ruiskutussuuttimet
Valvoja: pelarusmaisteri
ruiskutussuuttimet
Tossa vähän käyteltiin tota 501:stä ja huomasin ruiskutussuuttimilta tihkuvan polttoainetta, joku varmaan tietää tähän heti diagnoosin ja reseptin, joten en viitsi enempää tutkia vaan odottelen täältä neuvoa.
Kun hehkuttelin sattuneesta syystä suoraan virtaa hehkutulpan päähän antaen taisin ylittää sallitun annoksen, ja hehku kuoli. Jos oikein ymmärsin, ne on sarjaan kytketty, eli yksikin viallinen pimentää kaikki? Mitähän mahtavat maksaa?
Hydrauliikkaa sen verran kokeiltiin, että jotenkin ainakin toimii. Nostolaitteen lasku oli kovin hidasta, eikös sen pitäis tuupata se voimalla alas? Siinä on sylinterin edessä joku hydrauliikka kompleksi ja siinä on joku pikkuvipu ja siitä lähtee takse kaksi tankoa, joista toinen ei mene mihinkään ja toinen sinne nostolaitteelle. Siitä kun ymmärtäis sen toimintaidean, mitä mahtavat olla?
Kun hehkuttelin sattuneesta syystä suoraan virtaa hehkutulpan päähän antaen taisin ylittää sallitun annoksen, ja hehku kuoli. Jos oikein ymmärsin, ne on sarjaan kytketty, eli yksikin viallinen pimentää kaikki? Mitähän mahtavat maksaa?
Hydrauliikkaa sen verran kokeiltiin, että jotenkin ainakin toimii. Nostolaitteen lasku oli kovin hidasta, eikös sen pitäis tuupata se voimalla alas? Siinä on sylinterin edessä joku hydrauliikka kompleksi ja siinä on joku pikkuvipu ja siitä lähtee takse kaksi tankoa, joista toinen ei mene mihinkään ja toinen sinne nostolaitteelle. Siitä kun ymmärtäis sen toimintaidean, mitä mahtavat olla?
Tiiviste renkaat elähtäneet,vuotaako paluu putken juuresta vai suuttimen rungon välistä
Omaani vaihdoin paluu puolen kaikki renkulat ihmeellisesti 30 vuoden aikana litistyneet.
Ja yhteen rungon väliin eikä vuoda enää
Oliko mitään välinettä nosto laitteessa kiinni
Omaani vaihdoin paluu puolen kaikki renkulat ihmeellisesti 30 vuoden aikana litistyneet.
Ja yhteen rungon väliin eikä vuoda enää
Oliko mitään välinettä nosto laitteessa kiinni
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Re: ruiskutussuuttimet
Sarjassa ovat.kille1 kirjoitti: Kun hehkuttelin sattuneesta syystä suoraan virtaa hehkutulpan päähän antaen taisin ylittää sallitun annoksen, ja hehku kuoli. Jos oikein ymmärsin, ne on sarjaan kytketty, eli yksikin viallinen pimentää kaikki? Mitähän mahtavat maksaa?
Soita Agri-Kymille ja kysy hintaa http://www.agrikymi.fi/fi/huoltojavaraosapalve
Auttaiskohan toi kuva mitäänkille1 kirjoitti: Hydrauliikkaa sen verran kokeiltiin, että jotenkin ainakin toimii. Nostolaitteen lasku oli kovin hidasta, eikös sen pitäis tuupata se voimalla alas? Siinä on sylinterin edessä joku hydrauliikka kompleksi ja siinä on joku pikkuvipu ja siitä lähtee takse kaksi tankoa, joista toinen ei mene mihinkään ja toinen sinne nostolaitteelle. Siitä kun ymmärtäis sen toimintaidean, mitä mahtavat olla?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
"nostolaite"
Tässä "EHJ10" kytkentäkaaviosta puuttuu paineakku sekä lukkoventtiilin asennot eli ylhäällä lukittu keskellä nolla alhaalla toisiopainonsiirto ja alimmaisena paineenpoisto akusta siis tämä ei ole 501:sen kytkentäkaavio ainakaan täydellisenä tai kyseessä on riisuttu malli. Automaattinen pikanosto puuttuu myöskin mikä oli alkuvuosina esim -73 501 vakiona.
Re: "nostolaite"
No enkö minä jo tuolla alussa maininnu, ettädiesel kirjoitti:Tässä "EHJ10" kytkentäkaaviosta puuttuu paineakku sekä lukkoventtiilin asennot eli ylhäällä lukittu keskellä nolla alhaalla toisiopainonsiirto ja alimmaisena paineenpoisto akusta siis tämä ei ole 501:sen kytkentäkaavio ainakaan täydellisenä tai kyseessä on riisuttu malli. Automaattinen pikanosto puuttuu myöskin mikä oli alkuvuosina esim -73 501 vakiona.
