaan vähän oikonut kykentöjä ja saanut aikaan, että etuavstus oli päällä, myös käynnistysmoottorin pyöriessä. Onneksi venäläisillä sivuiltä sekä täältä oli selkeät ohjeet oikeasta asennuksesta. Belkussa on yksinkertaiset ja selkeät sähkökytkennät.
Mielestäni solenoidi kannaattaa puhdistaa hyvin ja vaihtaa kupariset kytkentä pultit. Nämä yleensä aiheuttavat pahimmat ongelmat.
Mielestäni solenoidi kannaattaa puhdistaa hyvin ja vaihtaa kupariset kytkentä pultit. Nämä yleensä aiheuttavat pahimmat ongelmat.