Sivu 1/1

Etukammio koneesta

Lähetetty: 05 Helmi 2019, 16:37
Kirjoittaja asova
Diesel moottori tietäjät: Vaikka tuo MTZ D50 moottori 1950 luvun sunnittelua, niin minkä takia etukammio moottorissa on noin pienet kierrokset 1800 rpm. Yleensä etukammio moottoreilla on huomattavasti nopeampi kierrosalue. Paljonko voisivat kierrokset olla, jos vaihtaisi ensi tuon limpuilla olevan kinuski kampiakselin.

Re: Etukammio koneesta

Lähetetty: 07 Helmi 2019, 10:21
Kirjoittaja Rakkaudesta lajiin
Johtuiskohan tuo matalalle rajoitettu kierrosluku siitä, että isot pyörrekammiot ei ole järin kestäviä, kun ei koko kansikaan. En tiedä, mutta mietteitä mietteitä :)

Re: Etukammio koneesta

Lähetetty: 07 Helmi 2019, 10:53
Kirjoittaja Vilske
Ainakin D-50 ja -60 moottoreissa on aika löysät venttiilin jouset ja esim. moottorijarrutuksessa maantieajossa jyrkässä mäessä kuorman kanssa saattaa kierrokset karata. Venttiilinjouset sakkaa ja irroittaa jousen lukituksen venttiilinvarresta päästäen venttiilin männänpäälle tekemään tuhoa.

Re: Etukammio koneesta

Lähetetty: 07 Helmi 2019, 12:25
Kirjoittaja Peksi
Pari viikkoa sitten purkasin oman 505:n kannen koeponnistusta varten ja ihmettelin että onpa todella löysät venttiilijouset, vaikka tuplajouset onkin. Siltikin oli pakoventtiilit painuneet melko syvälle.
Tuntuu että Honda Monkeyssäkin on jäykemmät jouset kun tässä :D

Tänään tuli myös tieto, että tuon oman kansi on kaiken lisäksi halki, mutta se on taas oma tarinansa :?

Re: Etukammio koneesta

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 14:03
Kirjoittaja asova
Eikö 800 sarjan jouset mene heittämällä noiden entisten tilalle sisä- ja ulkojousi. Kansi ongelmat johtuvat huonosta nestekierrosta mielestäni. Toki on myönettävä, että moottori on vanhentunut ja huonosti suunniteltu ja tehty.