belarus 526 agross

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: belarus 526 agross

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

Osu nuo ukinki ohjeet melko hyvin..
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: belarus 526 agross

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Siis sitä meinasin että lämmittääkö se kakkosella ajaminen jotenki poikkeuksellisesti laatikkoa vai oliko pelkkää höpinää :D
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: belarus 526 agross

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

Tätä keppi juttua ku luki ja pääsi kolomannelle sivulle nii rupes jutut muistuttamaan fingerporia.
joksu
Viestit: 87
Liittynyt: 07 Huhti 2010, 20:17

Re: belarus 526 agross

Viesti Kirjoittaja joksu »

Vaikuttaa kulmavaihdevialta . Kun irrottaa lukkorikan kulmavavaihteen yläpuolelta ja vaihto nupin. Voi varovasti naputella vivun alaspäin. Peltilommi lähtee irti. Sitten voi viritellä kulmavavaihteen kuntoon. Lommia hieman levittämällä saa sen takaisin.
Zetoristi
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Heinä 2009, 20:32

Re: belarus 526 agross

Viesti Kirjoittaja Zetoristi »

Pikku vikoja, helppo korjata :D ...
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: belarus 526 agross

Viesti Kirjoittaja Timukka »

suonsyrjä kirjoitti:huomatavasti parempi lysti kuin pikku valtran vaihdekepin heppaus takaste kiinni

mutta tuohon pyöritetävään kepiin ei osia enään tahdo saada, kokonainen sellainen voisi kiinnostaakkin tuon 920,piin..
Eikö tosiaan löydy osia? Oliko tuota vaihdekeppi-versiota kauan tuotannossa?
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: belarus 526 agross

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

ukki kirjoitti:On ollut jäässä!

Lämpöpuhaltimella siihen kulmakappaleeseen lämpöä, seuraavaksi ohutta öljyä, tai ruosteen irroittajaa siihen kepin alapäähän, pyöritystä ja riittävän useita toistoja.

Olen laittanut kepin alapäähän sopivankokoisen O-renkaan, siihen mistä se pyörii alapäässä ja lattian päälle vielä auton vaihdekepin suojakumin, jotta ei sisältäpäin pääse sulamisvedet kepin juureen. Näin olen sen saanut pelaamaan hyvin, tietenkin syksyisin kannattaa tehdä uusinta öljyäminen.

ukki
Kuva mtz-100sen kepistä.. Ettei mee O-rengas väärän kepinjuureen.. http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 25&atype=3
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: belarus 526 agross

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Niin tuo pyöritettävä keppihän oli kätevyydessään ihan omaa luokkaansa. Siinäkohtaa kyllä Belarus meni huimasti taaksepäin kun ns h-kaavio tuli käyttöön :cry:
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: belarus 526 agross

Viesti Kirjoittaja Timukka »

920GL kirjoitti:Niin tuo pyöritettävä keppihän oli kätevyydessään ihan omaa luokkaansa. Siinäkohtaa kyllä Belarus meni huimasti taaksepäin kun ns h-kaavio tuli käyttöön :cry:
:) niinpä.

Mikähän lie syynä että pyöritettävästä kepistä on luovuttu?
Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: belarus 526 agross

Viesti Kirjoittaja Timukka »

suonsyrjä kirjoitti:luopumis syytä en tiedä ja ainuat merkinät tuosta ovat 90 luvun 26 loppuisissa kirjoissa sekä 510-572 kirjoissa...

noin keskikeppi on ihan lysti, mutta tuo h kaavioinen sivukeppi ei ihan ole mieleen, tai vaati ainakin omaan käteen pikkuisen taivutusta
Selvä :)

Keskikeppisestä ei ole itelleä kokemusta.
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: belarus 526 agross

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Sattui tuollainen kuva käteen
Liitteet
Pyöräytettävä keppi.jpg
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Vastaa Viestiin