Morjensta.
OLis muutama kysymys..
Ensinnäkin ohjauksessa lappia, oottako kiriny vai vaihtanu kokonaan raidetangonpään?
Termostaatin tilasin uuden kun ei nostanu lämpöjä kun valkoselle alueelle vaikka ajoin sillä 170km matkan.
Entä ulosotto, onko se säädetty väärin kun ei tartu pohjaan ulosottovipu? muuten pelaa kyllä ja pyörii..
OOtteko vaihtanu vaihteistoöljyjä? Ja mitä öljyä sinne laitetaan ja paljonko?
Kun moottoriöljyt vaihtaa niin tarviiko öljynsuodatin puhistaa tai vaihtaa? minulla siis belarus 805 turbo 1989
Ja onko mitään muuta mitä kannattaa huoltaa ja tehä??
Belarus 805 turbo
Valvoja: pelarusmaisteri
Re: Belarus 805 turbo
Terve tuloo vain palstalle.
Noihin sinun kysymyksiin sellainen vinkki, että kaikkia on käsitelty monen monta kertaa, joten haulla voit löytää niistä tietoa. Saatat löytää muutakin hyödyllistä tietoa. Ei muuta kuin etsimään.
Jos lämmöt ei nouse, on jäänyt tiiviste pois termarista, juoksuttaa läpi jatkuvasti.
ukki
Noihin sinun kysymyksiin sellainen vinkki, että kaikkia on käsitelty monen monta kertaa, joten haulla voit löytää niistä tietoa. Saatat löytää muutakin hyödyllistä tietoa. Ei muuta kuin etsimään.
Jos lämmöt ei nouse, on jäänyt tiiviste pois termarista, juoksuttaa läpi jatkuvasti.
ukki
Belaruksen ratissa vuodesta 1966
Re: Belarus 805 turbo
Asun melkein naapurissa. Jos kiinnostaa voin opastaa paikanpäällä. Soita 0400384121.
Re: Belarus 805 turbo
LÄMMITYSLATE jos haluat lämpimän hytin:1-vaihtoehto; Hylkäät belaruksen termostaatin ja kaikki muut joissa alapäässä sulkuläppä (jos uudempi termaripesä ostat 63mm ja 90Castetta). Vedät lämmitimenletkut(19mm) lähtö termarin kotelon nippaan ja paluu toiseen pumpun imupuolelle, siis tämä kumikäyrä pois ja sen tilalle hytin lämmityspiiri.
2-vaihtoehto;Jos lämmittimen letkut vedetty niin, että lähtö on kannessa ja paluu pumpun kaulaan, pitää vanha tai uusi termari hylätä tai poistaa alapäästä sulkuläppä ja nyt kun vesi pääsee kiertämään tämän pienen kumikäyrän kautta eikä lämmityslaitteen kautta,niin pitää tähän kumiletkuun tehdä sukutulppa (voi tehdä tulppaan 2-4mm reijän)ja vesi alkaa kiertämään lämmityslaitteen kautta.
Tätä voi testata tässä 2-vaihtoedossa(vaihka olisikin läpällinen termari) sillä että hankkii vesiletkun sulkupihdit ja sulkee tämän termarin ohitus(bybass)letkun
Alunperin (tehdassuunitelu)lähdetty siitä että lämpöä tulee vasta kun termari on sulkenut kierron, eli moottorista pitää ottaa ulos täysiteho ennen kun lämmitys toimii täysillä.
2-vaihtoehto;Jos lämmittimen letkut vedetty niin, että lähtö on kannessa ja paluu pumpun kaulaan, pitää vanha tai uusi termari hylätä tai poistaa alapäästä sulkuläppä ja nyt kun vesi pääsee kiertämään tämän pienen kumikäyrän kautta eikä lämmityslaitteen kautta,niin pitää tähän kumiletkuun tehdä sukutulppa (voi tehdä tulppaan 2-4mm reijän)ja vesi alkaa kiertämään lämmityslaitteen kautta.
Tätä voi testata tässä 2-vaihtoedossa(vaihka olisikin läpällinen termari) sillä että hankkii vesiletkun sulkupihdit ja sulkee tämän termarin ohitus(bybass)letkun
Alunperin (tehdassuunitelu)lähdetty siitä että lämpöä tulee vasta kun termari on sulkenut kierron, eli moottorista pitää ottaa ulos täysiteho ennen kun lämmitys toimii täysillä.
Re: Belarus 805 turbo
Kun ajoit tuon 170 km matkan, oliko tuota lappia niin paljon ettei tiellä tahtonut pysyä. Minä ajoin vain 100 km, välillä piti laskea vauhtia alle 5 km/h tunnissa, jottei "vipatus" veisi raviin tai naapurin puolelle. Poliisit puhallutti ja ihmettelivät niin hidasta menoa. Toinen konstaapeleista oli kuulemma ajanut aika paljon traktoreilla ja ihmetteli etten osannut ajaa tuolla paska ohjauksella. Ilmoitin, että näytä mallia, minä voin ajaa tulla teidän tuolla Volkkari mustallamaijalla - hävisivät paikalta, vaikka viranomaisten pitäisi auttaa hädässä olevia kansalaisia. Onneksi tästä on useita vuosia. Puhalluskokeen tulos oli 0000 romillea. Kunnossa olevalla ohjauksella ajaminen on "siedettävää" uskoisin niin. Minulla on 525, mutta uskoisin ohjauksen olevan samanlainen: hydraulinen, toteemin päässä lyhyt masssivinen hydraulisylinteri ja "monimutkainen" välitys raidetangoille. Liian paljon klapikohtia.
Re: Belarus 805 turbo
Näissä on yksilö eroja.
omassa 825 progress tehty 83 loppuvuosi. siinä kaikki kytkennät agroman jäljiltä ja hytissä yllättävän lämmintä. puhaltajan mootorin vaihdoin uuteen bosch moottoriin kuten alkuperäinen.
isällä muutaman kuukauden vanhempi 825 progress. melko kylmä yksilö. siihen laitettu takavetoo skoda PAL merkkinen puhallin. ilman virtausta on kovasti muttei lämmintä. teoriassa kennon pitäis olla samanlainen. letkutuksia en muista.
siinä yksilössä on muistaakseni nyt myös uudempi termari.
hyvin yksilöllistö mutta myös alkuperäinen termari ja letku systeemi voi toimia... mutta harvemmin.
omassa 825 progress tehty 83 loppuvuosi. siinä kaikki kytkennät agroman jäljiltä ja hytissä yllättävän lämmintä. puhaltajan mootorin vaihdoin uuteen bosch moottoriin kuten alkuperäinen.
isällä muutaman kuukauden vanhempi 825 progress. melko kylmä yksilö. siihen laitettu takavetoo skoda PAL merkkinen puhallin. ilman virtausta on kovasti muttei lämmintä. teoriassa kennon pitäis olla samanlainen. letkutuksia en muista.
siinä yksilössä on muistaakseni nyt myös uudempi termari.
hyvin yksilöllistö mutta myös alkuperäinen termari ja letku systeemi voi toimia... mutta harvemmin.
Belarus 952(.2) vm 2006
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987
Belarus progress 825 vm 1985
Belarus 820 vm 1983
Belarus 521 vm 1978 projekti
Belarus 806 HX turbo
DT 75 vm 1987