turbon jälkiasennus

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Juuzoppi
Viestit: 69
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 11:04
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juuzoppi »

Korjataas kirjoitusta. Sitä pääty palaa ei pysty kääntämään ku reiät ei ole tasajaolla. http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag ... 20&lang=fi Tuossa linkissä ilmeisesti on kuitenkin oikea imusarja eikä ole kallis, en vaan ole huomannu. Tuo öljynpaine vielä askarruttaa ku tutkin mittarin lähtöä että se on aika pieni ja riittääkö virtaus varmasti sitten kun turbo on väljä loso??
Viimeksi muokannut Juuzoppi, 27 Heinä 2012, 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belarus 505 Progress -85
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Lueppa tuo mun aikaisemmin linkittämä sivu uudestaan :wink:
http://translate.google.fi/translate?js ... urbozas%2F
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Juuzoppi
Viestit: 69
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 11:04
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juuzoppi »

Linkin luinkin mutta tuossa viestissä meni jotain ohi. :oops: Korjasin edellistä viestiä.

Vilske kirjoitti:Lueppa tuo mun aikaisemmin linkittämä sivu uudestaan :wink:
http://translate.google.fi/translate?js ... urbozas%2F
Belarus 505 Progress -85
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Voi jeesus tuota käännöstä: "jatus on vain 3-4, jääkaappi ja pesukone sijoittaminen öljynjäähdytin on kaksi ruuvia pitää jäähdyttimen yksi. Niin kaukana toisistaan, ovat kaksi jääkaappien, ja aukkojen välillä suurempi, helpompi puhdistaa jälkeenpäin." :mrgreen:

Syöttöpumpun kantta ja sisuskaluja ei tosiaankaan tarvi, orkkiksellakin pärjää. Kun turbotin oman 805:n niin suurensin pakoventtiilin välyksiä kympin, kun käy kuumempana. Suihkutusennakkoa siirsin pykälän myöhäisemmälle jakolevystä koska paineenalainen palaminen on HUOMATTAVASTI nopeampaa. Syöttöä ei tarvinnu lisätä, voimaa tuli aivan sikana koskematta koko ruuviin.

Jos noita putkimutkia tarvitset niin Nivalasta autovaraosa P. Junttilalta löytyy hyllystä kutakuinkin minkälaisia vaan. Eikö niistä ois melko helppo hitsata? Ne ei nähdäkseni oo kalliitakaan ja hakumatka sulla muodostuis kohtuulliseksi varsinkin jos veätät Isokosken kautta Lahnajärventietä erätyyliin. :D
Juuzoppi
Viestit: 69
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 11:04
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juuzoppi »

kimmoa kirjoitti:Jos noita putkimutkia tarvitset niin Nivalasta autovaraosa P. Junttilalta löytyy hyllystä kutakuinkin minkälaisia vaan. Eikö niistä ois melko helppo hitsata? Ne ei nähdäkseni oo kalliitakaan ja hakumatka sulla muodostuis kohtuulliseksi varsinkin jos veätät Isokosken kautta Lahnajärventietä erätyyliin. :D
Jep, Kerran sieltä oikasin ja kiersin joka ainoon pikkutien mitä kiiskipään ja nivalan välillä on. :D Pitääpä käydä Junittilalla samalla ku haen rosteri putkea haapajärveltä, sillä nimittäin on silikooni putkiä ollu hyllyssä joskus. Tuossa tulikin hyvä syy turbotukselle ku ajoitus on edelleen myöhässä ni nythän seki on just kohdallaan :lol:
Belarus 505 Progress -85
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Juuzoppi kirjoitti:Linkin luinkin mutta tuossa viestissä meni jotain ohi. :oops: Korjasin edellistä viestiä.

Vilske kirjoitti:Lueppa tuo mun aikaisemmin linkittämä sivu uudestaan :wink:
http://translate.google.fi/translate?js ... urbozas%2F
Pikemminkin tarkoitin koko sivua kuvien kanssa, esim. tuossa kuvassa turbon voitelun painelähdön paikka.

Kuva

Näytti kuvissa olevankin sulla vanhemman mallinen suotimen jalkaosa, tuossa kuvassa uudempi malli.
Purkaamoilta voisi varmaan löytyä tuota uudempaa mallia.
Eikä uusi linko jalkoineen näytä niin kalliilta.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Juuzoppi
Viestit: 69
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 11:04
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juuzoppi »

Tuota paikkaa ei ole tässä 505 suodattimessa. Se on otettava jostain muualta. Sen verran on eroa 800 moottorin suodattimeen. olisko nuissa 2 muussa oikean puoleisissa paine jotka on kuvassa tyhjänä?
Belarus 505 Progress -85
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Turbon painevoiteluputki 18.43 eur

Öljylinko jalalla 66.41 eur

Paineputki lyhyt 17.91 eur

[url=http://%20ww.mvtavaratalo.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=5365&category_id=315&option=com_virtuemart&Itemid=20]Paineputki pitkä[/url] 10.30 eur

Yht. 113.05 eur + rahti
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Juuzoppi
Viestit: 69
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 11:04
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juuzoppi »

Pitää tilata uus linko jalkoineen niin sitte on kaikki mitä tarviikin. Tuo täydellinen turbosarja on tarkoitettu just 800 niin siks näitä ongelmia nyt on.
Belarus 505 Progress -85
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Niin sinulla on se sarja :roll:
Joo eihän tuo linko hukkaan mee kun käy kaikkiin belkun malleihin :)
Tuossa linkissä luki huonolla suomella että vois porata reijän siihen vanhaan jalkaan samaan kohtaan kuin tossa uudemmassakin on.
M14 kierre vaan perään mutta varmempihan toi uus jalka tilata.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Juuzoppi
Viestit: 69
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 11:04
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juuzoppi »

Sekin kävi mielessä. Samahan se olis kokeilla onnistuuko tehdä kierteen. Pitääpä maanantaina yrittää ja tilaa sitten uuden jos ei onnistu.
Belarus 505 Progress -85
Torsti
Viestit: 959
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:45
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Torsti »

On niihin tehty kierteitä. Tarkkaan tehden saa siinä jopa banjon pitämään. Tosin kierteestä tiivistyvä nippa olisi siinä helpompi ja varmempi pitämään.
Minski traktor paras traktor!
Juuzoppi
Viestit: 69
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 11:04
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Juuzoppi »

Onnistui banjon teko ja piti. Linkissä jotain videoo asennuksesta.Ilman putsari on videossa vielä laittamatta. http://youtu.be/bBntsqrL9GQ
Belarus 505 Progress -85
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

No niin :D
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Vilske
Viestit: 3039
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: turbon jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Hyvin ulvahtelee, nyt on vaarana se että tulee ajeltua ovi auki ja polkastua tahattomasti kierroksia koneeseen savuhattaroiden varjossa :D
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin