Startti!
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Startti!
Kokemusta tuosta magneton startista ei ole mutta tuo belkun oma startti tuntuu pyörittävän lähes yhtä rauhallisesti oli sitten kesä tai talvi, akkuna on 130ah mikä kyllä tuntuu olevan ihan minimi akku tuohon. Tuolla akulla pystyy varmaan pari sellaista 10-15s starttausta tekemään, sitten tuntuu puhti loppuvan niin kuin viime viikolla meinasi käydä: pakkasta oli -15 ja pari pykälää päälle tuulen ansiosta, toisen hehkutuksen jälkeen jäi jo omin avuin käymään, tuli sellainen kiire lähtö kun oli peltotie kerännyt tuulessa mukavat tuisku lumipenkat ja autolla oli kiire tien päälle.
Belarus MTZ 52 -69
Re: Startti!
Kyllä ilmajäähy ainakin Magnetolla pörähtää käyntiin -28*C yön jäljiltä ilman minkäänlaista lämmitystäkin... Samat öljyt on kesät talvet... Kun vakiolla ei meinannut kesälläkään käynnistyä ilman puolipuristusta. Oisko 2x 65A akut?
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: Startti!
Oma 501:nen oli myös aina hankala saada käyntiin kylmällä, kunnes joku viisas sano että ennen hehkutusta pyöräyttää
startilla konetta jotain kierroksen verran, sitte vasta hehkuttaa ja käymään.
Itellä tuo ainakin toimi ja lähti huomattavasti helpommin käyntiin.
startilla konetta jotain kierroksen verran, sitte vasta hehkuttaa ja käymään.
Itellä tuo ainakin toimi ja lähti huomattavasti helpommin käyntiin.
mtz-50 501 & 526 HX
Re: Startti!
Taisit olla just sinä joka neuvon antoi, kiitos siitä! monet voimasanat on säästynytvapenz kirjoitti:Tuossa olet aivan oikealla tiellä näin käynnistin myös minä alkuperäisellä startilla aina, eli muutaman kierroksen pyöräytys ennen hehkua ja sit startti kunnon kehkutuksen jälkeen ja aina lähti käymään ja oikein kylmällä nopeutti normaaliin käyntiin kun antoi vielä käydessä hehkua hetken perää kuin jälkihehkuna mikä nykyisissä dieseleissä on jo automaattisesti nykypäivänä.
Nyttemmin on vanhuksella ajelu jo lähes unohtunu kun se on ollu ikuisuus projektina jarrujen vuoksi jo jonkin aikaa.
mtz-50 501 & 526 HX
Re: Startti!
Kokeilin käynnistystä tuolla menetelmällä että ensin pyöräyttää muutaman kierroksen ja sitten vasta hehkutus/käynnistys niin tuntui lähtevän paremmin. Täytyy muistaa käynnistellä tuolla tavalla kun taas pakkasia tulee.
Mistähän tuo mahtaa johtua? Etukammiohin tulee polttoainetta joka höyrystyy hehkuilla ja syttyy sitten helpommin?
Mistähän tuo mahtaa johtua? Etukammiohin tulee polttoainetta joka höyrystyy hehkuilla ja syttyy sitten helpommin?
Belarus MTZ 52 -69
Re: Startti!
Noin minäki sen ajattelin tapahtuvan.tapsa 86 kirjoitti:Mistähän tuo mahtaa johtua? Etukammiohin tulee polttoainetta joka höyrystyy hehkuilla ja syttyy sitten helpommin?
mtz-50 501 & 526 HX
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 01 Syys 2007, 18:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: Startti!
Moro otin 521 startin huoltoon, startin takapään ristikkäinen helateline osa 53. on murtunut kahdesta kohtaa.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
Kysymys kuuluu saakohan ko. osaa tilattua Agrikymiltä varaoasana.(tai joltain muulta toimittajalta).Onko kokemuksia?
Vanha ehjä varaoasakin kiinnostaa jos jollakulla olisi jäänyt nurkkiin.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
Kysymys kuuluu saakohan ko. osaa tilattua Agrikymiltä varaoasana.(tai joltain muulta toimittajalta).Onko kokemuksia?
Vanha ehjä varaoasakin kiinnostaa jos jollakulla olisi jäänyt nurkkiin.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 01 Syys 2007, 18:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: Startti!
Joo,. Agrikymiltä uusi hiilisilta +puslat 60e- kerhon alennus, homma hoidossa.