NYT NIITÄ TAAS SAA

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

EJH10 kirjoitti:Siitä ison raktorin kytkimestähän tuli paljon palautetta, että ompa v...n jäykkä polettava. Mutta totuushan on se, että sen tehostin toimii vaihteiston öljynpaineella, elikkä vain moottorin käyvessä...
Tunnen piston polvilumpiossa. Zetorissa tehostus paineilmalla, mutta vain PTO.kytkimelle.. O siinä kans ollu idea.
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Ei oo tarjolla tehtaanpuolesta ei hydraulista suunnanvaihtajaa, eikä nappikytkintä. Mutta ehkä se hydraulinen suunnanvaihtaja kuitenkin on tulossa tulevaisuudessa, koska siitä on ollut nyt polemiikkia kovastikin euroopan ja Kanadan maahantuojilta tehtaalle. Sitä odotellessa pitäisi kehitellä kytkintehostin/nappikytkin pakettia jo olemassa oleviin belkkuihin. Paineilmaversiota oon tuohon omaani meinannut, tarvii vaan olla sitten kompura aina päällä ja voip olla talvella jäätyy. Mutta jos laittaa kuivurin ja vielä tenuvehkeet, niin eiköhän toimi. Toinen vaihto olis tietenkin käyttää tuota em. 1523:n hydraulista tehostinta ja siinä ohjauksen jäännöspainetta tai sitten kuristin/paineenalennusventtiilin kautta otettua virtausta hydrauliikan pääpainelinjasta, niinkuin esim. 952.5:ssa
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Kytkimellähän on tehostin :!: tosin en oo nähny yhtään livenä vissiin pidetty jousipurkkia turhana :D
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Noita kytkinpolkimen keventäjiä on suunniteltu näihin perinteisiinkin malleihin.
http://www.konsulavto.ru/acat/farm/mtz/ ... em#fPic_ac" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

suonsyrjä kirjoitti:
kaikkonen kirjoitti:
EJH10 kirjoitti:Siitä ison raktorin kytkimestähän tuli paljon palautetta, että ompa v...n jäykkä polettava. Mutta totuushan on se, että sen tehostin toimii vaihteiston öljynpaineella, elikkä vain moottorin käyvessä...
Tunnen piston polvilumpiossa. Zetorissa tehostus paineilmalla, mutta vain PTO.kytkimelle.. O siinä kans ollu idea.
no kun mie koplan rutsin kytkintä jäykemäks jotta ei ripeä oikees vedost isomallakaa voimallakkaa.. onneks leku todennu oikeen polven mittää tekemätömäks
Oon polokennu kuustoista vuotta sitä zetorin kytkintä (pelkkää kuormausta) ja itku meinas päästä ku uusi kones tuli " Täällähän on oikheen tehostin voimanotolle" ja ajokytkintä oli jäykistetty.
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Vaihtokone asiasta selvisi sen verran, että pääsääntöisesti Bel-Est myy vain suoralla kaupalla. Mutta jotain mahdollisuuksia vaihtokoneen vastaanottamiseksi on löytynyt, joten vaihtokonetta voi tarjota.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

suonsyrjä kirjoitti:no sitä mukaa kun koneet uudistuu on mentävä mukana jos näitä meinaa työkseen tehdä.. hiuakn vislkeen kommentista haiskahti että hallamaata jotenni parjaisin, nääh piteehä se suaha keskustelua aikaseks..
Kai minäkin sitten hiukan mainostan itteäni tässä yhteyvvessä, että myös mulla on siunaus sekä Agri-Kymin, että Bel-Estin puolesta toimia teknisenä tukihenkilönä. Belkun varaosakirjoja on tullut plärättyä viimeisen kymmenen vuoden aikana melko paljon (ainakin omasta mielestä ja ehkä vaimonkin :) ). Viimeisen kolmen vuoden aikana on myös erinäisten vaiheitten kautta muodostunut kontakteja tehtaallekin ja asioita pystytään selvittämään myös heidän kanssaan. Nyt kun sitten on tullut oltua ruumiilliseen työhön kykenemättömänä kuukausi tolkulla, niin on ollut aikaa uppoutua tähän hommaan oikein täysillä. En silti väitä tietäväni kaikkea näistä uusistakaan ja pahoittelen, että on jäänyt tänne foorumillekin kommentteja kirjoittamatta joissakin kysymyksissä, kun hoitanut hommaa toisaalla. Sitten jos ja kun palaa normaaliin työelämään, vähenee foorumilla poreilu entisestään, mutta silloinkin yritän hoitaa näitä asioita mahdollisimman hyvin. Optimi tilannehan olis se, että saisi hoitaa hommaa kokopäiväisesti, mutta toistaiseksi tällä ei elä, eli leipätyöhön on palattava mahdollisimman pian. Uusien Belaruksien tilanteen vakauttamiseksi Suomessa tarvitaan nyt talkoohenkeä. Suuria katteita tästä ei kukaan tule saamaan ja tärkeintä on nyt saada homma sille mallille, että uuven Belarus raktorin hankinta Suomessa pysyisi helppona ja huollon ja varaosen saatavuus hyvänä. Siihen tarvitaan meitä kaikkia, jotka tähän on jo sekaantuneet ja lisää halukkaita tarvitaan.
Tulihan pitkä sepustus, jaksaneeko kukaan lukea ja saako tästä mitään selvää. Kirjoituksen ajankohtahan viittaa siihen, että varmaan oon kännissä, mutta en oo. Lääkäri sano, että tämän hetkisen kipulääkityksen päälle ei kannata ottaa tärpättiä ollenkaan, saattaa esim. maksa leikata kiinni. Mutta se siitä.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Ai niin, vielä yks juttu. Näillä näkymin tuota 1523.5:sta pääsee kokeilemaan aurat perässä lauantaina Kiuruvedellä, Lavapurontie 380. Mainoksen tapahtumasta uskoisin olevan tulevan maaseutulaiseen, jossa tarkempi inhvo.

