NYT NIITÄ TAAS SAA

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

Timukka
Viestit: 816
Liittynyt: 17 Helmi 2010, 08:41

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Timukka »

Karvan verran alle 20 tuhatta pitäis hinta olla 422:ssa.
HL-Zetor
Viestit: 125
Liittynyt: 12 Huhti 2011, 21:25

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor »

Ei taida olla belarusta Farmari-näyttelyssä Seinäjoella?
Ainakaan löytäny näytteilleasettajien joukosta jota ihmettelen.
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja 920GL »

HL-Zetor kirjoitti:Ei taida olla belarusta Farmari-näyttelyssä Seinäjoella?
Ainakaan löytäny näytteilleasettajien joukosta jota ihmettelen.
Juu ei ollut Belaruksia Farmarissa. Tänään siellä päivän kiertelin. Agri-Kymin tyyppien kanssa juttelin, yhden 952.5:n olivat myyneet hiljattain.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
japes
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:24
Paikkakunta: Loimaa

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja japes »

Onkohan se vielä niitä -15 tuotuja myymättömiä?
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja 920GL »

japes kirjoitti:Onkohan se vielä niitä -15 tuotuja myymättömiä?
Siitä ei ollut puhetta mutta todennäköisesti.
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Vilske »

920GL kirjoitti:
HL-Zetor kirjoitti:Ei taida olla belarusta Farmari-näyttelyssä Seinäjoella?
Ainakaan löytäny näytteilleasettajien joukosta jota ihmettelen.
Juu ei ollut Belaruksia Farmarissa. Tänään siellä päivän kiertelin. Agri-Kymin tyyppien kanssa juttelin, yhden 952.5:n olivat myyneet hiljattain.
Tänään käydessäni meijerikaupassa Agri-Kymin kiinteistössä oli molemmat 1021.5 ja 952.5 etukuormaimella tutussa rivissä kattolipan alla kuten ennenkin.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja 920GL »

Siitä vetokoukkuja Belarukseen: http://lhlift.fi/lataukset/LHLift-Belar ... te-FIN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://shop.lhlift.com/Vetokoukku_Belar ... 6706300WS/" onclick="window.open(this.href);return false;
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
Herkkon
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Touko 2018, 16:56

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Herkkon »

Kertokaas joku minulle että onko noissa 1221.5 ja 1523.5 mitä eroja. onko eroja esim perän rakenteessa ja vaihteistossa. Vai onko tehty niin että moottorista enemmän heppoja ottamalla on tehty kaksi eri mallia. Tällä huonolla englannilla tehtaan sivuja tutkiessani huomasin että siellä olisi saatavilla myös 1822.3 joka perustuu 2022 malliin joten siinä oletan olevan eroa jo tuohon 1523.5 sarjaan. mutta tuota 1822.3 mallia ei ole ilmeisesti saatavilla Suomeen?
Ex oriente lux.
japes
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:24
Paikkakunta: Loimaa

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja japes »

Belest.fi sivulta löytyy jotain tietoa. Moottorista en osaa sanoa mutta nostolaitteessa näkyy olevan aika iso ero ainakin papereiden mukaan. Ja jos hinta olisi kohdallaan ja huolto ja varaosat pelaisivat, voisin vaikka tuohon isompaan vaihtaakin
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Herkkon
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Touko 2018, 16:56

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Herkkon »

Jep olisihan se mellevä ajella tuollaisella 2022.5 kyläkaupan eteen niin että näkisi kuinka paikallisten ukkojen parrat rupeasi väpättämään :lol:
Ex oriente lux.
pikkukakkonen
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:44

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja pikkukakkonen »

Onko tuollaislla esim. 952.5 mallin kaksikeppisellä vaihteistolla kuinka kankea ajella? Kun joutuu joissain vaihdoissa hämmentämään molempia vaihdekeppejä.
japes
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:24
Paikkakunta: Loimaa

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja japes »

Eipä sitä toista keppiä tarvitse ajossa väännellä kun on työhön valinnut ensin ison tai pienen puolen. Muuten selviää normaaleilla vaihteenvaihdoilla ja jänis/kilpikonna vaihdolla.
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
pikkukakkonen
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:44

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja pikkukakkonen »

Ajattelin lähinnä sitä etteivät nuo vaihteiden vetoalueet kohtaa.
Liikkeelle kilpikonna kakkosella. Sitten pikavaihdekepistä jänikselle. Seuraavaksi vaihdekepistä kolmoselle. Neloselle pitääkin käyttää samassa vaihdossa molempia keppejä; pikavaohdekeppi kilpikonnalle ja vaihdekeppi neloselle. Ja viimeisessä vaihdossa pikavaihdekeppi jänikselle.

Eli tottuuko siihen että samassa vaihdossa joutuu hämmentämään välillä molempia keppejä?
Herkkon
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Touko 2018, 16:56

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja Herkkon »

Harmillista kun bel-estillä ei ole vaihtokoneita näkösällä. Tuollainen kuutos koneellinen voisi olla seuraava hankinta jos löytäisi edukkaasti..
Ex oriente lux.
920GL
Viestit: 707
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:43
Paikkakunta: Kurikka

Re: NYT NIITÄ TAAS SAA

Viesti Kirjoittaja 920GL »

pikkukakkonen kirjoitti: 25 Kesä 2018, 07:21 Ajattelin lähinnä sitä etteivät nuo vaihteiden vetoalueet kohtaa.
Liikkeelle kilpikonna kakkosella. Sitten pikavaihdekepistä jänikselle. Seuraavaksi vaihdekepistä kolmoselle. Neloselle pitääkin käyttää samassa vaihdossa molempia keppejä; pikavaohdekeppi kilpikonnalle ja vaihdekeppi neloselle. Ja viimeisessä vaihdossa pikavaihdekeppi jänikselle.

Eli tottuuko siihen että samassa vaihdossa joutuu hämmentämään välillä molempia keppejä?
Ei ole kyllä kovin montaa kertaa kymmenen vuoden aikana tullu vastaan tilannetta että ois molempia keppejä pitäny hämmentää...maantieajossa jaksaa kyllä viljakuormankin kanssa lähteä liikkeelle nopealla puolella..
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
Vastaa Viestiin