raktoreiden kehitys
Valvoja: pelarusmaisteri
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 28 Loka 2007, 19:46
raktoreiden kehitys
en oo belkkumies vaan zetkamies, mutta itäraktoreihin luotan, mutta asiaan tiällä tuntuu olevan semmosta porukkaa joka ymmärtää karua meinkiä niin kysyisin keitenkä mielestä raktoreiden kehitys on menossa huonompaan suuntaa itseni mielestä minua harmittaa kun kaekki toemii melekeen sähköllä, eikä perusvarmalla tekniikalla.
Karu meininki
Omasta mielestäni huonoon suuntaan. Kaikesta tehdään niin hienoa ja helppokäyttöistä, että sitten vian tullessa sitä on lähes mahdotonta korjata. Itse inhoan nappivaihteita yli kaiken. Vaihtaminen on mielestäni todella epätasaista. Kunnon kuski pykältää varmasti manuaalilootalla yhtä nopeasti kuin pullamössö sähkölelullaan. Ja toinen juttu on nämä päästörajoitukset.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 28 Loka 2007, 19:46
Saa saa totta ihmeessä, ja itsekkin suosin näitä karumpia itävehkeitä. Mutta jos työkseen pitäisi ajaa päivät pitkät työkoneita, niin kyllä sitten vaaditaan vähän parempaa ergonomiaa ja työtä jouduttavia toimintoja. Saataisi vain uudetkin koneet toimimaan kunnolla, ja sehän on loppupelissä rahasta kiinni. Jos traktoreiden teossa ei oltaisi niin ahneita, eikä tavoiteltaisi niin suurta voittoa, voitaisiin varaosista koostuvaa tuottoa pienentää -> kestävempiä koneita. Lisäksi uusia ratkaisuja ja teknisiä sovelluksia voitaisiin testata huomattavasti parempaan ja pitempään. Esimerkkinä nämä jontikan tms. uudet vaihteistot joita ei selvästikkään testata riittävästi.zetka_voimaa kirjoitti:itsekin ole sitä mieltä että nykyraktoreissa on liikaa elektroniikkaa, saa sitä työt hoidettua karun oloisellakin koneella käyttäjästä se on vaen kiinni
Sama juttu tuntuu olevan joka asiassa nykyään, autoissa, kodinkoneissa jne.
Mutta nämä nyt oli vain tämmöisiä meikäläisen ajatelmia...
Belaruksiin ja muihin lähinnä neuvostoaikasiin olen jäänyt koukkuun,mutta häpeäksi täytyy tunnustaa että omistan myös tätä nykyistä sähköstettyä teknikkaakin.
Silloin kun maapallolla tulee jokin vakavampi kriisi,niin viimeiset koneet jotka liikkuu on nämä mekaaniset itäkampeet.
Ei voi kieltää että kesäkuumalla ilmaistoitu tiivis hytti houkuttaa.Ajan kyllä tehtävästä riippuen paljon Belkuilla.
Mä pyrin päivittämään Belkkuja,mitä aikani antaa myöten.
Torsti kiteytti mun mielestä realisesti asiat,sähkövehkeittenkin kanssa pystyy elämään.Meillä on purkufirmassa 7kpl sähköistä pikkausrobottia(BROKK merkkisiä) onhan nissä joskus sähkövikojakin,mutta enimäkseen ihan mekaanista kulumaa.Nämä koneet on "tietokoneohjattuja"eli nollaa ja ykkösiä menee ja tulee,koneita ohjataan radio-ohjaimella.
Totta että nykytraktoreissa käytetään liian paljon halpoja kompponentteja,niillä pilataan hyvän suunnitelun.
Nyt on ihan huulilla uusi hytti belkuun joka vastais tämän päivän hasteisiin,mutta hinta ei sais nousta, sitä on uusissa belkuissa jo tarpeeksi.
Silloin kun maapallolla tulee jokin vakavampi kriisi,niin viimeiset koneet jotka liikkuu on nämä mekaaniset itäkampeet.
Ei voi kieltää että kesäkuumalla ilmaistoitu tiivis hytti houkuttaa.Ajan kyllä tehtävästä riippuen paljon Belkuilla.
Mä pyrin päivittämään Belkkuja,mitä aikani antaa myöten.
Torsti kiteytti mun mielestä realisesti asiat,sähkövehkeittenkin kanssa pystyy elämään.Meillä on purkufirmassa 7kpl sähköistä pikkausrobottia(BROKK merkkisiä) onhan nissä joskus sähkövikojakin,mutta enimäkseen ihan mekaanista kulumaa.Nämä koneet on "tietokoneohjattuja"eli nollaa ja ykkösiä menee ja tulee,koneita ohjataan radio-ohjaimella.
