Paripyörät
Valvoja: pelarusmaisteri
Paripyörät
Jumittuuko muilla raju-paripyörät Belaruksen kartiomalliseen vanteen reunaan?
Kohtalaisen voimakkaita konsteja sai käyttää paripyörien irroituksessa taas kuten viime keväänäkin.
Kohtalaisen voimakkaita konsteja sai käyttää paripyörien irroituksessa taas kuten viime keväänäkin.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Paripyörät
Ite oon ennen paripyörien paikalleenlaittoa suhauttanut vanteen reunaan crc:tä ja vielä hangannut teräsharjalla kaikki jaskat ja ruosteet pois. Ei yleensä ole jäänyt jumiin.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: Paripyörät
On ihan välivanteesta kiinni. Minulla vanhat Salpaset menee niin tiukkaan että ei edes rautakangella vääntämällä lähde. Nyt uudet Rajut taas ei jää kiinni yhtään.
Tarpeeksi pitkällä pattingin pätkällä kun olen vääntänyt niin sitten lähtee. Kunhan ei ole ketään alla
Tarpeeksi pitkällä pattingin pätkällä kun olen vääntänyt niin sitten lähtee. Kunhan ei ole ketään alla
Belarus 952, -03
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Belarus 425, -87
Same 105 Silver, -07
Re: Paripyörät
Jos epäilee että on kirees niin löysää kiinnityksiä ja ajelee vähä sillee että maakosketus tulee vain paripyörään.
Vaikka pölliä pitkin ajelee.
Vaikka pölliä pitkin ajelee.
Re: Paripyörät
EI jumita ,senjälkeen kun hankin tehtaan omat kiinnityssarjat(Flint kaupandus.ee) maksoi noin 250€ ja pultit samaan hintaan, on alkuperävanteelle, leveyksiä saatavilla useinpia.
Re: Paripyörät
Vasemman puoleisen paripyörän irroituksessa meinas usko loppua lekalla naputtelun sekä vetoliinasta huolimatta.
Kuvasin sitten oikean puolen irroittamista mutta sehän lähti tosi helposti
Belkun omat takarenkaat on kahden 2x5" lankun päällä ja paripyörä on ilmassa.
Kuvasin sitten oikean puolen irroittamista mutta sehän lähti tosi helposti
Belkun omat takarenkaat on kahden 2x5" lankun päällä ja paripyörä on ilmassa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Paripyörät
Jaa, tuommosta liina/lekasysteemiä en ole ennen nähnytkään. Meikäläisen Rajut ovat lähteneet Belkunkin vanteelta aina siten, että ajetaan levikevanteessa oleva reikä suoraan taaksepäin. Siitä sitten rautakangella olen vipannut levikkeen irti. Jos ollut tiukemmassa, niin joku lankunpätkä pystyyn renkaiden väliin ja sitä vasten sitten paremmalla vipusuhteella kampeamaan.
Ikinä ei tiedä kumpaan suuntaan keulan viskaa kun jarrua painaa!
Re: Paripyörät
Jymmi neuvoi minua. Rautakangilla napautetaan siihen välikiekon ja traktorin vanteen saumaan sisäpuolelta muutaman kerran,siis isku kohdistetaan traktorin vanteeseen, hyvin irtosi.
Olen saanut irti paripyörät tälleen. Löysätään kiinnitysketjun pulteja ja sitten ajoa lankun päällä, siinä irtosi hyvin. Niin meillähän oli paripyörät aina koko kesä paikoillaan, aina lumen tuloon asti. Sitten vasta irroitus.
ukki
Olen saanut irti paripyörät tälleen. Löysätään kiinnitysketjun pulteja ja sitten ajoa lankun päällä, siinä irtosi hyvin. Niin meillähän oli paripyörät aina koko kesä paikoillaan, aina lumen tuloon asti. Sitten vasta irroitus.
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Re: Paripyörät
Ukki tuossa kerkesikin vastaamaan tuon rautakanki konstin.Tuolla "kesätyöpaikassa" isäntä ei oikein tykännyt kun paukuttelin rautakangella paripyöriä irti.Ainahan sinne juuripyörän vanteeseen pieni runtu tulee joka lyönnistä.Yksi konsti on painaa pullotunkillasisäpuoleltaparipyörää ulospäin,helpoiten onnistuu ns, rajun liukukaulusvanteella.Tuolla turvehommissa kun paripyörät joutuivat koville niin välivanteen reuna joka tulee sinne juuripyörää vastentinki menemään päärmeelle.Joka irrotuksen yhteydessävetää vähän hiomakoneella pyöreäksi sitä reunaa.Uudemmissa ja isommissa traktoreissa saattaa vaikuttaa juuripyörän vanteen ainevahvuuskin tiukkuuteen.Sisä mittahan pitää siellä vanteessa olla vakio.
Re: Paripyörät
Yksi ratkaisu kiinnijäämisongelmaan paripyörissä on hommata piriset...
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
Re: Paripyörät
Itse pari eka paripyöräkesää kaikki mahdolliset voimakonstit käytössä. Jotka ovat kaikki jo unohtuneet, kun ostin kympillä pienen pullotunkin. Rajuissa sellainen kiinnitysholkin ja Belkun vanteen väliin, ei paljoa voimaa tarvitse. JA EHDOTTOMASTI KUORMALIINALLA YLÄREUNASTA KIINNI, ettei kaadu päälle, kun siellä vanteen sisässä tunkkailee.
Re: Paripyörät
Paripyöräkausihan uhkaavasti lähestyy niin mitä eroa näissä tehtaan orkkiskeskikiinnityksissä nyt on ja mikä ois oikea 34" pyörälle? Äkkiä löytyi tuommoset:
http://www.traktors24.lv/en/Catalog/Aiz ... oduct/3996" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.traktors24.lv/en/Catalog/Aiz ... oduct/3995" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.traktors24.lv/en/Catalog/Aiz ... oduct/3996" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.traktors24.lv/en/Catalog/Aiz ... oduct/3995" onclick="window.open(this.href);return false;
Belarus 952.3 Isme 140L etukuormain
DT-14 vm.-57
DT-14 vm.-57
Re: Paripyörät
Ainakin kolmea leveyttä satavilla paripyörän kiinnityosaksi esim. 15,5"*38"(826) on 170mm mutta nämä ei riitä 34"(1025) vanteelle. Koot lytyy joistakin manuaaleist nyt en ehtinyt etsimään.