Ulosoton kytkentä

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

calmari
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2010, 16:52

Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja calmari »

Mistäs tuo 501:sen ulosotto oiken menee päälle kun pitäis saada linko pyörimään. Ohjekirja on kyllä hankinnan alla. On kyllä hienopeli muuten kun verrokkina itellä vanha majori.
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Penkin alla oikealla on lattialla vipu joka etu asennossa ulosotto keskellä vapaa ja takana ajovoiman otto.

Se eteen ja sitten vasemmalla kädellä reunimmaisella vipstaakilla hollataan pyörintää.
Takana on jarru päällä kesekllä vapaalla ja eteen niin pitäis pyöriä.

Oliko tarpeeksi epäselvästi sanottu :)
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
MTZ
Viestit: 295
Liittynyt: 05 Joulu 2007, 22:21
Paikkakunta: Nastola

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja MTZ »

No joo nyt meni sitten vipujen sijainti paikat päin vastoin :oops:
501 -76 turbo
MF 135
Zetor 25A
Harkov T150
Jones
Viestit: 333
Liittynyt: 11 Syys 2007, 20:40
Paikkakunta: Kokkola

Huumoria

Viesti Kirjoittaja Jones »

MTZ kirjoitti:Se eteen ja sitten vasemmalla kädellä reunimmaisella vipstaakilla hollataan pyörintää.
Jonka jälkeen käännytään penkillä oikein päin, kasvot menosuuntaan :lol:
Taitaa ne kytkentä vivut olla oikealla puolella :wink:
mtz-50 501 & 526 HX
calmari
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2010, 16:52

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja calmari »

MTZ kirjoitti:Penkin alla oikealla on lattialla vipu joka etu asennossa ulosotto keskellä vapaa ja takana ajovoiman otto.

Se eteen ja sitten vasemmalla kädellä reunimmaisella vipstaakilla hollataan pyörintää.
Takana on jarru päällä kesekllä vapaalla ja eteen niin pitäis pyöriä.

Oliko tarpeeksi epäselvästi sanottu :)
Joo sitä isoa taakia oikealla kokeilinkin, onko se vasemman puolen vipu sellainen hyvinpieni jossa sormenpäänkokoinen nuppi, vasemmalla on myös joku pienempi hanikka ja sitten tietty se sininen hana penkin alla.
Jones
Viestit: 333
Liittynyt: 11 Syys 2007, 20:40
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja Jones »

Ei vaan isompi mustapäinen jonka vipu on ihan lattiaa vasten vasemmalla puolella, vetokoukun vapautus salvan vieressä.
mtz-50 501 & 526 HX
calmari
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2010, 16:52

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja calmari »

jaaha pitää ettiä maanantaina, on taakeja koppi täynnä :-)
calmari
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2010, 16:52

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja calmari »

Taaki löytyi huomenna testaamaan
calmari
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2010, 16:52

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja calmari »

Nyt on vihon viimein vipu löytynyt, pannat tiukattu ja linko pyörii, kiitos avusta.
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja ukki »

Hyvä kun pääsit "kuusalle"

t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
calmari
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2010, 16:52

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja calmari »

No hiukka vieläkin vetopanta luistaa, kumpikohan säätö ruuvi on kummalle kun en oikein ohjekirjastakaan ottanyt tolkkua, en tuota jarrua edes tarvii.
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

501:ssä on takaapäin katsottuna lähempi on jarrun säätöruuvi ja kauempi pyörityksen. 800-sarja ja isommat, sekä uusimmat 500-sarjalaiset, järjestys päinvastoin.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
calmari
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2010, 16:52

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja calmari »

Nyt meni keppi hervottomaksi ja loppui veto, panta poikki ?? Onko lie hyllykamaa viipurissa, automuseon vieressä??
ukki
Viestit: 865
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 07:17
Paikkakunta: Eedenistä itään

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja ukki »

Katso onko kaikki tangot kiinni, ettei vain olisi jostakin sokka ja tappi pudonnut?


t. ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Ulosoton kytkentä

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Tuossa kuvasarja, kylläkin uudemman mallin ulosoton pantojen vaihdosta.
Hallinta mekanismi on erinlainen 501:ssä mutta sisällä palikat on samalaisia, pikasäätöä lukuunottamatta.
http://s100.photobucket.com/albums/m4/B ... jauskuvat/
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin