Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

täällä saavat belkkumiehet ja -naiset turista kaikista asioista

Valvoja: pelarusmaisteri

asova

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja asova »

Taisi olla jotain 80 lukua, kun maastomersulla ajoin oiketa maantietä, eipä jäänyt kovin kaus Uaz ominaisuuksista, Terveisiä perseestä, hinta taisi olla kymmenkertainen Uaziin nähden. Mersu. kun nähtiin koulutaksisa -60 luvulla , olihan se melkoinen vehe. Kaikki maaseudun ukot, jolla oli vähän mehtäraohoja, himokkaasti vanhaa taksimersua pyydystymään - se oli jotain!!! Jotain hymiöitä saa valita ja lainauksia..................
asova

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja asova »

Mersu oli -82 mallia ja ajoin vain 16 km, koska epäilin vahvasti ajotaitojani, kun en osannut Mersulla ajaa. Olin ajanut kaikilla paskoilla vasta noin 40000 km, joten olin sisäänajovaiheessa -en Mersu ihminen.
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

kimmoa kirjoitti:Ehkä huonolla tiellä voi jotenkin toimia, siis jos alusta on laskettavissa tieksi. Uazissa on jäykät akselit. Se pystyy jäämään ristiriipuntaan paikkaan, mistä esim. G-mersu menee heittämällä yli. Molemmat taitaa olla suunnilleen saman aikakauden vehkeitä.
Uaz 452. 1965 ja G -mersu 1979 eli aika eri aikakauden kalustoa. Lada nivakin 1976. Ja mun mielestä pulla uazia pitäs verrata maastopakettiautoihin.
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

kimmoa kirjoitti:Ehkä huonolla tiellä voi jotenkin toimia, siis jos alusta on laskettavissa tieksi. Uazissa on jäykät akselit. Se pystyy jäämään ristiriipuntaan paikkaan, mistä esim. G-mersu menee heittämällä yli. Molemmat taitaa olla suunnilleen saman aikakauden vehkeitä.

Jos Venäjältä maastoautoa haetaan niin GAZ Tigr olisi se peli. Sillä ajaa Venäjän armeijan erikoisjoukot. Ehkä UAZ Patriot menisi katumaasturina.
No se mersu riippuu jo ennen uazia.. https://youtu.be/qu7nYJxXxdM
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

kimmoa kirjoitti:Ajoin ko. autolla puoli kilsaa ja oon kyllä sitä mieltä että jos mikä tahansa muu auto on käytettävissä niin tuolla ei kyllä ajele. Huonoudessa kakkosena tulee warre ja kolmantena kuplavolkkari (minun kokeilemista)
Sanoisin kuitenkin, että oma kokemukseni tuosta "Buhanka":sta ("pönttö-uaz") on hieman parempi. Ostin sellaisen Kainuun prikaatin huutokaupasta, 1990-luvun alussa, huutohintaan 150 markkaa. Siihen kokonaisuuteen kuului vielä webastokin, koska kyse oli ollut ambulanssista. Laitoin siihen linja-auton komean kattoluukun ja panin rekisteriin. Sillä ajeltiin parin vuoden ajan Suomussalmen maastossa, muun muassa Hossassa. Erittäin maastokelpoinen! Vehjeen heikko kohta on tuo (Volga 24:n) moottori, jolla on myös Venäjällävarsin huono maine. Meinasin asentaa siihen hiacen dieseli (kytkinkopan sovituslevyn avulla), mutta tulin järkeeni ja möin sen Venehjärven Santeri Lesoselle (jolla on matkailufirma Vienan Karjalassa). Santeri asensi siihen pikkubussin penkit ja sillä ajettiin vielä melko pitkään ennen kuin joku kuski ajoi sen päissään metsän puolelle.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

UAZ-moottorivaihtoehtoja on useita; siinä' voi olla 402, 469 tai jopa dieseleitäkin. Saattaa olla, että perinteinen Volga-moottori on Virossa erityisen hyvässä maineessa (?), mutta itse olen sen verran elänyt ja tehnyt työtä Venäjä-maalla (ja omistanut Volga-21:n), että miljoonapuheet hieman huvittavat. Minun venäläistuttavani (konemiehiä, tyystin) käyttivät siitä nimitystä: говно.....No, tärkeintä on hyvät öljyt ja yksi ja sama isäntä, eikö?

http://ilmari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ ... ajan-halki" onclick="window.open(this.href);return false;
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
asova

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja asova »

Uazeista maastopaketti ja maastohenkilöauto (cabriolet), jotka olivat Volgan koneilla, olivat moottorinsa puolesta suhteellisen luotettavia. Huolimaton naplukkojen käyttö aiheutti suurimmat murheet ja pyörännavat sekä vaihdelaatikko jossain määrin. Kun alla oli kunnolla tasapinotetut renkaat autolla oli mielestäni suhteellisen siedettävä ajaa. Autot oli suunniteltu maastokäyttöön, jossa se oli ihan hyvä.
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Olen samaa mieltä: suhteellisen luotettavia, eli venäjäksi: говно. Onneksi MTZ:n kone on eri tekoa! Hyvässä maineessa ovat myös SMD-, ZIL- sekä, ennen kaikkea, JaMZ-moottorit (Jaroslavin moottoritehdas).
Viimeksi muokannut Pienviljelijä, 07 Joulu 2016, 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
Vilske
Viestit: 3036
Liittynyt: 24 Heinä 2007, 19:16
Paikkakunta: Iitti

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja Vilske »

Mitä olen keskustellut Konelan huoltomiehien kanssa jotka ajoivat maakunnissa Uazin huoltoautoja, oli kommentti että Uazeista hävisivät öljynpaineet ja kun piha oli täys myymättömiä Lada compeja oli siirtymä farmarimalliseen huoltoautoon helppo tehdä. Muistan meillekin 1976 huoltomiehen tulleen farmari Ladalla tekemään takuuhuoltoa.
Viimeksi muokannut Vilske, 07 Joulu 2016, 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
asova

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja asova »

Jos huoltoautona normaali maantieajossa käytetään sotavehkeitä, uskon että huoltoauto Uazista helposti "katoaa" öljynpaineet.
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

21 Volgassa oli kait jotain öljynkierto ongelmia kampiakselissa.
Pienviljelijä
Viestit: 907
Liittynyt: 15 Syys 2007, 14:42
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja Pienviljelijä »

Kuten 24:ssa.
___________________________
Lupinki-korpitila/Хутор "Лупинки"
МТЗ-50
ДТ-75
ПТУ-5
КРН-2.1
Урал 6х6
ГАЗ-21 Волга
kaikkonen
Viestit: 284
Liittynyt: 29 Loka 2010, 01:33

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kaikkonen »

Kestää se kuha et hätyyttele. Ilmenee korkeilla kierroksilla ku öljyä tarvittaisiin mutta kanavista ei mahu.
kimmoa
Viestit: 731
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 21:13
Paikkakunta: Sievi

Re: Kuva- ja videolinkkejä itäkoneista.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Tuossapa GAZ-24 "Volga":n mainos neuvostoajoilta: https://www.youtube.com/watch?v=suR9IpmwhTE" onclick="window.open(this.href);return false;

Kiinnittäkää huomio 1:50 -kohdasta alkavaan törmäystestiin. Takana tulevan kauko-ohjausmossen kuskin ei parane työssä haaveilla lottovoitosta, päiväkahviseurasta taikka viikonlopun ryyppykeikasta mökille. :mrgreen:
Vastaa Viestiin