Lisäys edelliseen: Näyttelyn iso ja pikkukone on nyt Jyväs-Maatalous Oy:n pihassa perjantai iltaan asti. Siellä on myös 952.5, uusi kone sekin, mutta se ei ole lähdössä toisten mukaan.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Zetoristi
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Heinä 2009, 20:32

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Zetoristi »

Jyskälän Mesureissu tehty, tosin pääsi venähtämään pitkäksi mutta Pekkaspäivillä selvittiin kuiville. Paljon siellä oli katsottavaa ja ihmeteltävää. Belarus hienosto esillä mutta hieman oudoksuttaa, ettei Belkun maahantuoja ota vaihtokoneita vastaan uutta Belkkua ostaessa. Totta on, että Suomessa koneliikkeiden pihat ovat pullollaan hyviä vähän käytettyjä länsitraktoreita mutta jotenkin tässä on mahdoton yhdistelmä? :wink:
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Kyllä minä uskon, että siihen vaihtokoneitten vastaanottoon löytyy joku systeemi. Joka tapauksessa kannattaa myyntimieheen, eli Matsiin ottaa yhteyttä ja selvittää tapauskohtaisesti. Saattaa hyvinkin olla vaihtoon tulevalle koneelle uusi koti tiedossa
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

EJH10 kirjoitti:
nokka kone kirjoitti:Saakos sitä koneviestissä mainostettua esitettä tilattua jostain :?:
Ne esitteethän on samat, kuin tuossa Vilskeen aiemmin laittamassa linkissä. Mutta jos haluat myös paperiversiot, niin laita mulle osoitetiedot yyveenä, niin katson, että ne lähtee matkaan.
Kiitoksia :D :D
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
HL-Zetor
Viestit: 125
Liittynyt: 12 Huhti 2011, 21:25

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor »

suonsyrjä kirjoitti: noin tätä on usia paikka siellä selventänyt että siellä isäntä myy edellisen traktorin itse ja ostaa sitten uuden... ja minua välillä hämmentänyt että miksei näin ole suomessakin.
No suomessa tilanne on se jotta Isännällä on siitä VaihtoVallusta osa maksamata ja Valtrakauppias maksaa loppuvelan. :mrgreen:
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja 920GL »

HL-Zetor kirjoitti:
suonsyrjä kirjoitti: noin tätä on usia paikka siellä selventänyt että siellä isäntä myy edellisen traktorin itse ja ostaa sitten uuden... ja minua välillä hämmentänyt että miksei näin ole suomessakin.
No suomessa tilanne on se jotta Isännällä on siitä VaihtoVallusta osa maksamata ja Valtrakauppias maksaa loppuvelan. :mrgreen:
Ja yritäpä myydä Suomessa suoraan esim tää mun 952.3 ennen uuden hankintaa niin kauan saat odottaa ennenkö uuteen pääsee :? Eli ei onnistu traktorikauppa täällä ilman vaihtokonekauppaa. Se on karvas totuus.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Ei tainnut tulla Kiuruveen koeajo tilaisuuvesta mainoksia lehteen. Tilanne on kuitenkin se, että
huomenna, lauantaina 15.10.2016 klo 10 - 14 järjestetään koeajo, eli tässä tapauksessa koekyntötilaisuus 1523.5:llä ja 5-siipisellä auralla osoitteessa Lavapurontie 380, 74740 Kiuruvesi
Paikalla on myyntimies Mats Öhman (0400 860632) ja tulien teosta paikanpäällä vastaa Juha Pennanen (0400 223081).
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Siis ei oo ilmoitusta tapahtumasta paikallislehdessäkään, no säästyhän siinä se 200 euroo :)
Linkattu tapahtuma kerhon facebook-sivulle.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Vastaa Viestiin