Hyd putket ja muuta.

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Valokuva0284[1].jpg
Valokuva0285[1].jpg
Valokuva0282[1].jpg
No tuo kuormaaja kuva halus tulla mukaan mutta ei anneta sen häiritä sen sijaan se häiritsi vähän kun innostuneena motokuskina en älynny ihmetellä poltoaine tilannetta mutta siitä pääsemme mittarin asennukseen.

Mulle ihan kädestäpitäen näytettiin miten tuo asennetaan mutta mutta :roll:
Plussaan ja miinukseen tulee vissiin akulta sulakkeen kautta sähkö mutta mihinköhän kannattas koittaa tankin anturilta tulevaa johtoa :?:
Tälläset liittimet löytyvät
A/+
n
-AC
+AC
+
-
Onkohan tuossa motikässä valolle mahdollinen paikka :?
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Sillä vaan kysele etten taas tee jotain tyhmää ja pysyis savut mittarin sisällä :lol:
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Mittarissa olevalla koodilla löytyy tuo sivu: http://www.vzep.vitebsk.by/page21_2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mittareita on useampaa tyyppiä. Tuo sun mittarisi tarvitsee anturin, jossa resistanssi on välillä 310-16 ohmia. En tiedä, onko resistanssi iso tyhjällä vaiko täydellä tankilla. Mittaa anturin vastus maata vasten tyhjänä ja täytenä. Mikäli ei ole tuo niin tuskin saat toimimaan. Yleensä nuo on tehty siten että mittarille tulee plus rattorin sähköjärjestelmästä ja anturi maattaa mittaria ja aiheuttaa maalenkkiin vastuksen, joka riippuu polttoaineen määrästä.

AC+ ja AC- ovat ilmeisesti tyhjän tankin merkkivalon terminaalit. Venäjänkielinen termi on Светодиодная аварийная сигнализация. Avarija tarkoittaa vaaraa tai onnettomuutta. Mielestäni tuo ei viittaa mittarin normaaliin taustavaloon mutta voithan kokeilla antamalla 1.6-1.8v noihin nastoihin ja katsomalla, syttyykö johonkin valo.

+ on ilmeisesti syöttö traktorin sähköjärjestelmästä.

A voisi olla anturin johto. Mihinkään muuhun se ei oikein passaa. Voit kokeilla laittamalla +12 ensin plusnapaan ja maadoittamalla A-navan jonkin sopivankokoisen vastuksen läpi (oltava tuolla yllämainitulla resistanssialueella). Savuja tuskin nousee ellet työnnä täyttä 12v jännitettä noihin AC-napoihin. Sitä ei tiedä, onko sinne jo sisäänrakennettu ledille etuvastus, jolloin taas sitten tarvitsisi 12v. Jos mukana ei tullut minkäänlaista lappua kytkennästä niin kokeiluksi menee. En löytänyt kytkentäkaaviota erilaisilla venäjänkielisillä hakusanoilla. Tietysti voit kysyä kytkentää joltain, jolla on uudempi belkku, jossa on tuollainen mittari.
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

kimmoa kirjoitti:Mittarissa olevalla koodilla löytyy tuo sivu: http://www.vzep.vitebsk.by/page21_2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mittareita on useampaa tyyppiä. Tuo sun mittarisi tarvitsee anturin, jossa resistanssi on välillä 310-16 ohmia. En tiedä, onko resistanssi iso tyhjällä vaiko täydellä tankilla. Mittaa anturin vastus maata vasten tyhjänä ja täytenä. Mikäli ei ole tuo niin tuskin saat toimimaan. Yleensä nuo on tehty siten että mittarille tulee plus rattorin sähköjärjestelmästä ja anturi maattaa mittaria ja aiheuttaa maalenkkiin vastuksen, joka riippuu polttoaineen määrästä.

AC+ ja AC- ovat ilmeisesti tyhjän tankin merkkivalon terminaalit. Venäjänkielinen termi on Светодиодная аварийная сигнализация. Avarija tarkoittaa vaaraa tai onnettomuutta. Mielestäni tuo ei viittaa mittarin normaaliin taustavaloon mutta voithan kokeilla antamalla 1.6-1.8v noihin nastoihin ja katsomalla, syttyykö johonkin valo.

+ on ilmeisesti syöttö traktorin sähköjärjestelmästä.

