turbon jälkiasennus
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: turbon jälkiasennus
Korjataas kirjoitusta. Sitä pääty palaa ei pysty kääntämään ku reiät ei ole tasajaolla. http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag ... 20&lang=fi Tuossa linkissä ilmeisesti on kuitenkin oikea imusarja eikä ole kallis, en vaan ole huomannu. Tuo öljynpaine vielä askarruttaa ku tutkin mittarin lähtöä että se on aika pieni ja riittääkö virtaus varmasti sitten kun turbo on väljä loso??
Viimeksi muokannut Juuzoppi, 27 Heinä 2012, 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belarus 505 Progress -85
Re: turbon jälkiasennus
Lueppa tuo mun aikaisemmin linkittämä sivu uudestaan
http://translate.google.fi/translate?js ... urbozas%2F
http://translate.google.fi/translate?js ... urbozas%2F
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: turbon jälkiasennus
Linkin luinkin mutta tuossa viestissä meni jotain ohi. Korjasin edellistä viestiä.
Vilske kirjoitti:Lueppa tuo mun aikaisemmin linkittämä sivu uudestaan
http://translate.google.fi/translate?js ... urbozas%2F
Belarus 505 Progress -85
Re: turbon jälkiasennus
Voi jeesus tuota käännöstä: "jatus on vain 3-4, jääkaappi ja pesukone sijoittaminen öljynjäähdytin on kaksi ruuvia pitää jäähdyttimen yksi. Niin kaukana toisistaan, ovat kaksi jääkaappien, ja aukkojen välillä suurempi, helpompi puhdistaa jälkeenpäin."
Syöttöpumpun kantta ja sisuskaluja ei tosiaankaan tarvi, orkkiksellakin pärjää. Kun turbotin oman 805:n niin suurensin pakoventtiilin välyksiä kympin, kun käy kuumempana. Suihkutusennakkoa siirsin pykälän myöhäisemmälle jakolevystä koska paineenalainen palaminen on HUOMATTAVASTI nopeampaa. Syöttöä ei tarvinnu lisätä, voimaa tuli aivan sikana koskematta koko ruuviin.
Jos noita putkimutkia tarvitset niin Nivalasta autovaraosa P. Junttilalta löytyy hyllystä kutakuinkin minkälaisia vaan. Eikö niistä ois melko helppo hitsata? Ne ei nähdäkseni oo kalliitakaan ja hakumatka sulla muodostuis kohtuulliseksi varsinkin jos veätät Isokosken kautta Lahnajärventietä erätyyliin.
Syöttöpumpun kantta ja sisuskaluja ei tosiaankaan tarvi, orkkiksellakin pärjää. Kun turbotin oman 805:n niin suurensin pakoventtiilin välyksiä kympin, kun käy kuumempana. Suihkutusennakkoa siirsin pykälän myöhäisemmälle jakolevystä koska paineenalainen palaminen on HUOMATTAVASTI nopeampaa. Syöttöä ei tarvinnu lisätä, voimaa tuli aivan sikana koskematta koko ruuviin.
Jos noita putkimutkia tarvitset niin Nivalasta autovaraosa P. Junttilalta löytyy hyllystä kutakuinkin minkälaisia vaan. Eikö niistä ois melko helppo hitsata? Ne ei nähdäkseni oo kalliitakaan ja hakumatka sulla muodostuis kohtuulliseksi varsinkin jos veätät Isokosken kautta Lahnajärventietä erätyyliin.
Re: turbon jälkiasennus
Jep, Kerran sieltä oikasin ja kiersin joka ainoon pikkutien mitä kiiskipään ja nivalan välillä on. Pitääpä käydä Junittilalla samalla ku haen rosteri putkea haapajärveltä, sillä nimittäin on silikooni putkiä ollu hyllyssä joskus. Tuossa tulikin hyvä syy turbotukselle ku ajoitus on edelleen myöhässä ni nythän seki on just kohdallaankimmoa kirjoitti:Jos noita putkimutkia tarvitset niin Nivalasta autovaraosa P. Junttilalta löytyy hyllystä kutakuinkin minkälaisia vaan. Eikö niistä ois melko helppo hitsata? Ne ei nähdäkseni oo kalliitakaan ja hakumatka sulla muodostuis kohtuulliseksi varsinkin jos veätät Isokosken kautta Lahnajärventietä erätyyliin.
