Sivu 1/1

etunapa

Lähetetty: 17 Syys 2007, 18:38
Kirjoittaja mimä
mitenkä saisin helpoiten belaruksesta 4wd etunavan jousituksen holkin pois tuntuu olevan aika lujasti kiinni. lukkotappi on irrotettu ja ei tunnu lähtevän

Lähetetty: 17 Syys 2007, 19:06
Kirjoittaja Jones
Mikä malli on kyseessä? 400,500 vai 800 sarja? en tiedä onko kuin paljo eroja mutta varmaan auttaa vastaamista ku tietää. 5 ja 8 on varmaan just samat.

Lähetetty: 17 Syys 2007, 19:25
Kirjoittaja Vilske
Joo 500- ja 800-sarjassa on sama vetävä etuakseli.
Jos on tuo malli niin oliskohan tästä apua:

Kuva

Toivottavasti ollaan samassa osassa :)

Lähetetty: 17 Syys 2007, 20:13
Kirjoittaja mimä
kyseessä on 521 vm 75 ja se osa joka on etunavassa kiinni on ilmeisesti puristussovitteella voi olla että pitää irroittaa rikkomalla ja uusi painaa prässillä kiinni sitten vielä moottorista että miten pitkään uskaltaa hehkuttaa kun lähtee käyntiin vähän huonosti ja pukkaa harmaata sauhua minuutin verran. suutinkärjet ja hehkut uusittu

Lähetetty: 17 Syys 2007, 20:21
Kirjoittaja Torsti
Jos se kovin tiukassa on niin rikkoa se varmaan täytyy. Jos pääsee hitsaamaan, niin voihan siihen hitsata jonkun raudan kiinni, josta mahollisesi pääsee paremmin vetämään. Onko lämmittämällä kokeiltu avittaa irtoamista?

Onko minkälainen johdotus hehkuille? kulkeeko varmasti virta virtalukon hehkuasennossa. Kyllä sitä hyvinkin yli puol minuuttia kärsii hehkuttaa. Se kytkentähän on ainakin alunperin semmonen, että hehkuille tulee virta myös starttausasennossa.

Lähetetty: 17 Syys 2007, 20:41
Kirjoittaja mimä
koelaudassa suolasirottimen kannen alla hehkulanka tulee kyllä punaiseksi ja hehkuille tulee virtaa mutta mistä sitä tietää onko hehkulanka tulpissa punainen.tunteja koneella 2500 noin ei syö öljyä ja puristuksetkin on kunnossa mutta auttaa vähän kun pitää hehkua päällä kun on käynnistynyt

Lähetetty: 17 Syys 2007, 20:51
Kirjoittaja Torsti
Osaisko siellä kuitenkin olla venttiilipuolella sitten jotakin kulumaa, onko tietoa onko niitä koskaan uusittu?

Ei oo tullu koskaan kokeiltua, mutta eikö se pitäis onnistua kun ottaa yhen hehkun ulos mutta jättää piuhat paikalleen ja sitten hehkuttaa. Näkis että kuinka kauan pitää hehkuttaa että menee punaseksi.

Lähetetty: 18 Syys 2007, 10:30
Kirjoittaja ukki
Työnnä ulosveto pulteilla se putki irti (katso vilskee laittama kuva) ylhäällä oikealla.

Jos et saa irti kohtuudella ota kuva ja laita se sivulle nähtäville. Älä säre vielä mitään. On helpompi antaa sitten ohjeita.

Vai oletko saanut vielä pyörän napaakaan irti?

Kun moottori käynnistyy, siirrä virta-avain hehku asentoo ja jatka niin kauan, että kone käy tasaiseen (jotain 10 - 40 sekuntia)


t. ukki

Lähetetty: 18 Syys 2007, 16:50
Kirjoittaja Vilske
Taidettiin ukin kanssa olla nyt väärässä putkessa :D
Ollaan sisimmässä ja mimä nimimerkki tarkoittaa varmaan sitä uloimmaista joka jää siihen alennusvaihteeseen kiinni (etunapa) kun kulmavaihteesta sen pudottaa pois :lol:
Joo sen irroittamiseen varmaan sopii toi varovaisesti lämmittäminen ja jollain ulosvetäminen tartuntoja hitsaten varsinkin jos tuo holkki on jo vaurioitunut jostain syystä :?:
Korjauskäsikirjakaan ei anna varsinaista keinoa tuon holkin irroittamiseen.

Etukammio kone kuin tuo D-60 tarvii tuon jälkihehkutuksen, mutta lämpimänä käynti on pehmeämpää kuin vanhemmissa suoraruiskuissa.
Pyydä kaveri hyppylangalla ohittamaan aina seuraava hehkutulppa niin näät hehkuuko vastus kojetaulussa nopeemmin, kyseisellä konstilla voi ohittaa mahdollisesti palaneen hehkutulpan :wink:

Lähetetty: 18 Syys 2007, 19:02
Kirjoittaja mimä
kyse on juuri tuosta edellisessä viestissä olleesta osasta kiitoksia paljon avustanne laitoin tonne kotisivuilleni yhden kuvan siitä osasta siellä myös jotain muita harrastevehkeitä http://www.surffi.net/~mikomet/

Lähetetty: 18 Syys 2007, 19:56
Kirjoittaja ukki
Kuva selvensi asiaa, hyvä. Hitsaa tappi ja vedä tunkilla pois.

Hyvin voivan näköiset koneet sinulla!!!



t.ukki

Lähetetty: 18 Syys 2007, 20:40
Kirjoittaja Vilske
Niin oottko vaihtanut jo o-renkaat liukupinnoista :?:
Kiitos kuvista :D