Kun sattui löytymään tuommonen kuva, niin aattelin, että jos ei pelaruksen nostolaite ole ennestään tuttu, niin tuosta kuvasta pääsis vähän katteleen mikä vipu liikuttaa mitäkin paikkaa. Kun tuon ois ekaks käsitelly, niin olis sitten alkanu sen painonsiirron käsittelyn siihen päälle, mutta ei, dieselhän siellä jo alkoi ärhentelemään, eikä ollu ensimmäinen kerta kun näin käy. Taijanpa lopettaa tänne kirjoittelun ja kuvien lähettelyn.Kuvasta puuttuu 501:stä löytyvä painonsiirtosysteemi, sitä voijaan käsitellä sitten kunhan ensiks käsitellään tämä nostolaitteen käyttö 1- ja 2-toimisena.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
No niin kiitos taas kaikille!
Nostolaitekokeilussa oli napurinmies painona, kunnei siihen hätään mitään konetta laitettu.
Vuoto taitaa olla lähinnä siitä suuttimen yläpäästä, kun on se iso mutteri ihan päässä. Vaatiikos millaista osaamista tai erikoistyökaluja, jos ne tiivisteet vaihtaa? Tuleeko joku hankala säätämishomma tms.
Nyt toi nostolaiteasia alkaa mulle valkenemaan, mulla oli varmaan siis nää pääkäyttö ja lisäkäyttöventtiili ollu jotenkin epäsopivasti keskenään. Noista Vilskeen laittaman kuvan 4 ja 5 osista siis toisesta menee tanko johonkin sinne nostolaitteeseen, toisesta ei mihinkään kun puuttuu joku tanko. On vaan pätkä tankoo ja kierteet päässä.
Tuo ulosoton vipu 1 heiluu valtoimenaan, mutta siinä on puolimetriä paalinarua, missäs sen paalinarun pitäis olla kiinni?
Nostolaitekokeilussa oli napurinmies painona, kunnei siihen hätään mitään konetta laitettu.
Vuoto taitaa olla lähinnä siitä suuttimen yläpäästä, kun on se iso mutteri ihan päässä. Vaatiikos millaista osaamista tai erikoistyökaluja, jos ne tiivisteet vaihtaa? Tuleeko joku hankala säätämishomma tms.
Nyt toi nostolaiteasia alkaa mulle valkenemaan, mulla oli varmaan siis nää pääkäyttö ja lisäkäyttöventtiili ollu jotenkin epäsopivasti keskenään. Noista Vilskeen laittaman kuvan 4 ja 5 osista siis toisesta menee tanko johonkin sinne nostolaitteeseen, toisesta ei mihinkään kun puuttuu joku tanko. On vaan pätkä tankoo ja kierteet päässä.
Tuo ulosoton vipu 1 heiluu valtoimenaan, mutta siinä on puolimetriä paalinarua, missäs sen paalinarun pitäis olla kiinni?
"nostolaite"
Ei kannata provosoitua jos ei provosoida, paitsi jos on aihetta tai motiivi.
Kirjoittelen lähinnä mielenkiinnosta "aiheeseen" kaikki tietoni on melko vanhaa. En voi seurata tätä palstaa jatkuvasti työasioiden takia, nykyinenkin työ liittyy dieseltekniikkaan. Kirjoittelen lähinnä vapaa-akana ja niin tulee vastailtua kaikenlaisiin asioihin ehkä liian teoreettisesti.
Kirjoittelen lähinnä mielenkiinnosta "aiheeseen" kaikki tietoni on melko vanhaa. En voi seurata tätä palstaa jatkuvasti työasioiden takia, nykyinenkin työ liittyy dieseltekniikkaan. Kirjoittelen lähinnä vapaa-akana ja niin tulee vastailtua kaikenlaisiin asioihin ehkä liian teoreettisesti.
Jos hehkuille antaa suoraan virtaa, ne palaa aika äkkiä, koska "viides hehku"
eli tarkkailusilmä ei ole välissä, jolloin vastuskohtainen jännite/teho on 5/4 suunnitellusta. Toki jos esim. hehku pimenee ja pitää kone saada käyntiin, voi sen yhden ohittaa (Kuttaperkka prikka vaan pois johtojen välistä), mutta sen jälkeen olen aina vaihtanut kaikki hehkut uusiin.
eli tarkkailusilmä ei ole välissä, jolloin vastuskohtainen jännite/teho on 5/4 suunnitellusta. Toki jos esim. hehku pimenee ja pitää kone saada käyntiin, voi sen yhden ohittaa (Kuttaperkka prikka vaan pois johtojen välistä), mutta sen jälkeen olen aina vaihtanut kaikki hehkut uusiin.
että mää nään punasta
10mm ja alemmat saa olla leveällä reunalla tai 12mm reiällä.tapsa 86 kirjoitti:Muistaako joku minkä kokoiset ne tiiviste renkaat on tuonne suuttimien paluu putkien väliin? Pitäisi käydä ostamassa ne jostain kun "vähän" vuotavat?
Kovin kaposia jotkut ei riitä kerääjä putken alapuolelle 10mm eli suuttimen päähän alkaa vuotaa.
Ennen farmaria niitä vaihtelin kunnes löyty sopivat
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Ystävät ja towerit
Niinpä niin, ei kannata ärhennellä turhaan puolin ja toisin, menee vaan hyvä foorumi ihan vit***ksi, sama kuvio on nähty liian usein. Ja ainahan pitää kommentoida kun kerran sana on vapaa ja yksilöllä oikeus omaan mielipiteeseen
-Vapaan ajattelun puolesta-