A voisi olla anturin johto. Mihinkään muuhun se ei oikein passaa. Voit kokeilla laittamalla +12 ensin plusnapaan ja maadoittamalla A-navan jonkin sopivankokoisen vastuksen läpi (oltava tuolla yllämainitulla resistanssialueella). Savuja tuskin nousee ellet työnnä täyttä 12v jännitettä noihin AC-napoihin. Sitä ei tiedä, onko sinne jo sisäänrakennettu ledille etuvastus, jolloin taas sitten tarvitsisi 12v. Jos mukana ei tullut minkäänlaista lappua kytkennästä niin kokeiluksi menee. En löytänyt kytkentäkaaviota erilaisilla venäjänkielisillä hakusanoilla. Tietysti voit kysyä kytkentää joltain, jolla on uudempi belkku, jossa on tuollainen mittari.
Jos mä laitan traktorista + napään 12V sähköä ja vetäsen anturilla A napaan piuhan ja katon mitä tapahtuu.
Rauta joka pitää mittarin paikallaan on sen pultissa merkintä +AC vissiin saa maata sen kautta.
Merkinnöissä on pientä toreranssia kun ei oikein aakkoset vastaa toisiaan :mrgreen:
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Ei viisari värähtäny :(
Pitäs vissiin senverran opetella käyttämään yleismittaria että osai kokeilla anturin toiminnan.
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Voihan sulla olla viallinen anturi. Muista, kyseessä on Belarus. Mistään ei ole mitään takeita. Koeta irtovastuksella, vaikkapa 100ohm. SIllä pitäis jotain tapahtua. Entä jos annat mittarille + ja - molemmat vastaaviin napoihin ja sitten sen jälkeen koetat maadoittaa A:ta? Entä n-napaa? Anturi on venäjäksi датчик, datshik. Alkaa D:llä. Tuossa ei oikein ole mitään napaa, mikä olisi selkeästi yhdistettävissä mittaukseen. Jos olisi N väärinpäin eli и niin se voisi olla kanssa signaalitie. Oliko se kuvaamasi n varmasti N vai oliko nurinpäin?
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Irtovastus :?:

Kylllä koitin vaikka mitenpäin en saanu muuta eloa kun mittarin merkkivalon palamaan no täytynee vielä ihmetellä täytys jollain todeta vaan anturin toiminta.
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Vieläkö ehtii vai onko käyttösavu tullut jo pois mittarista... :)
Liitteet
mittarin kytkennät.JPG
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

EJH10 kirjoitti:Vieläkö ehtii vai onko käyttösavu tullut jo pois mittarista... :)

Toivotaan että ei :lol:
Sulta EJH10 löytyy monesti hyvä vastaus ja selkeässä muodossa :D toki muiltakin tulee hyviä neuvoja ketään halventamatta :D
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

nokka kone kirjoitti:Sulta EJH10 löytyy monesti hyvä vastaus ja selkeässä muodossa :D toki muiltakin tulee hyviä neuvoja ketään halventamatta :D
Joo, kaikki vastaukset on tärkeitä ja hyvä, että väki on jaksanut kirjoitella niitä. Toistaiseksi ollut tässä aikaa notkua netissä ja kaivella tietoja arkistosta, kun on saikulla. Ens kuun alussa sitten selkäleikkaukseen ja hyvässä lykyssä melko nopsaan sen jälkeen takasi töihin. Sitten taitaa jäähä vastausten pähkäily ja kirjottelu taas vähemmälle :shock:
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

EJH10 kirjoitti:
nokka kone kirjoitti:Sulta EJH10 löytyy monesti hyvä vastaus ja selkeässä muodossa :D toki muiltakin tulee hyviä neuvoja ketään halventamatta :D
Joo, kaikki vastaukset on tärkeitä ja hyvä, että väki on jaksanut kirjoitella niitä. Toistaiseksi ollut tässä aikaa notkua netissä ja kaivella tietoja arkistosta, kun on saikulla. Ens kuun alussa sitten selkäleikkaukseen ja hyvässä lykyssä melko nopsaan sen jälkeen takasi töihin. Sitten taitaa jäähä vastausten pähkäily ja kirjottelu taas vähemmälle :shock:
Hyvää ja pikaista kuntoutusta leikkauksesta :)
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

EJH10 kirjoitti:Vieläkö ehtii vai onko käyttösavu tullut jo pois mittarista... :)
Jes toimii kiitos :D
Mutta mites taustavalo syötetäänkös siihen plussaa vaikka muilta mittarivaloilta
Ja kelpaako varotusvalolle sama sähkö mikä tulee sulakkeelta +napaan
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

Muuten mittari toimii mutta varotus valoa en saanu palamaan oikein eli palo täydelläkin tankilla :roll: mutta eipä tuo haittaa kun muuten näyttää :D taustavalon otin parkeilta.
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
EJH10
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 21:28
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja EJH10 »

Joo, taustavalolle samaa virtaa, mikä on toisillakin mittareilla valovirtana. Varotusvalo saapi virtansa mittarin sisäisesti ja syttyy kun -AC napaa maadoitetaan. Olikos sulla minkälainen anturi sille, DUMP-21 on sellainen anturi, jossa on oma toimintonsa ja liittimensä tuota varoitusvaloa varten ja toimii belkun tankin korkuisessa tankissa ja vastusarvot on ko. mittarille sopivat.
Беларусь
МТЗ-50 1977, eli 505 -77
nokka kone
Viestit: 804
Liittynyt: 01 Elo 2015, 18:33
Paikkakunta: Asikkala

Re: Hyd putket ja muuta.

Viesti Kirjoittaja nokka kone »

EJH10 kirjoitti:Joo, taustavalolle samaa virtaa, mikä on toisillakin mittareilla valovirtana. Varotusvalo saapi virtansa mittarin sisäisesti ja syttyy kun -AC napaa maadoitetaan. Olikos sulla minkälainen anturi sille, DUMP-21 on sellainen anturi, jossa on oma toimintonsa ja liittimensä tuota varoitusvaloa varten ja toimii belkun tankin korkuisessa tankissa ja vastusarvot on ko. mittarille sopivat.
Ei mitään hajua anturista ainostaan yks liitin.
Elikkä -AC napa runkoon ja toivotaan parasta :D
Belarus sen olla pitää.

https://www.youtube.com/channel/UCVL4Mk ... e0TIy1TuGA" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin