Hydrauliikan ratas

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

+
Viimeksi muokannut pihlavan, 26 Maalis 2018, 16:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
er3004
Viestit: 341
Liittynyt: 02 Syys 2007, 07:09
Paikkakunta: Kanta-häme

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja er3004 »

Minulla on 826:nen vuosmalli -88. Olen sillä pyörittänyt linkoa matalan puolen kiekieroksilla, linkon akseli vääntynyt, tärisee voimakkaasti, ja hakkuria nopealla puolella
noin 700 kierrosta hakkurin vauhtipyörässä oleva pooriakseli vääntynyt täristää voimakkaasti. Tähän mennessä ei mitään onkelmia.
koras
Viestit: 287
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 06:08
Paikkakunta: kuhmalahti / hämeenlinna

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja koras »

hei.

tutkin rattaan teko. sukulaismiehellä on jyrsin teriä hammasrattaiden tekoon. kokeilun perusteella hammas on moduuli 5 mallinen mutta juuri belkun rattaan hammasluvulle (25) ei sopivaa jyrsintä ollut. olisko jollakin mahdollista päästä vertaamaan belkun ratasta moduli 5 sen terään joka on 25 hampaiselle rattaalle tehty. jos se olisi sopiva voisi terän ostaa omaan käyttöön. osto ei houkuta jos ei ole varmaa että just se passaa belkun rattaan tekoon.
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja Vilske »

er3004 kirjoitti:Minulla on 826:nen vuosmalli -88. Olen sillä pyörittänyt linkoa matalan puolen kiekieroksilla, linkon akseli vääntynyt, tärisee voimakkaasti, ja hakkuria nopealla puolella
noin 700 kierrosta hakkurin vauhtipyörässä oleva pooriakseli vääntynyt täristää voimakkaasti. Tähän mennessä ei mitään onkelmia.
Ongelmahan koskee Ilman pikavaihtetta olevia malleja eli 50- 500 sarjaa, pikavaihteellisissa malleissa on enemmän rattaita ulosottoakselilla jakamassa tuota räikkämallisen ylikuormakytkimen sykettä rattaille sekä hydraulipumpulle tai näin olen itse ymmärtänyt vaikka olenkin saannut yhden hydraulipumpun halki 920S mallista olkisilppurilla räikkämallisella ylikuormakytkimellä varustelulla olkisilppurilla.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

+
Viimeksi muokannut pihlavan, 26 Maalis 2018, 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

Tehäänpäs samalla galluppia, miten monella on polviakselillisessa etukuormaaja ja miten on kestänyt ja minkälaista käyttöä?
Viimeksi muokannut pihlavan, 26 Maalis 2018, 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
=MTZ=
Viestit: 621
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 23:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja =MTZ= »

On ollut KUN-10 kuormain sekä 525 progressin ja 521:n nokalla. Käyttö on ollut sekalaista. Aikoinaan pyöröpaaleja, nykyään lähinnä suursäkkien nostamista yms. Ei ole ollut havaittavissa rikkoontumisia. Ainoa mitä joutui tarkkailemaan oli edessä levypyörien pulttien tiukkuus vanteeseen. 521:een tulikin vaihdettua järeämmät pultit niiden vanhojen kupukantojen tilalle. Eli kun pitää järjen mukana ja muistaa tarkistaa öljymäärän etuakselin joka kohdasta (suurin syy rikkoutumisille), ei pitäisi tulla yllätyksiä.
Belarus MTZ-2, 1954
Belarus MTZ-50, 1966
Belarus MTZ-521, 1976
Belarus MTZ-05 Motoblok , 1985
Belarus Progress 825, 1990
Belarus MTZ-920 Turbo, 2007
Motovelo Minsk MMVZ-3.112, 1993
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja Vilske »

826 belkulla (1991- 2004) lähemmäs 5000 vaijerituntia Polmot 1400/2 etukuormaimella normaalia karjatalouden töitä eikä muita vikoja kuin yksi kartaanin välituki/ylikuormakytkin murtui kiinikkeistä, muutama kartaanin pätkä, normaali olka-akselin öljyn hikoilu jousituksen liukupinnasta sekä usein tiukattavat raidetangon päät.
Etuvanteiden vaihduttua kiinteisiin loppui vannekehien ainainen pulttien kiristely.
6:lla kiinnitysreijällä olevat vanteet voivat murtua kiinnitysreikien ympäriltä.
Etuperässä, kulmavaihteissa eikä etupyörien alennuspyörästöissä ollut mitään vikaa vain normaalit öljynvaihdot.

Kuva
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja :)
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
kronos
Viestit: 591
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 20:39
Paikkakunta: kotka

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja kronos »

Hyvin on ratas kestänny mulla tuo on ollu 13 vuotta,paineet nostettu 200 baariin tuon pilkin takia 8) 8)
Liitteet
PA150006.JPG
PA150006.JPG (130.77 KiB) Katsottu 13114 kertaa
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja Vilske »

pihlavan kirjoitti:Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja :)
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
Mikäs on kyseisen kuormaimen hinta sovitteineen?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja Vilske »

pihlavan kirjoitti:Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja :)
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
Mikäs on kyseisen kuormaimen hinta sovitteineen?
It-4600 vai It-5600 malli?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

+
Viimeksi muokannut pihlavan, 26 Maalis 2018, 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

Vilske kirjoitti:
pihlavan kirjoitti:Ok,eli nämä etuakseliongelmat etukuormaajan kanssa on näitä essonbaarin juttuja :)
Tuo Inter-tech on muuten aika painava,600 kg,jos vertaa esim suomalaisiin kuormaimiin.
Mikäs on kyseisen kuormaimen hinta sovitteineen?
It-4600 vai It-5600 malli?
IT 1600, hinta 2750€ alv 0
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Hydrauliikan ratas

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Vastaa Viestiin