525 progress belarus ulosotto luistaa..
Valvoja: pelarusmaisteri
525 progress belarus ulosotto luistaa..
Ulosotto luistaa lingotessa. Koitin haulla etsiä mutta en löytänyt tarkaa tietoa kumpi on jarrupanta ja kumpi pitopanta.. Koittaisin ensin kiristää pitopantaa.. Eli kun seison traktorin takana niin kumpi on pito ja kumpi jarrupanta.
Re: 525 progress belarus ulosotto luistaa..
Etummainen pito, takimmainen jarru. Niin sanoo proopuska. Eli etummainen on keulan puoli kuvan perusteella. Itellä ei oo niitä hilppeitä paikoillaan niin ei voi varmistaa.
Pulling Team Bolshoi Problem
Re: 525 progress belarus ulosotto luistaa..
Osiosta koneet löyty tämä ohje. Lukaseppa ajatusalta koko tarina.
http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=1796" onclick="window.open(this.href);return false;
ukki
http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=1796" onclick="window.open(this.href);return false;
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Re: 525 progress belarus ulosotto luistaa..
Itselläni on sama ongelma. Kone vaan on 526 Agross. Yritin säätää pantoja mutta en saanut selville kumpi on perästä katsottuna pito ja kumpi jarru.
526 HX Turbo
Re: 525 progress belarus ulosotto luistaa..
Nyt sitten ne helpot ohjeet:
- Poista kansi
- Ulosoton vipu ohjaamossa etuasennossa, nyt kiri sitä pulttia joka pyörii helposti (käsi pyörittämällä). Silloin kirii pitopanta (ulosotto akseli pyörii)
- Ulosoton vipu takana, nyt se toinen pultti pyörii helposti, mutta älä kiri kovin tuikkaan tätä, se on jarrupanta.
Tälleen jatkat kirimistä niin kauan, kunnes olet saanut siitä mieleisen. Vivun liikematka lyhenee jatkuvasti, joten voit joutua lopuksi säättämään tankojen pituutta. Vipuun täytyy kuitenkin jäädä selvä kynnys, jossa veto tulee päälle ja katkeaa.
Muista jättää jarru puoli löysemmälle, esim. jos linko jäljessä, saa se pyöriä muutaman kierroksen ennen kuin akseli pysähtyy, (ei tule voiman siirtoo tärskyjä) pyörimään se ei saa jäädä. Nopeutuu, jos on toinen kopissa ja toinen kirii pultteja.
Kokeile ja laita kansi paikoillee. Muuten jos vaihtaa sen kannen takimaisen M10 pultin kuusiokolo pultiksi on sen irroitus/ kiinnitysjatkossa helpompaa.
ukki
- Poista kansi
- Ulosoton vipu ohjaamossa etuasennossa, nyt kiri sitä pulttia joka pyörii helposti (käsi pyörittämällä). Silloin kirii pitopanta (ulosotto akseli pyörii)
- Ulosoton vipu takana, nyt se toinen pultti pyörii helposti, mutta älä kiri kovin tuikkaan tätä, se on jarrupanta.
Tälleen jatkat kirimistä niin kauan, kunnes olet saanut siitä mieleisen. Vivun liikematka lyhenee jatkuvasti, joten voit joutua lopuksi säättämään tankojen pituutta. Vipuun täytyy kuitenkin jäädä selvä kynnys, jossa veto tulee päälle ja katkeaa.
Muista jättää jarru puoli löysemmälle, esim. jos linko jäljessä, saa se pyöriä muutaman kierroksen ennen kuin akseli pysähtyy, (ei tule voiman siirtoo tärskyjä) pyörimään se ei saa jäädä. Nopeutuu, jos on toinen kopissa ja toinen kirii pultteja.
Kokeile ja laita kansi paikoillee. Muuten jos vaihtaa sen kannen takimaisen M10 pultin kuusiokolo pultiksi on sen irroitus/ kiinnitysjatkossa helpompaa.
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Re: 525 progress belarus ulosotto luistaa..
Pitääpä lähteä kokeilemaan. Omassa helppo tehdä yksinkin kun takalasin nostaa ylös niin ylettää hyvin käyttövivulle. Ei tarvia kopissa ravata. Kiitoksia ohjeista
526 HX Turbo
Re: 525 progress belarus ulosotto luistaa..
Taitaa 526HX olla jo sen verran uudempia Pelkkuja, että on jo samalla ulosotolla, kuin 800- ja 900-sarjalaiset, eli edestä päin katsottuna jarrupanta etummaisena ja pyörityspanta lähempänä tumppia...vipua heiluttelemallahan se selviää.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Re: 525 progress belarus ulosotto luistaa..
Joo niinhän tuo näyttäs olevan. Oli pyöritys aivan löysällä ja jarru melkosen tiukalla. Nyt löysäsin jarrun ja tiukkasin pyörityksen, oli melko säätäminen että sai kahvan toimimaan kunnolla. Kohta lähdettävä kokeilemaan miten lumi lentää, turbon paineistahan tuon sit hyvin näkee miten pitopanta pitää
526 HX Turbo