Totta että nykytraktoreissa käytetään liian paljon halpoja kompponentteja,niillä pilataan hyvän suunnitelun.
Nyt on ihan huulilla uusi hytti belkuun joka vastais tämän päivän hasteisiin,mutta hinta ei sais nousta, sitä on uusissa belkuissa jo tarpeeksi.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 28 Loka 2007, 19:46
Luulen että mekaaniset tekee vielä combakin,ei kaikilla ole tarvetta hienoihin voimasiirtoihin.Esm äestyshommassa ajetaan samalla vaihteella koko päivän.
Kuitenkin esm. ilmastoinnin hinta on halventunut takavuoden hinnoista että sen soisin kaikkiin uusiin traktoreihin.
Kehitettiin 80-luvulla Minskissäkin hydrashiftlaatikkoa,oli kuulemma koekäytössäkin,ei sitten kuitenkaan tuotantoon otettu,tietääkö pelarus-sepät tästä mitään?
Kuitenkin esm. ilmastoinnin hinta on halventunut takavuoden hinnoista että sen soisin kaikkiin uusiin traktoreihin.
Kehitettiin 80-luvulla Minskissäkin hydrashiftlaatikkoa,oli kuulemma koekäytössäkin,ei sitten kuitenkaan tuotantoon otettu,tietääkö pelarus-sepät tästä mitään?
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Joo, satuin näkemään -83 syksyllä Agroman hallin perimmäisessä nurkassa valkoisen huomattavasti 80-sarjaa suuremman mallin mutta kun oli konela-belaruksen myyjä vieressä en pääsyt lähempää katsomaan, oli kuulemma top-secret se kone.
Sen verran myyjä Niilo Peuhkuri sanoi että se on hyrdra-shift malli
Sillä reissulla tuli ostettuu toi nykyään hallissa oleva 505:nen
Hitto kun olis aikakone ja pääsis uudelleen sinne Agroman poistomyynnin kuumimpiin hetkiin, ukin kanssa siellä vähän kilpaa osteltiin eräitä tavaroita
On vaan nyt myöhemmin tullut ilmi sekin asia
Sen verran myyjä Niilo Peuhkuri sanoi että se on hyrdra-shift malli
Sillä reissulla tuli ostettuu toi nykyään hallissa oleva 505:nen
Hitto kun olis aikakone ja pääsis uudelleen sinne Agroman poistomyynnin kuumimpiin hetkiin, ukin kanssa siellä vähän kilpaa osteltiin eräitä tavaroita
On vaan nyt myöhemmin tullut ilmi sekin asia
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Ai jaa että hydrashiftbelkku oli ihan Suomessa!
Olisipa kiva jos joku vielä muistais mitä koneelle kävi.Voi olla että oli Kouvolassa hytinasennuksessa? Kun käytte taas tehtaalla ottakaa puheeks.
Olin määkin Agroman loppumyynissä viikko ennen kun Agrikymin kanssa saivat kaupan aikaan.Olin Kotkassa purkamassa Lämpölaitoksen tiilipiipun,kun kotimatkalla huvikseni kurvasin pääkallopaikan kautta,kun en ennen ollut siellä.
Sitä oikein aisti siellä menneitä aikoja kun oman väen lisäksi oli jopa 50 neuvostomiestä loppukokoonpanossa.
Olisipa kiva jos joku vielä muistais mitä koneelle kävi.Voi olla että oli Kouvolassa hytinasennuksessa? Kun käytte taas tehtaalla ottakaa puheeks.
Olin määkin Agroman loppumyynissä viikko ennen kun Agrikymin kanssa saivat kaupan aikaan.Olin Kotkassa purkamassa Lämpölaitoksen tiilipiipun,kun kotimatkalla huvikseni kurvasin pääkallopaikan kautta,kun en ennen ollut siellä.
Sitä oikein aisti siellä menneitä aikoja kun oman väen lisäksi oli jopa 50 neuvostomiestä loppukokoonpanossa.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Jos oikein muistan niin koneessa oli jo alkuperäinen venäläinen agross-mallin hytti jo silloin.Hasse kirjoitti:Ai jaa että hydrashiftbelkku oli ihan Suomessa!
Olisipa kiva jos joku vielä muistais mitä koneelle kävi.Voi olla että oli Kouvolassa hytinasennuksessa?
Täytyykin kysellä asiasta mahdollisesti tietäviltä kyseisen koneen kohtalosta ja minne se joutui
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa