Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Valvoja: pelarusmaisteri
Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Olen etsinyt jonkin aikaa kyseistä vekotinta pojalle vähän niin kuin mopoauton vastineeksi. Mutta eipä ole myynnissä missään. Yksi oli, mutta omistajan hintatoive ja pojan lompakon sisältö eivät kohdanneet.
Minnekähän moiset vehkeet ovat kadonneet?
Minnekähän moiset vehkeet ovat kadonneet?
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Olisko tässä se suurin syy siihen miksi tuote ja ostaja ei kohtaa?japes kirjoitti: Yksi oli, mutta omistajan hintatoive ja pojan lompakon sisältö eivät kohdanneet.
Minnekähän moiset vehkeet ovat kadonneet?
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Juu ei kohdanneet, kun pyysi 10 000 euroa!
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Nähdäkseni noita ei kovin paljoa edes myyty vaan asiakkaiden mielenkiinto kohdistui 500- ja 800-sarjoihin. Ja aika monessa paikkaa nuo oli melkoisia murheenkryynejä. Meillä kyllä toimi kohtalaisen mukavasti aina.
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Se olis sellanen näppärän kokoinen kone tommoseen pojan kruisailuun. Ja voishan sen perään pienen viljakärrinkin laittaa.
Ja edullisempi olisi kuin kunnossa oleva mopoauto, ja varmasti turvallisempi!
Ja edullisempi olisi kuin kunnossa oleva mopoauto, ja varmasti turvallisempi!
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Nettikoneessa ja torissakin näkyy myynnissä olevan?
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Kimmo on oikeassa: tuo 400-sarjainen, "lipetskiläinen" eli venäjäksi "tee-sorok" tai "tee-sorok-dva" ei ole läheskään niin hyvässä maineessa kuin nuo "minskiläiset". Kyllä 400-sarjaisella työtä tekee, mutta (aivan kuten Kimmo totesi) murheita syntyy, vaikka jotkut yksilöt hyvin kestävät/kestivät.kimmoa kirjoitti:Ja aika monessa paikkaa nuo oli melkoisia murheenkryynejä.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Tuo torin olis ok, mut noita romppeita en tarvitsemukaan. Pitää tiedustella pelkän traktorin hintaa
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
japes kirjoitti:Se olis sellanen näppärän kokoinen kone tommoseen pojan kruisailuun. Ja voishan sen perään pienen viljakärrinkin laittaa.
Ja edullisempi olisi kuin kunnossa oleva mopoauto, ja varmasti turvallisempi!
Harjotutat ja vannotat pojalle refleksit kuntoon jos sattuu käymään kesken ajon niin ettei kytkin enää irrota. Sattunu täällä pari kertaa. Toisen kerran itelle niin että oli menossa kohden puuta, onneksi vain reilua kävelyvauhtia ja ehti sammuttaa moottorin. Kytkimet noissa reistaa tosi pahasti. En ole tarkemmin tutkinut miksi mutta suunnittelin kerran korjausosat kytkimeen. Ilmeisesti ne on toimineet kun ei ole kukaan valittanut mutta itselle en ole vielä asentanut. Kytkimistä lähtee jengat pulteista, jotka vetää kytkimen auki petaalia painettaessa taikka sitten katkeaa koko pultti. Epäilen että kytkimessä on suunnitteluvirhe liikematkassa / jousissa siten, että kytkimen pohjaan painaminen linttaa jouset pohjaan jolloin pultteihin tulee aivan älytön rasitus, mutta en ole tarkemmin tutkinut. Ekassa tapauksessa saattaa vaihteen saada vängällä pois päältä, jälkimmäisessä ei pysähdy muuten kuin kaasu nollille. Ellei käy kuten minulle viime kesänä että oli vielä pumpusta lähtenyt joku tappi kiertoon joka jumitti säätimen pohjaan. Onneksi puolipuristimella sai sammumaan.
Sitten vielä joku ihmettelee miksi belkku ei myy. No, tuo säätimen jumiminen kyllä sattui kaverin sukulaisen mersuunkin. Kone huuti pihalla pakosarjat punasena kunnes leikkasi kiinni. Eivät hoksanneet tukkia ilmanottoa niin että olisi sillä sammunut.
400 kyllä kestää kohtalaisesti mutta sillä pitää osata ajaa ja se vaatii tietynlaista perstuntumaa ja tottumusta. Äkkinäinen ei saa sitä edes liikkeelle. Etukuormaaja on myrkkyä moottorin jakopäälle. Ja kestävyys tuntuu paljolti riippuvan NL:n valmistuksenaikaisesta poliittisesta tilanteesta. 60-luvulla ja ehkä myöhemminkin jos on ollut jokin kurinpalautuskampanja tms. on saatu parempia aikaan mutta huonot oli semmosia että kampiakselit katkesi, taikka toimi joko nostolaite tai ohjaus mutta ei molemmat ja käsijarrun päälle unohtaminen hajotti vaihteiston.
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Nelisatanen tosiaan tunnettiin ainakin Pohjois-Suomessaa tehottomana vikaherkkänä murheenkryyninä, joka ei oikein kestänyt minkäänlaista työajoa, ja
josta hankkiuduttiin nopeasti eroon. Todennäköisesti suurin osa on romutettu, muutamia resuja saattaa vielä olla perikunnilla Pohjolan tallissa ladon takana. Mutta pienet kampiakseliongelmat menevät vielä normien puitteissa, venäläinen insinööri toteaisi; -njet problema, njet nje problema, normala normala harasoo!
josta hankkiuduttiin nopeasti eroon. Todennäköisesti suurin osa on romutettu, muutamia resuja saattaa vielä olla perikunnilla Pohjolan tallissa ladon takana. Mutta pienet kampiakseliongelmat menevät vielä normien puitteissa, venäläinen insinööri toteaisi; -njet problema, njet nje problema, normala normala harasoo!
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Noissa kannattaa myös silmäillä hytinlämmittimen kunto. Äkkiä tärvääntyy viissatanen, jos joutuu uutta diesel käyttöistä ilmalämmitintä laittamaan.
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Meillä oli aikoinaan 425 progress. Eberi herkesi toimimasta jossain vaiheessa. Vetovarren korvallinen hajosi, todennäköisesti turhan ison kylvökoneen ja vinssi/kuormaajan takia. En muista oliko muita ongelmia. Enkä osaa sanoa oliko hyvä vai huono, olin niin nuori silloin. Muistaakseni 6 vuotta se palveli talon nelikkona. Sen tilalle tuli se 826.
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Jos tuommosen hankkii niin, hinta varmaan sitten pitäisi olla aika kohdallaan. Käypä hinta jostain 87- mallisesta tuskin montaa tuhatta voi olla
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Eikö tuo japeksen 7011 Zetka sopisi pojalle koppimopoksi? Hyttiin ainakin sopisi kaveritkin tarvittaessa Vai onko kone ihan aktiivikäytössä?
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: Belarus 425/426 hävinneet markkinoilta?
Zetorissa on vähän käyntiinlähtöongelmia. Starttipilotilla saattaa onnistua, mutta kylmällä on vähän hankala peli. Tuo pikkuBelkku on pojan mielestä just niin siistin törkeen ruma, että hän haluais just sellasen. Ota noista nuorista nyt selvää...
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07