Kone kuumenee liikaa
Valvoja: pelarusmaisteri
Kone kuumenee liikaa
Mistähän johtuu, että tuo 952 kuumenee kiehumispisteeseen asti kun tekee semmosta hommaa, missä vaaditaan voimaa koko ajan. Maantieajossa, lietteenajossa ym. peruskäytössä ei lämpö nouse kun 70 asteeseen. Mutta esim. kultivaattorin kanssa alkoi keittää. Äestäessä teki saman. Silloin ajattelin syynä olevan lämmin ilma, mutta nyt ei ollut sitäkään. Nestettä oli jäähhdyttimessä riittävästi. Vai riittääkö pelkkä termostaatin vaihto?
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Re: Kone kuumenee liikaa
Termostaatin kunto?
Onko "talvi pahvi" syylarin edessä?
Onko syylari puhallettu, ei ole kennosto olkoapäin tukossa
Sisäinen tukkeuma
Kupliiko neste käydessä, kannentiivisteen kunto?
ukki
Onko "talvi pahvi" syylarin edessä?
Onko syylari puhallettu, ei ole kennosto olkoapäin tukossa
Sisäinen tukkeuma
Kupliiko neste käydessä, kannentiivisteen kunto?
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Re: Kone kuumenee liikaa
Onko 952 täällä suomessa ahdettu D243 vai tehdasturbo D245 ruiskutuspumpun alipainesäätimellä?
Pirinen möi tuolloin 2003 952 belkkua molempina versioina.
Omassa 952 jossa on jälkikäteen ahdettu D243 moottori, sänkimuokkauksessa lämmöt sai kuriin pudottamalla ahtopainetta ruiskutuspumpun päädyn säätöruuvista.
Olin kääntänyt hieman liikaa syöttöä ja 6 siipinen tuulettimen siivikkokin on vielä asentamatta.
Pirinen möi tuolloin 2003 952 belkkua molempina versioina.
Omassa 952 jossa on jälkikäteen ahdettu D243 moottori, sänkimuokkauksessa lämmöt sai kuriin pudottamalla ahtopainetta ruiskutuspumpun päädyn säätöruuvista.
Olin kääntänyt hieman liikaa syöttöä ja 6 siipinen tuulettimen siivikkokin on vielä asentamatta.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kone kuumenee liikaa
Itse asiassa tuohon on syöttöä lisätty aika lailla. Se ruuvi on vaan täysin tunnoton nykyään. Eli siitä ei tapahdu mitään vaikka kääntää mihin suuntaan tahansa. Eli siis ymmärsinkö oikein, eli sama ruuvi mistä syöttöä lisätään?
Tuo kone on itse asiassa sellainen, että sen on joku Fortumin pomo uittanut aikanaan Virosta ja meille se tuli 20 tuntia ajettuna. Siitä oli tehot pois. Ja oli siksi vaihtanut sen Caseen. Tehottomuuteen löytyi sitten lopulta syykin. Yksi suutin oli valuvikainen eikä toiminut lainkaan.
Tuo kone on itse asiassa sellainen, että sen on joku Fortumin pomo uittanut aikanaan Virosta ja meille se tuli 20 tuntia ajettuna. Siitä oli tehot pois. Ja oli siksi vaihtanut sen Caseen. Tehottomuuteen löytyi sitten lopulta syykin. Yksi suutin oli valuvikainen eikä toiminut lainkaan.
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Re: Kone kuumenee liikaa
Näin oli. Siinä ei esimerkiksi kattoluukku aukea lainkaan. Oli se Jaska kai siihen jotain muutoksia tehnyt kun oli kilvissä silloin ostettaessa. Tuossa kuva kyseisestä koneesta. Tuo konepeitto on kai aika harvinainen Suomessa, mikä siinä on. Ja sitten siinä on laatikko suunnanvaihtajalla mutta pikavaihde sitten puuttuu.
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Re: Kone kuumenee liikaa
Eli siis tuossa kyseinen kone
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Re: Kone kuumenee liikaa
Hauskan näkönen kampe. Tukkonen ilmansuodatin nostaa myös lämpöjä, onkos nuissa paperisuodatin?
Re: Kone kuumenee liikaa
Nyt on tutkittu. Ei löydy mitään syytä. Eli seuraavaksi pitää varmaan vaihtaa se termostaatti.
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07