D 243 ja D240

keskustelu kaikista koneista ja vehkeistä

Valvoja: pelarusmaisteri

AnttiY
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Maalis 2017, 19:27

D 243 ja D240

Viesti Kirjoittaja AnttiY »

Mitä muuta eroa on D 243 ja D240 moottoreilla on kuin kirjan mukhaan D 243 on 65 hv ja D 240 taitaa olla 85 hv ja D 243:saa kompuran tilalla pelti lätkä ja millä tuo teho ero on tehty? D243 on yheksänkytä luvun alun 525 progressissa ja D 240 kaheksankytä luvun puolivälin 825 progressissa
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: D 243 ja D240

Viesti Kirjoittaja Vilske »

AnttiY kirjoitti: 12 Helmi 2018, 20:15 Mitä muuta eroa on D 243 ja D240 moottoreilla on kuin kirjan mukhaan D 243 on 65 hv ja D 240 taitaa olla 85 hv ja D 243:saa kompuran tilalla pelti lätkä ja millä tuo teho ero on tehty? D243 on yheksänkytä luvun alun 525 progressissa ja D 240 kaheksankytä luvun puolivälin 825 progressissa
Missäs kirjassa tuollaista tietoa on?
Varmaan nyt on mennyt sekaisin D-242 Ja D-243.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
AnttiY
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Maalis 2017, 19:27

Re: D 243 ja D240

Viesti Kirjoittaja AnttiY »

Vilske kirjoitti: 13 Helmi 2018, 21:13
AnttiY kirjoitti: 12 Helmi 2018, 20:15 Mitä muuta eroa on D 243 ja D240 moottoreilla on kuin kirjan mukhaan D 243 on 65 hv ja D 240 taitaa olla 85 hv ja D 243:saa kompuran tilalla pelti lätkä ja millä tuo teho ero on tehty? D243 on yheksänkytä luvun alun 525 progressissa ja D 240 kaheksankytä luvun puolivälin 825 progressissa
Missäs kirjassa tuollaista tietoa on?
Varmaan nyt on mennyt sekaisin D-242 Ja D-243.
Eipä näköjään missään sekasin on menny :roll: eli mitä eroa on D 242 ja D240 ?
Jos jollaki intoa ja tietoa niin ois mukava lueskella muutenki mitä eroja nuissa eri moottorimalleissa on ja mitä niitä yleensäkhään on ?
Peksi
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 11:28
Paikkakunta: Kouvola

Re: D 243 ja D240

Viesti Kirjoittaja Peksi »

D-242 = matalakierrosmoottori, ilman kampiakselin tasapainolimppuja. Myöskin ilman kompressoria.
D-240 = korkeakierrosmoottori, kampiakselin tasapainolimpuilla ja kompressorilla.

Mielestäni näin.

Tehoero on tietääkseni tehty vain polttoainelaitteilla ja niiden säädöillä. Tarkalleen en osaa sanoa miten.

Ainakin erikokoisia ruiskutuspumpun elementtejä on ollut sekä erilaisia suuttimien kärkiä. Tietysti ennakon säädöt ja moottorin kierroslukukin vaikuttaa asiaan.
pihlavan
Viestit: 247
Liittynyt: 05 Marras 2008, 13:15
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: D 243 ja D240

Viesti Kirjoittaja pihlavan »

Ainakin meidän 526ssa,jossa d242-moottori,on kompura.
Belarus 526 Agross Turbo -89 + Inter Tech IT 1600- etukuormain, ZTS 14245 -97.
AnttiY
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Maalis 2017, 19:27

Re: D 243 ja D240

Viesti Kirjoittaja AnttiY »

Kompuran puuttuminen ei siis liitykhään moottorin malhiin, sillä aattelin että liittyis ko se levy näyttää olheen siinä uuesta saakka ko on sammallainen maali levyssä ja muttereissa mitä muuallakin.
Vastaa Viestiin