Sivu 1/1

D 243 ja D240

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 20:15
Kirjoittaja AnttiY
Mitä muuta eroa on D 243 ja D240 moottoreilla on kuin kirjan mukhaan D 243 on 65 hv ja D 240 taitaa olla 85 hv ja D 243:saa kompuran tilalla pelti lätkä ja millä tuo teho ero on tehty? D243 on yheksänkytä luvun alun 525 progressissa ja D 240 kaheksankytä luvun puolivälin 825 progressissa

Re: D 243 ja D240

Lähetetty: 13 Helmi 2018, 21:13
Kirjoittaja Vilske
AnttiY kirjoitti: 12 Helmi 2018, 20:15 Mitä muuta eroa on D 243 ja D240 moottoreilla on kuin kirjan mukhaan D 243 on 65 hv ja D 240 taitaa olla 85 hv ja D 243:saa kompuran tilalla pelti lätkä ja millä tuo teho ero on tehty? D243 on yheksänkytä luvun alun 525 progressissa ja D 240 kaheksankytä luvun puolivälin 825 progressissa
Missäs kirjassa tuollaista tietoa on?
Varmaan nyt on mennyt sekaisin D-242 Ja D-243.

Re: D 243 ja D240

Lähetetty: 14 Helmi 2018, 00:20
Kirjoittaja AnttiY
Vilske kirjoitti: 13 Helmi 2018, 21:13
AnttiY kirjoitti: 12 Helmi 2018, 20:15 Mitä muuta eroa on D 243 ja D240 moottoreilla on kuin kirjan mukhaan D 243 on 65 hv ja D 240 taitaa olla 85 hv ja D 243:saa kompuran tilalla pelti lätkä ja millä tuo teho ero on tehty? D243 on yheksänkytä luvun alun 525 progressissa ja D 240 kaheksankytä luvun puolivälin 825 progressissa
Missäs kirjassa tuollaista tietoa on?
Varmaan nyt on mennyt sekaisin D-242 Ja D-243.
Eipä näköjään missään sekasin on menny :roll: eli mitä eroa on D 242 ja D240 ?
Jos jollaki intoa ja tietoa niin ois mukava lueskella muutenki mitä eroja nuissa eri moottorimalleissa on ja mitä niitä yleensäkhään on ?

Re: D 243 ja D240

Lähetetty: 14 Helmi 2018, 12:19
Kirjoittaja Peksi
D-242 = matalakierrosmoottori, ilman kampiakselin tasapainolimppuja. Myöskin ilman kompressoria.
D-240 = korkeakierrosmoottori, kampiakselin tasapainolimpuilla ja kompressorilla.

Mielestäni näin.

Tehoero on tietääkseni tehty vain polttoainelaitteilla ja niiden säädöillä. Tarkalleen en osaa sanoa miten.

Ainakin erikokoisia ruiskutuspumpun elementtejä on ollut sekä erilaisia suuttimien kärkiä. Tietysti ennakon säädöt ja moottorin kierroslukukin vaikuttaa asiaan.

Re: D 243 ja D240

Lähetetty: 14 Helmi 2018, 12:50
Kirjoittaja pihlavan
Ainakin meidän 526ssa,jossa d242-moottori,on kompura.

Re: D 243 ja D240

Lähetetty: 19 Helmi 2018, 08:49
Kirjoittaja AnttiY
Kompuran puuttuminen ei siis liitykhään moottorin malhiin, sillä aattelin että liittyis ko se levy näyttää olheen siinä uuesta saakka ko on sammallainen maali levyssä ja muttereissa mitä muuallakin.