Saat ilmaisen vinkin. Unohda ne putket kokonaan. Ellet tarvitse välttämättä tunnustelua nostolaiteessa, niin teen näin.
1. Osta 4 lohkoinen hydrauliikka pöytä (saa niitä olla enemmäkin jos tarvitsee) ja sellainen jossa on jokaisessa uiva asento. Riittävän iso öljyn läpäisy kyky, esim. 70 l/min, ei ahdista jos isonnat pumppua.
2. Sijoita lohko parhaaksi katomaasi paikkaan, mutta älä sinne kojetaulun alle, eikä kopin alle, eikä ohjaamon sisälle, TURVALLISUUS RISKI SUURI. Sinne on hankale tehdä huoltoja.
3. Pumpulta syöttä 3/4" letkulla ja riittävän isolla paineen kestolla, noin 250 bar ja saman kokoisella paluulinja.
4. Paluu öljynsuodin 70 l/min vaihdettavalla patruunalla. Kytket paluun joko tankin yläkautta riittävän syvälle, jotta öljy ei vaahtoa, tai sitten pohjan kautta onnistuu myös.
5. Yksi näistä lohkoista nostosylinterille ja sille letkutus 1/2". Toiseen laita hidastus (kuristin) jotta nostolaite laskee rauhallisesti. Loput lohkot jäävät ulkopuoliseen käyttöön.
6. Tarviset muuntokappaleet letkujen päihin jotka tulevat nostosylinteriin, koska alkuperäisissä on millikierre ja muut ovat tuumasia.
7. Vailitse sellainen nostosylinteri, jossa on kunnollinen turpatiiviste ja varren pyyhkiä. Ei ole muuten noissa belarus malleissa vielä sellaista, tulee vasta viimeisissä progress malleissa ja ensimmäisissä agros mallissa.
Voi sen vanhan mallin nostosylinterin muuttaakin, hankit hydrauliikka kaupasta sopivan turpatiivisteen. turvan puolelta kaikki pois mitä on sen peltilevyn alla, myös peltilevy pois. Tähän tilaan pyyhkijän, löytyy hyvin, voit myös käyttää pyyhkijänä akselitiivistettä (stefa).
Seuraavaksi purat sen noston rajoittajan pois ja teet siihen sopivan kierteen SAE 7/8"TV 386, tällä kierrekoolla voit tehdä suoraan siihen reikään kierteen. Itse käytin kahta tappia (aloitus ja lopetus), jolla sen sain tehtyä. Hankit ko. kierteellä olevan pultin kaupasta, lyhennät sen sopivan pituiseksi, jotta kanta ottaa usitin kanssa siihen turpaan kiinni, eikä vielä kierre pohjaa. Kuten jo mainitsin tarvitset vielä usit tiivisteen. Lopuksi kirit sen pultin lukkoliiman kanssa kiinni ja taasen on yksi vuotopaikka tukittu.
8. Laitat vaijerit lohkolle, ja tarvittavat vivut itseleesi sopivaan paikkaan.
9. Vaihda uusi hydrauliikkapumppu, jos vähänkin tunnustaa, että et ole varma sen kunnosta, tulee samalla vaivalla seki kerralla kuntoon.
Ei välttämättä ole halvin tapa, mutta eipä ole ollut vuotojakaan. Kumpi sitten on pitemmän päälle edullinen, jatkuvat vuodot vai vuotamattomuus, sen saa jokainen rakenta päättää itse.
Jos kirjoitus ei sinulle avaudu, niin laita minulle s-posti osoite yv:n kautta niin saat kuvia minun toteutuksesta.
ukki
ps. Belarus kerhon sivulla pyritään neuvomaan, miten vaikeudet voitetaan, eikä niin kuin jossakin palstalla on tapana "liity kerhoon", niin vasta sitten kerrotaan/saat tietoja ja kiristys arvoja jäsenmaksua vastaan, muuten ei tipu juuri mitään