turbon jälkiasennus
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: turbon jälkiasennus
Noniin. Reilu 6 tuntia siinä meni kahen miehen voimin. Paluuputki laitettiin oikeelle paikalle, blokiin piti vaan porata reijät ja tehä m8 jenka. Ilmanpuhdistinta joutu muokkaamaan senverta, että nämä pohjan kiinnikkeet siirrettiin. Muuten putsari otti hydraulisäiliöön kiinni. Osat hankittiin pm kaubamajasta. Alunperin oli tarkoitus hankkia keletagrolta, mutta ne saivat aikaseksi vastattua sähköpostiin vasta sitten kun eestin puolelta tulleet osat olivat olleen pihassa jo viikon. Todella nopea toimitus, parin päivän sisään maksusuorituksesta osat olivat pihassa.
Tässä vielä vähän äänimaisemaa.
http://www.youtube.com/watch?v=zZAAXvFH6P8
http://www.youtube.com/watch?v=fgYrD8cIEvA
Nyt on moottorissa sitä ryhtiä mitä on kaivattukin.
Tässä vielä vähän äänimaisemaa.
http://www.youtube.com/watch?v=zZAAXvFH6P8
http://www.youtube.com/watch?v=fgYrD8cIEvA
Nyt on moottorissa sitä ryhtiä mitä on kaivattukin.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: turbon jälkiasennus
[quote="=MTZ=]
Nyt on moottorissa sitä ryhtiä mitä on kaivattukin.[/quote]
Hyvä että saitte moottoriin sen puhdin kuin tässä prokektissa oli tarkoituskin
Saatte säädöt kohillee syötössä kun ryntäytette moottoria säätimestä pumpun vierestä huippukieroksille ja kun putketkesta tulee mustaa on syöttö kohillaan
http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic. ... =30#p11367
Nyt on moottorissa sitä ryhtiä mitä on kaivattukin.[/quote]
Hyvä että saitte moottoriin sen puhdin kuin tässä prokektissa oli tarkoituskin
Saatte säädöt kohillee syötössä kun ryntäytette moottoria säätimestä pumpun vierestä huippukieroksille ja kun putketkesta tulee mustaa on syöttö kohillaan
http://www.belkku.fi/foorumi/viewtopic. ... =30#p11367
Viimeksi muokannut Vilske, 20 Joulu 2013, 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: turbon jälkiasennus
Käänsin perstuntumalta puol kierrosta lisää syöttöä. Tuntus sopivalta. Pitää vaan hommata se 6- lapanen flekti seuraavaks, nousee aika rivakasti 80 asteeseen lämmöt ihan ilman kuormaa ajellessa. Mutta tosiaan, moottorin luonne rupeaa olemaan nyt samanlainen kuin tuossa 825:ssä, eli kun lyö tallan pohjaan, niin silloin myös tapahtuu. Onkos Vilskeellä muuten ahtomittari asennettuna? Jäi tuossa vielä vaiheeseen kompressorin ilmanotto. Ajatuksena olis laittaa oma suodatin kompuralle. Aikasemminhan tuo otti imusarjasta ilmansa. Ahtopaine kompuralle ja siitä jakopään kautta kampikammioon ei kuullosta minun korvaan kovin hyvältä, eli jotain muuta pitää keksiä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: turbon jälkiasennus
On ja joo eli mittari näyttää täydellä ahdolla vajaata 1 kg tai siinä ympäristössä.=MTZ= kirjoitti: Onkos Vilskeellä muuten ahtomittari asennettuna?
Siis riippuu syötönmäärästä
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: turbon jälkiasennus
Se pitää itsekin sitten tässä seuraavaksi asennella. Onko kojetaulussa suoraan vai jollakin muulla tapaa kiinnitetty?
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: turbon jälkiasennus
Omassa asennuskehikossa mittarikehikon oikeessa ylälaidassa ahtomittari, siis tarvikeliikkeestä hommattu halpa.=MTZ= kirjoitti:Se pitää itsekin sitten tässä seuraavaksi asennella. Onko kojetaulussa suoraan vai jollakin muulla tapaa kiinnitetty?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: turbon jälkiasennus
Kutakuinki tämmöstä ajattelin itsekin. Pitänee käydä motonetit sunmuut lävite.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: turbon jälkiasennus
Ahtopainemittari tuli asennettua ja kyllä tuo tuntus 0,8 antavan. Mitä on kohtalotoverit asiasta mieltä, vähennänkö syöttöä vai annanko olla. Noin puoli kierrosta lisäsin het kättelyssä. Pakko kyllä asentaa vielä se 6- lapanen flekti, ettei vaan pääse keittämään.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: turbon jälkiasennus
Venttiilin välykset sitten 0,30mm, näin on isot pojat mulle kertoneet
Jos on lämpöongelmia niin syöttöä pienemmälle varsinkin jos pelkässä tielläajossa lämpöjä nostaa.
Itse olen 4 lapaisella tuuletin ropellilla tähän asti selvinnyt mutta seinällä roikkuu kuiteskin tuo 6-lapainen oottamassa kevään kylvömuokkauksen alkamista.
Jos on lämpöongelmia niin syöttöä pienemmälle varsinkin jos pelkässä tielläajossa lämpöjä nostaa.
Itse olen 4 lapaisella tuuletin ropellilla tähän asti selvinnyt mutta seinällä roikkuu kuiteskin tuo 6-lapainen oottamassa kevään kylvömuokkauksen alkamista.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: turbon jälkiasennus
Eikös nimenomaan ahdetussa pakovälys pitäs olla 0,4 ja imuvälys sen 0,3 kuten normaalistikin.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: turbon jälkiasennus
Asiahan on sitten kunnossa=MTZ= kirjoitti:Eikös nimenomaan ahdetussa pakovälys pitäs olla 0,4 ja imuvälys sen 0,3 kuten normaalistikin.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: turbon jälkiasennus
Kovin oli tutun kuuloset äänet tuossa "turbotetussa" koneessa.Muutaman vuoden itse ajellut jälkiturbotetulla 825:lla.On siinä erilaiset äänet mitä Carretilla varustetuissa koneissa joita niitäkin on ajossa itsellä.Ja ennen kaikkea huomattavasti edullisempi hankinta mitä länsiturbo.
Re: turbon jälkiasennus
Juurikin näin. Perimmäinen syy tähän toimenpiteeseen oli se, että tuo 920 oli todella laiska siirtoajossa, jos vähänkään isompi mäki sattui vastaan. Edellisinä talvina sen huomasi ruiskuormaa myllylle vietäessä. Jospa ei enää tarvitsisi niin paljoa kepitellä. Muutenhan tuon kanssa on pärjätty ihan hyvin.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: turbon jälkiasennus
6- lapanen ropeli tuohon tulee joka tapauksessa. En ota sitä riskiä, että pääsee keittämään. Syöttöä tullaan jokatapauksessa säätämään vielä, tarpeen näkee sitten kun viedään enskerran ruiskuorma. Eipä tuolla TKR-6:lla mahdottomiin ahtoihin päästäkään, eikä ole tarvekaan.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Re: turbon jälkiasennus
Noniin. Nyt on rupeli vaihdettu. Vähän aikaa sai pelata tetristä, että missäs asennossa se entinen mahtuu tulemaan pois saati uus menemään paikoilleen. Ei luojan kiitos tarvinnut koko syyläriä repiä irti. Nyt vain odotellaan millon tuo pääsee enskerran kunnon koetukselle, niin näkee tarvitaanko enempi säätöä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993