Belarus 505 Progress -85
Re: turbon jälkiasennus
Pikemminkin tarkoitin koko sivua kuvien kanssa, esim. tuossa kuvassa turbon voitelun painelähdön paikka.Juuzoppi kirjoitti:Linkin luinkin mutta tuossa viestissä meni jotain ohi. Korjasin edellistä viestiä.
Vilske kirjoitti:Lueppa tuo mun aikaisemmin linkittämä sivu uudestaan
http://translate.google.fi/translate?js ... urbozas%2F
Näytti kuvissa olevankin sulla vanhemman mallinen suotimen jalkaosa, tuossa kuvassa uudempi malli.
Purkaamoilta voisi varmaan löytyä tuota uudempaa mallia.
Eikä uusi linko jalkoineen näytä niin kalliilta.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: turbon jälkiasennus
Tuota paikkaa ei ole tässä 505 suodattimessa. Se on otettava jostain muualta. Sen verran on eroa 800 moottorin suodattimeen. olisko nuissa 2 muussa oikean puoleisissa paine jotka on kuvassa tyhjänä?
Belarus 505 Progress -85
Re: turbon jälkiasennus
Turbon painevoiteluputki 18.43 eur
Öljylinko jalalla 66.41 eur
Paineputki lyhyt 17.91 eur
[url=http://%20ww.mvtavaratalo.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=5365&category_id=315&option=com_virtuemart&Itemid=20]Paineputki pitkä[/url] 10.30 eur
Yht. 113.05 eur + rahti
Öljylinko jalalla 66.41 eur
Paineputki lyhyt 17.91 eur
[url=http://%20ww.mvtavaratalo.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=5365&category_id=315&option=com_virtuemart&Itemid=20]Paineputki pitkä[/url] 10.30 eur
Yht. 113.05 eur + rahti
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: turbon jälkiasennus
Pitää tilata uus linko jalkoineen niin sitte on kaikki mitä tarviikin. Tuo täydellinen turbosarja on tarkoitettu just 800 niin siks näitä ongelmia nyt on.
Belarus 505 Progress -85
Re: turbon jälkiasennus
Niin sinulla on se sarja
Joo eihän tuo linko hukkaan mee kun käy kaikkiin belkun malleihin
Tuossa linkissä luki huonolla suomella että vois porata reijän siihen vanhaan jalkaan samaan kohtaan kuin tossa uudemmassakin on.
M14 kierre vaan perään mutta varmempihan toi uus jalka tilata.
Joo eihän tuo linko hukkaan mee kun käy kaikkiin belkun malleihin
Tuossa linkissä luki huonolla suomella että vois porata reijän siihen vanhaan jalkaan samaan kohtaan kuin tossa uudemmassakin on.
M14 kierre vaan perään mutta varmempihan toi uus jalka tilata.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: turbon jälkiasennus
Sekin kävi mielessä. Samahan se olis kokeilla onnistuuko tehdä kierteen. Pitääpä maanantaina yrittää ja tilaa sitten uuden jos ei onnistu.
Belarus 505 Progress -85
Re: turbon jälkiasennus
On niihin tehty kierteitä. Tarkkaan tehden saa siinä jopa banjon pitämään. Tosin kierteestä tiivistyvä nippa olisi siinä helpompi ja varmempi pitämään.
Minski traktor paras traktor!
Re: turbon jälkiasennus
Onnistui banjon teko ja piti. Linkissä jotain videoo asennuksesta.Ilman putsari on videossa vielä laittamatta. http://youtu.be/bBntsqrL9GQ
Belarus 505 Progress -85
Re: turbon jälkiasennus
Hyvin ulvahtelee, nyt on vaarana se että tulee ajeltua ovi auki ja polkastua tahattomasti kierroksia koneeseen savuhattaroiden varjossa
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa